Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 13:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Nyt anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kasper_lk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2004 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Jeg skal snar ud og købe mig mit første surround anlæg og sådan set også mit første mere seriøse anlæg. Mit nuværende er en Pioneer receiver og cd og et par jamo højttalere af ukendt mærke.

Nå, men tilbage til mit spørgsmål. Jeg er efter lidt søgen kommet frem til følgende anlæg, og vil gerne høre om der er noget jeg burde ændre inden jeg går ud og køber det.

• Receiver Harman Kardon AVR 4550
  • DVD Harman Kardon DVD25
  • Højttalere
    • Front Dali Blue 2002
    • Center Dali Blue C1000
    • Bag Dali Blue 2002
    • Subwoofer Dali SWA-12

Desuden skal jeg også have et eller andet 32" Widescreen 100hz TV.
Jeg har overvejet at skifte det ene sæt Dali Blue 2002 højttalere ud med et sæt Dali Blue 3003 ja jeg ellers bare skal bruge penge på et eller andet til at hæve de små 2002'er med, og så kunne jeg vel lige så godt bruge de penge på et par gulvhøjttalere, eller hva siger i?

Jeg har valgt Harman Kardon 4550 frem for 2550 og 3550 da jeg gerne vil ha muligheden for engang at udvide til 7.1 lyd, og hvis jeg har set rigtigt, så kan de to mindre receivere ikke bruges til 7.1.

Det var så det hele. Nu ville jeg så gerne have et par råd og forslag til evt ændringer. Er der nogle dele som er overkill iforhold til andre, og er der nogle som vil trække hele det hele ned? Jeg syntes personligt at subwooferen er temmelig dyr, men det skal de jo nok være  desuden er receiveren jo heller ikke helt billig (for mit vedkommende) men det er nu engang den eneste som giver mig muligheden for 7.1 lyd engang i fremtiden. Jeg skal da lige sige at jeg ikke kun vil have en Harman Kardon anlæg, men jeg blev anbefalet at vælge enten et Denon eller Harman Kardon, og står valget imellem de to, så er jeg mest til Harman Kardon. Udelukkende pga. udseende, da jeg ikke har hørt nogle af anlægende endnu. Den samme person anbefalede mig også enten at vælge Dali eller B&W højttalere, og hvilke det bliver kommer da også an på hvilke jeg kan få billigst.
B&W'erne ville i så fald blive følgende.

• Front B&W DM303
  • Center B&W LCR3
  • Bag B&W DM303
  • Subwoofer ASW300

Det var godt nok ikke planen til at begynde med at jeg skulle bruge så mange penge på anlæget, men på den anden side gider jeg heller ikke stå om et par år og skulle sælge dele af det fordi det var for billigt.

Hvilke kabler skal jeg desuden huske af få med, da jeg ikke regner med at ville bruge standart kablerne. Jeg har et par MITerminator 6 phono kabler fra mit gamle anlæg som jeg regner med at bruge. Skal jeg købe resten i samme serie, eller bare andre i samme pris klasse. 300-400,- for en pakke med 2 kabler hvis jeg husker rigtigt.

På forhånd tak for hjælpen

Til top Vis kasper_lk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasper_lk

hifreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 Januar 2004 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Hej velkommen til Jeg synes det ser meget fornuftigt ud du har valgt nogle kendte mærker og du holder hele højttalersystemet i samme mærke det er fint.Med hensyn til kabler er det jo et vildt hieraki, men jeg tror ikke du går galt i byen ved at købe resten i samme serie, men det er jo en lytte og smagssag som kun DU skal afgøre ved lytning. Jeg kender ikke så meget til højttaler modellerne, men Dali og B&W er jo begge gode mærker Held og lykke med sammensætningen

Til top Vis hifreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifreak

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Hej Kasper - jeg synes også det ser fornuftigt ud .

Jeg vil lige kommentere på dine overvejelser om 3003 versus 2002 i front: jeg har selv haft et sæt 3003 og de spiller overraskende dybt og dynamisk af en så lille gulvhøjtaler  - jeg vil klart anbefale den frem for 2002 i front. 2002 går på papiret lidt dybere men i praksis sparker 3003 meget mere r..  Prøv selv at lytte i HiFiKlubben. Desuden vil 3003 og c1000 hænge bedst sammen fordi de så har samme enheder. (2*5" +1*1").

- og jeg synes det er fint at holde muligheden for 7.1 åben

SWA12 er en fin sub (har den selv - tryk "www" nedenfor) og passer glimrende til dit valg.

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

jeg ville vælge Dali modellerne, der var engang hvor priserne for et sæt dali 2002 og B&W DM601 kostede det samme ( for ca 6-7 år siden) så kom der en prisstigning der gjorde at B&Werne ligepludseligt kostede ca 500 mere for et sæt ( uden nogen ændringer ) ligesiden har B&Werne kostet mere end Dalierne uden jeg tror der er nogen grund til det.

Det var grunden til at jeg solgte mine gamle B&W DM601 og købte et sæt Dali 606 da jeg vidste at jeg med tiden ville have surround så det ikke blev for dyrt

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Vittel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Vil holde mig ud af dali vs. b&w højtaler diskussionen......men med hensyn til HK reciever og dvd afspiller synes jeg også lige du skal have avr 507 (måske 505 hvis 5.1 er nok for dig) og dvd 506 ik kik/lyt.

Jeg synes selve recieveren er pænere med det blå lys / dot-matrix display sølv-look osv....men det er smag og behag

Men ellers   til det anlæg du planlægger at anskaffe..........

Til top Vis Vittel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vittel Besøg Vittel's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes