Forfatter |
|
AlexS Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 80
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer..
I løbet af de sidste par uger har jeg kigget meget herinde, vedr "all-in-one" pakkerne, da jeg selv lige har bestilt et sæt (Panasonic SC-DT310). Og det virker jo faktisk ikke som om i er begejstrede for dem.
Selvfølgelig leverer et komplet sæt til 3-4 tusinde ikke en lyd, der bare kan hamle det mindste op med jeres dyre hifi til 100.000, men er det virkelig så slemt.
Jeg syntes at i til tider glemmer at folk ikke altid er villige til at smide mindst 10.000 i deres anlæg, for det er jo altså ikke alle der er så entusiastiske som de fleste af jer er.
Jeg kunne sådan set godt tænke mig at vide, om i ikke skruer jeres fordomme en smule op, for mon det dog er så dårligt som i betegner det som. Citat fra Anders_K: MEN husk. Du får ikke bedre lyd end et sæt billige pc-højtalere ( ca. 200 ) sat til en elendig MP3-afspiller fra Netto ( ca. 300,-). Men du du er helt med på det så brug da dine penge
Det system jeg har bestilt, Panasonic SC-DT310, koster ~6000 herhjemme, men kan fås til omkring 3500 i tyskland, og jeg håber da det kan leve op til mine forventninger/behov. Det er jeg egentlig ikke i tvivl om det kan.. Måske skulle i huske, at ikke alle folk hører musik på den måde i gør, og hjælpe dem med deres problem, i stedet for at sige, "brug alle pengene på en reciever, så må du spare flere penge op til dvd-afspiller og højtalere.." Det er selvfølgelig også en slags hjælp, men ikke alle er villige til at punge så mange penge ud som jer. Generelt syntes jeg at de spørgsmål, hvor folk ikke vil slippe ret mange penge, evt til et all-in-one er lidt "hvorfor bruge penge på det bras, du får ikke noget for under 10k, så spar det op, ellers er du jo for dum" (groft sagt) ? Men det kan godt være det bare er mig.
Måske skulle i til tider bare huske at det jo hedder "Hifi4all"..
Bare lige min mening..
Mvh. Alex
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har såmænd helt ret - det er vidt forskelligt hvad folk vil have eller kræver, men et faktum understøtter dem alle: Vi er alle begyndt et eller andet sted, og folk der startede med 5000 kr. anlæg og idag sidder med grej til flere hundrede tusind har det med at glemme det. Reglen er at man får hvad man betaler for, men samtidig er udviklingen også ekstrem og tingene kan yde mere og mere til færre penge. Og hvem ved, med tiden går du måske også efter noget endnu bedre. Hvis først man er smittet med "sygdommen" ender det som regel i noget skidt!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
dytti Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 495
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
GODT SAGT!!
Jeg er enig med dig, når du siger at der er en sørgelig tendens til at hegle folk ned, blot fordi anlægget koster under 10 k.
Det er lidt sørgeligt, for folk er jo glade for det de har.
Hvis man har været vant til en gettoblaster eller et microanlæg, så er det jo ikke uden stolthed at den glade køber, pakker sit nyerhvervede anlæg til eks. 3000 kr ud.
Det er jo muligt at vedkommende har sparet sammen til det i lang tid.
Blot en menig __________________ Må vellyden dale over jer
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hygger man sig blot med lidt musik i baggrunden og en god film i ny
og næ, så kan et "all in one" system sagtens gøre fyldest.
Hvis man skal sammenligne dit anlæg med de danske priser (6500
kr.) så kan man få et rigtigt fint stereoanlæg, der kan spille selv
forholdsvis store rum op til dans.
Mange tror at "all in one" systemerne kan det samme, og så oven i
købet i surround. Problemet er blot at skal man holde en lille fest
med 8-12 personer så kan snakke/råbe niveauet tit være højere end
anlægget kan spille. Man skal derfor nøje overveje, hvor meget man
har tænkt sig at se film på anlægget og hvor meget af tiden man blot
hører alm. musik.
