| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Har lige købt nyt hus, og da det alligevel skal have en grundig renovering har jeg bestemt mig for at få rukket nogle kabler til højttalere i sove- og badeværelse i hulmuren.¨
Mit problem opstår ved tilslutningen til min harman kardon avr5500 reciver, da den kun er udstyret med et sæt udgange til fronthøjttalere. Der er selvfølgelig mulighed for at købe en switch box, med op til 6 ekstra udgange som ikke koster mere end 500 kr. Det er der dog ikke nogle der ville anbefale, hverken i hifi klubben eller kt radio da dette vil slide ekstremt meget på reciveren da der ikke er en forstærker i selve switch boxen.
Min reciver er udstyret med indgangene preamp out og amplifier in, og det er så her jeg tænkte om det ikke var muligt at tilslutte en form for effektforstærker.? Denne skulle så have 4 kanaler så de gik ud til sove- og badeværelse mens mine fronthøjttalere i stuen bare brugte de almindelige udgange på reciveren. Ved dog slet ikke om dette er muligt.?
Hvis det er, er der så nogle som kan anbefale en effektforstærker som gør dette muligt samtidig med det skal være en fornuftig pris.?
Håber nogle kan hjælpe...
|