| Forfatter |
|
Angel Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har sgu besluttet mig for, at selv designe mit eget hus, da min far er maler og han kender håndværker og tømrer osv. Jeg har leget lidt med stuen og indtil videre bliver det de cirka mål, som kan ses på billedet, men placering af højttalere i surround er nyt for mig. Vil gerne vide på forhånd, om det er nogenlunde rigtig det her eller er helt hen i vejret? Kablerne skal skjules helt væk ved at lave kanaler under gulvet osv. Der er tale om B&W XT serien og stuen er 40 m2. Oversigt over stuen i 6.1 surround __________________ Stuebiografen med stil og power i ét
|
| Til top |
|
| |
aurumcantus Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej, jeg ville smide subben hen mellem center og front...
__________________ Mvh
Aurumcantus
|
| |
MaXer Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 539
|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
aurumcantus skrev:
| hej, jeg ville smide subben hen mellem center og front... |
|
|
står subs ikke som regel bedst i et hjørne? __________________ Bio á la MaX
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville placere baghjttalerne i siderne, og have subwooferen imellem de to fronter. Ikke nødvendigvis i midten, men bare så den står på den anden side af den ene højttaler i forhold til din tegning
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Subben siger man jo somregel er ligeglad da de dybe toner jo er mere udefinerbare, men en placering så tæt på midten som muligt er altid en fordel da man her undgår en hævelse af bassen som en hjørne placering gir....
Placering af de bagerste ht kan laves på mange måder, om de så bliver drejet ind mod øret eller placeret ved siden af sofaen, jeg ser intet problem i placeringen af disse som tegningen viser..
Jeg studser dog mere og de andre højttaleres placering, 20cm til bagvæg er absolut ikke en fordel, men okay BW ht'erne er jo godt nok lavet mere mod design end i lydens tjeneste...
__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Subben kan lyde bedst forskellige steder, i forskellige rum..Hvis du syntes den lyder bedst der hvor den står, så gør det!..Men hvis du rigtig skal høre hvor den står bedst, så sæt den på den sofa!... Spiller en sang med nogle dybe toner, også går rundt og hør hvor den lydder dybest / bedst..også stil den der!.
mvh Henrik
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der står godt nok i B&W manual, at XT4'erne har bedst af at stå mindst en ½ meter ud fra væggen, men synes det ser dumt ud, når XT4'erne står længere ude fra væggen end tv møblet. Ellers må jeg skaffe mig et dybere tv møbel til den tid.
Svend P : I siderne? Mener du helt ude til side væggene?
Hvis 3 baghøjttalere skal stå helt op af væggene, så vil jeg næsten hellere købe B&W DS7 istedet for XT2'eren, da den alligevel kommer til at koste 800 kroner mere med stander.
Okay subben skal der leges med, selvom de nøjagtig placeringer ville være at foretrække inden man laver rør under gulvet og i væggene til kabelføring. __________________ Stuebiografen med stil og power i ét
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angel skrev:
|
Svend P : I siderne? Mener du helt ude til side væggene?
|
|
|
Nej, jeg mener i samme afstand, men i en 0 graders vinkel i forhold til sofaen. Og så vil jeg anbefale at lave kanaler, hvor du kan trække nye kabler i med tiden. Der fås hule fodlister der er ret smarte. Hvis alt bliver lavet inden, er du ret fastlåst.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 28 Marts 2007 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|

Sådan (som Svend P siger) bag-ht'er i på siden, center-bag en i midten eller to som tegningen.
Højre og venstre front ville jeg stille lidt frem, så de danner en bue m. centeren.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 28 Marts 2007 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
|

Sådan (som Svend P siger) bag-ht'er i på siden, center-bag en i midten eller to som tegningen.
Højre og venstre front ville jeg stille lidt frem, så de danner en bue m. centeren.
|
|
|
kommer lidt an på hvor tit der sidder nogen i den anden sofa, men ellers har du ret
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P: Der skal ikke bruges fodlister, da der skal ligges rør under gulvet, hvor kablerne skal føres hen i. Jeg går ud fra, at de 2 baghøjttalere i farven blå som vist på tegningen skal peje ind mod lytteren i 3 personers sofaen eller? __________________ Stuebiografen med stil og power i ét
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|