| Forfatter |
|
Leander Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heej (igen)
Ehm, er temmelig ny inden for hifi, og kom faktisk lige til at tænke på hvordan det egentlig fungere med effektforstærker.
- Altså, hvis jeg har en Onkyo 605 (bare et eksempel) og ikke syns der er effekt nok i den hvordan gør man så ??
Hvordan skal effektforstærkeren sættes til? og når man køre surround, kan det så godt gå at det kun er front'ht'eren der har effekt forstærker på ??
hehe,, håber lige på et svar :D er lidt nysgerri 
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Leander,
Hvis du har en surroundreciever (f.eks. Onkyo 605), kan du istedet for at bruge dens indbyggede effektforstærker, hente signalet ud på linie-niveau, og sende det til en eller flere effektforstærkere.
Du vil på en surroundreciever ha' en "line-out" for hver kanal, og du kan sagtens nøjes med at sætte en ekstra effektforstærker til at trække fronterne, og lade recieverens indbyggede effektdel trække de resterende kanaler.
MVH, erla
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Receiveren skal have pre-outs, for at man kan gøre det, dvs en phonoudgang pr. kanal.
Så sætetr du bare phonokabler mellem disse preouts og indgangene på effektforstærkeren for de kanaler du vil have bedre forstærkning på (og slutter selvfølgelig disse højttalere til effektforstærkeren). Man behøver (på min receiver i hvert fald) ikke at fortælle receiveren at man gør det eller indstille noget specielt.
Og ja, man kan sagtens bare sætte effektforstærkere på fronthøjttalerne
|
| Til top |
|
| |
Jokerman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
---==EDIT===--- For sent, pokkers ;)For at starte bag fra. Det kan sagtens gå kun at sætte en effektforstærker til det ene sæt højttalere, eks fronterne. Man sætter normalt effektforstærkeren til via pre-out på den integrerede forstærker (en stereo forstærker med volumen og kanal valg), en surround reciever (en surround forstærker med volumen og kanalvalg og radio), en forforstærker, enten stereo eller surround (en indgangsvælger med volumen kontrol, og pre-out til det antal af kanaler den nu har, 2-5-5.1-6.1-7.1 etc) Så for at kunne bruge en effektforstærker, så skal man have pre-out tilgængelig. Jeg kender ikke din Onkyo 605, men du kan sandsynligvis selv se om den har det bag på, eller i manualen. Håber det gav ihvertfald lidt klaring på hvad det er :-) mvh Mikael
__________________ ---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
|
| Til top |
|
| |
Leander Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syns ikke lige jeg kan finde en "line out" bag på onkyo'en. Men hvad skal der imellem af kabler og sån ??
vil det ikke ødelægge lydbilledet hvis det der er mere effekt i fronterne ??
Tak for svaret :D det er så herligt, når folk vil !!
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leander skrev:
|
Syns ikke lige jeg kan finde en "line out" bag på onkyo'en. Men hvad skal der imellem af kabler og sån ??
vil det ikke ødelægge lydbilledet hvis det der er mere effekt i fronterne ??
Tak for svaret :D det er så herligt, når folk vil !!
|
|
|
Eftersom din receiver stadigvæk styrer volumen for frontkanalerne burde det ikke give ulige niveauer, men hvis effektforstærkeren har en meget anderledes lyd end resten kan det vel godt give lidt ubalance i forhold til centerhøjttaleren fx.
|
| Til top |
|
| |
Leander Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Year :D Jeg er med! 1000 tak, og er så også kommet frem til at det ikke er muligt på Onkyo 605 :D
Tak skal i have !!
|
| Til top |
|
| |