Jeg har selv solgt masser af "all in one" systemer, men jeg kan ikke
anbefale dem da jeg simpelthen ikke bryder mig om lyden. Der
findes naturligvis undtagelser, men de koster også væsentligt mere.
|
Til top |
|
|
hifreak Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtig som Ronin siger at det går meget hurtig alt bliver computeroriseret (er der noget der hedder det ? )  Man bliver offer for den ene gimmicks efter hinanden Prologic II etc. så man skal også passe lidt på når man investerer i meget dyre anlæg. Min egen filosofi er er man glad for det man har og ikke kravler under sofaen hver gang man trykker på "on" knappen er det jo bare ens ens egen tilfredsstillelse der bliver stillet og sådan skal det være!     __________________ /hifreak
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan til dels give dig ret Alexs, man skal ikke rakke folk ned fordi de har noget der er "mindre" end en selv. Men har selv den opfattelse at man får ( i de fleste tilfælde) hvad man betaler for. Kvali koster. Begyndte selv med et rimlig prisbilligt stereo Anlæg for 7 år siden til omkring 7K totalt, købt over et år først forstærker og højtalere, senere cd-afspiller OSV. Og glæden af at man har sparet noget op til noget man virkelig kunne tænke sig og så købe det, ja jeg glemmer det ikke, specielt ikke når det endelig stod på værelset. Nu har jeg så købt surround ( se linket i min signatur) og det står mig i alt ca 13000 og det er købt lidt efter lidt. Skal så lige nævnes at en del af det er købt brugt, derfor den lave pris. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke at der er nogen der bevist rakker nogen ned fordi de ikke vil bruge 10.000,- 20.000,- eller 100.000,- på et anlæg, det der kan være tale om er dem der komme med et buget på 5-6.000,- og vil have seperat reciever og 5 gode højttalere, også stiller de krav til at skal spille kanon musik samtidigt, det kan ikke lade sig gøre, også sker det jo nok at nogen bliver useriøse og sammenligner lyden med en clockradio.
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er helt enig med Michael, mange regner med at et alt-i-et system til 4000kr både kan give dem dvd-surround og musik i god kvalitet. Man burde kunne regne ud at pris og kvalitet følger hinanden.
man kan sagtens få noget godt til 4k hvis man gider købe brugt, og/eller køber ldit ad gangen, eller køber forskellige steder.
fx starte med en af de her billige dvder til 500kr. lur mig om man ikke kan finde en surround receiver med enten DD eller bare ProLogic til ca 1000kr, så er der 2500 tilbage til højttalere. hvad kabler angår, kan man jo starte ud med alm lampeledning, det bruger jeg stadig på min baght. ellers kan man i mange byggemarkeder købe 25m højttalerkabel til rundt 60kr.
men når de spørger herinde, så virker det mange gange som om at valget er truffet på forhånd. eller at det bare skal være her og nu, med lidt tålmodighed så går det nok altsammen.
vi er alle sammen startet et sted. jeg startede med et Schneider anlæg... som jeg fik i fødselsdagsgave for ca 10-12år siden.
|
Til top |
|
|
gulkings Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er grundlæggende enig med AlexS, men vil også gerne sige, at jeg
godt kan følge mange af de andre kommentarer. Som man kan se på tråden,
er de fleste jo startet på deres HIFI eventyr med mindre anlæg osv.,
men er derefter blevet hooked på mere.
Det er vel meget naturligt ikke ?? Sådan er det også i mit tilfælde, jeg er bare ikke kommet så meget videre....  med nyt udstyr altså
Til gengæld syntes jeg at det er rart med et forum som dette, hvor alle interesserede kan melde sig under fanerne, uanset om deres grej har kostet 2000,- eller 20000,-
/Gulkings
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
I modsætning til AlexS mener jeg faktisk, at folk herinde skal sige, hvad de mener, ikke mindst når de bliver spurgt.
Hvis pointen med at skrive et indlæg alene er at få at vide, at det køb, man netop har gjort, var det bedste i verden, hvorfor så stille spørgsmålet. Jeg synes netop værdien ved hifi4all er, at folk generelt siger deres mening i modsætning til sælgere, der som regel siger at det hele er godt.
Der er vel ingen herinde, der aktivt forhindrer folk i at købe hvad de vil, så man kan vel tage andres meninger og bruge dem som man vil. Man kan ikke bede folk om deres mening og derfor klandre dem for at sige den.
|
Til top |
|
|
MHP74 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 108
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay:
Hvis pointen med at skrive et indlæg alene er at få at vide, at det køb, man netop har gjort, var det bedste i verden, hvorfor så stille spørgsmålet.
