| Forfatter |
|
mskp Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 22 September 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 22 September 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at lave noget helt uden højtalere... Feks Yamaha YSP1100
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 22 September 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har endnu til gode at høre ordentlig lyd ved trådløs overførsel...men man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rent teknisk burde det vel være muligt at overføre det via 230V nettet hvis nogen overhovedet laver sådan noget grej? Jeg har ikke set noget, men teknikken bliver jo brugt andre steder.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 22 September 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du får trådløse baghøjttalere, skal de alligevel have 230 V forsyning, så du slipper jo aldrig for kabler til dem
|
| Til top |
|
| |
mskp Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt på det rene med at trådløse højttalere også kræver ledninger Men jeg vil gerne slippe for at skulle trække kabler hen over loftet!
Jeg har kontaktet KEF for at høre, om man kan købe deres trådløse løsning et eller andet sted... Og så slår jeg et slag forbi HiFi-klubben for at se/høre den der Denon tingest ved lejlighed.
Morten
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du helt afvisende over for Yamahas løsning? For så er du jo helt fri for både 230V kabler og HT kabler.
Selvfølgeligt hvis du har et High-end sourround system så er det nok ikke løsningen, men det følger altså godt med derop ad mht lyd hvis rummet ellers ikke er helt specielt udformet (da vægge bruges til reflektion).
Mvh
|
| Til top |
|
| |
mskp Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, Yamahas løsning er ikke afskrevet. Jeg kan bare bedre lide designet på Denons ditto, så den kigger jeg lige på i første omgang. (HiFi-klubben har desuden den fordel at den ligger i gåafstand fra min lejlighed:-)
Morten
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også haft svært ved at komme til at lytte til Yamaha'en under seriøse forhold. Elgiganten gav den ikke særligt gode forhold og deres sælger var en klovn. Efter 5 min alene med fjernbetjeningen havde vi fået slået sourroundeffekterne til som han ellers havde rost til skyerne imens han bad os lytte til det ene og det andet (altså imens den stod i stereo mode - og vi forsøgte at forklare at det da vist ikke var helt som det skulle være). Alt for meget larm ellers i lokalet og slet ikke godt nok bare at sætte et par skærme op omkring set-up'et. Men man kunne da høre at der var potentiale tl mere og Yamaha har jo været med i sourround fronten i mange år efter hånden. Det er også deres tredie generation lydprojektor så der er sket en del. Ved ikke hvad Denon går og leger med så det kan da være rigtigt godt - held og lykke med jagten.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
har hørt yamaha under optimale forhold,og der fungere det også meget overbevisende.Men for at det fungere SKAL det også være optimaltDVS ht i midten af de to hjørner, i et fuldstændig symmetrisk rum .helst med meget levende akustik
|
| Til top |
|
| |