Præcis! Man må regne med at et "all in one" anlæg til 6k ikke lyder særlig godt sammenlignet med "separates" til 15k eller 20k bare. De kan da være ok hvis man ikke ved hvordan bedre anlæg lyder, men har man først hørt dem(eller dem der er bedre), ja så ved man at man går på kompromis. Hvilket selvfølgelig er ok i bund og grund.
__________________ Mvh
Martin
|
Til top |
|
|
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også lige den lille ting, at da mange de startede var det jo "kun" Forstærker cdafspiller eller pladespiller og så 2 højttalere der skulle købes, hvis nu man vil prøve surround film eller multikanals musik så er det lige pluselig 5 højttalere og helst en sub, det er blevet noget svære at få lidt god lyd for pengene.
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ideen er vel også at gøre "almindelige" mennesker opmærksomme
på at der er andre muligheder end bare at købe noget fra Bilka og
selvom prisen selvfølgelig er en vigtig parameter, så kan der også
godt være en ide en gang imellem at bruge lidt flere penge til at
starte med og så få noget man kan bruge og som kan holde lidt
længere. Konceptet "Ejerglæde" skal man bestemt heller ikke
undervurdere  .
Det er rigtigt at tonen herinde engang imellem bliver lidt hård, men
sådan er det altså i alle for hvor folk skriver om deres interesser,
uanset om det så er fotografi, biler, cykler, rulleskøjter, computere
eller noget helt 5. Hvis du går ind på et computerforum er der sikkert
også nogen der mener at det er umuligt at arbejde på en computer
hvis den ikke hele tiden er det nyeste af det nyeste. Folk har
forskellige ting de går op i (og fred være med det  )
/U.
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror mange taler af erfaring, når de rådgiver andre.
Jeg ville da personligt gerne have kunnet genbruge de små 10.000 kr. der blev brugt på anlæg med indbygget lysshow, før det rigtig sjove gejl kom til..
|
Til top |
|
|
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm...nu er det jolige mig som bliver citeret så jeg må vel også komme med et lille indlæg.
Min sætning blev bragt i en sammenhæng hvor personen ønskede surround til 3000,-, Og det kan man sagtens få og faktisk også i en ok kvali som ikke skrattet eller noget.
Problemet var bare at personen også ville bruge det til stereo og så tror jeg desværre at min påstand holder. (Måske er det en smule overdrevet men ikke meget). Prøv selv at regne ud hvor stor en del af budgettet de to fronthøjtalere samt de to tilhørende forstærkere og stereodelen i dvd'en udgør. Ud af 3000,- kr tror jeg ikke at det helt galt at "vurdere" stereolyden til omkring 500,- selvom det naturligvis er et tænkt eksempel.
Derudover vil jeg bare sige at jeg ikke selv har det helt vilde surround, så det er altså ikke fordi jeg er med i toppen.
Jeg synes bare det synd at folk fokuserer så meget på at få "surround sound" istedet for at lytte hvad der lyder bedst. Jeg mener stadig at man får bedre lyd ved at købe stereo i denne prisklasse. Også når det skal bruge til film. Prøv selv at lytte og glem alt om DTS og Dolby. Alle de fine formater er jo ligemeget hvis stereo lyden lyder bedst. Men bedøm selv.
|
Til top |
|
|
AlexS Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 80
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
MHP74 -> Selvfølgelig bør man vide man går på kompromis, det er jo en selvfølge når man køber et billigt anlæg. Enhver bør jo vide de ikke får det vildeste til 3000.
Det ændrer dog ikke at folk godt kunne være hjælpsomme over for folk der kun vil bruge en smule på det. Nogle folk vil simpelthen kun bruge 3000 på det, og hvis det er deres beslutning, så tvivler jeg på de gider vide at de kan få noget meget bedre for 10.000. Helt ærlligt, selvom man er nybegynder som mig, så bør man nok vide det..
Jeg er da heller ikke det fjerneste i tvivl om jeg nok skal ud og ofre penge på det engang igen, men jeg skal jo starte et eller andet sted, og det blev altså ved et all-in-one system. Det kan være jeg skal ud og bruge en masse penge på det om 5 år, men jeg syntes ikke jeg vil starte ud med noget dyrt kram, når jeg faktisk ikke ved om det her all-in-one kan dække mine behov nu. Jeg har ikke ret mange penge at gøre med som studerende, så at smide 7-8k ville være lidt åndsvagt, hvis det ikke fanger min interesse helt vildt..
Kan også sagtens se jeres argumenter med at man skal sige sin mening, men hvorfor så ikke hjælpe konstruktivt til at folk kan bruge deres 3000 (er der også nogen der gør). Men der er f.eks. en nybegynder der skriver noget med et Phillips anlæg, som han syntes er fint til 2000, hvilket man da virkelig kan bruge til noget. Tror bare i lidt finere folk/garvede herinde glemmer at vi nybegyndere ikke helt stiller de samme krav som jer, og sagtens kan nøjes med noget småt til at starte på, som ikke lyder som en million (eller koster det). Nøjagtig som Ronin siger, er i jo nok selv startet der, men har senere tillagt jer nogle finere vaner. Det er klart man skal sige sin mening, men man kunne jo godt sige den ud fra behovet.. Derfor kan det sagtens være mindre godt, og det er selvfølgelig også i orden at pointere, men f.eks Ronin har været meget flink til at hjælpe mig over mail, hvor han også skrev han ikke var i tvivl om det nok skulle dække mine behov for nu. Når jeg så hører noget meget bedre, så kan jeg nok ikke leve med det mere :)
Godnat med jer..
|
Til top |
|
|
E-m@il Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 56
|
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må indrømme at jeg er meget ny i alt det med surround sound... har haft 2 så kaldte "all in one" anlæg og har været ganske tilfreds lige på nær at det hele tid gik i stykker. men jeg synes at det spillede ganske godt til prisen som på det tidspunkt var 3500kr. det var et Akai (kan ikke huske hvordan det staves  ) men da det gik i stykker for 117 gang besluttede jeg mig for at købe et "rigtigt" surround sound sæt. så jeg gik ned og hørte sådan at JBL højttaler sæt med 5 sat + sub. og undskyld udtrykket det spillede af helved til..... det lød som om man havde monteret en højttaler nede i en tom konserves dåse  . så nu har jeg købt noget "lidt" bedre stadigvæk ikke noget til 1mil. men noget der spiller godt og højt  (til stor skuffelse for min mor  ) og jo jeg har givet mere end 6k for det men det er altså det vær. der med ikke sagt at du skal sætte dig i gæld og dumme-bøder for 300 000kr. men... lidt har også sin ret
|
Til top |
|
|
MHP74 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 108
|
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ALexS
Ja flere herinde vil gerne hjælpe og som Kim F skrev:
"Jeg ville da personligt gerne have kunnet genbruge de små 10.000 kr. der blev brugt på anlæg med indbygget lysshow, før det rigtig sjove gejl kom til.."
Det er nok en dels erfaring, en erfaring jeg personligt gerne ville have sprunget over. Så det er ikke for at "slå" nogen oven i hovedet snarere at mane til eftertanke. Vælger man så alligevel det "billige" all in one efter man har vægtet for og imod, ja så fred være med det. For det her er jo "HiFi4all" som du jo så rigtigt skriver __________________ Mvh
Martin
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
E-m@il skrev:
Jeg må indrømme at jeg er meget ny i alt det med surround sound... har haft 2 så kaldte "all in one" anlæg og har været ganske tilfreds lige på nær at det hele tid gik i stykker. men jeg synes at det spillede ganske godt til prisen som på det tidspunkt var 3500kr. det var et Akai (kan ikke huske hvordan det staves ) men da det gik i stykker for 117 gang besluttede jeg mig for at købe et "rigtigt" surround sound sæt. så jeg gik ned og hørte sådan at JBL højttaler sæt med 5 sat + sub. og undskyld udtrykket det spillede af helved til..... det lød som om man havde monteret en højttaler nede i en tom konserves dåse . så nu har jeg købt noget "lidt" bedre stadigvæk ikke noget til 1mil. men noget der spiller godt og højt (til stor skuffelse for min mor ) og jo jeg har givet mere end 6k for det men det er altså det vær. der med ikke sagt at du skal sætte dig i gæld og dumme-bøder for 300 000kr. men... lidt har også sin ret |
|
|
Det gode ved at starte med en all-in-one er at man værdsætter sit første forsøg på god lyd, men samtidig bliver man tilsvarende glad når man på et tidspunkt vil videre og f.eks. køber noget der er dobbelt så dyrt for derefter at opdage hvor stor forskellen er. Den største fornøjelse er når man kan høre at det hele er vokset en klasse og bare er blevet SÅ meget bedre. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|