| Forfatter |
|
mer156 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Overvejer at anskaffe overstående reciever, skal give omkring 15k. Ville høre om der var nogen der havde nogle erfaringer med den? Ville det være bedre at gå efter Onkyo TX-NR905 eller Denon AVR-4308, jeg vil sige at god stereolyd kommer i første række.
|
| Til top |
|
| |
C-Harder Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa mer156.
Jeg har ikke hørt nogle af de forstærkere som du nævner, men efter hvad man læser på diverse foraer, så er Marantz vist en af de førende fabrikanter når det kommer til stereo.
Jeg har selv SR-4001 som godt nok ikke kan sammenlignes med SR-9600, men er rigtig godt tilfreds med hvordan den klarer sig i stereo.
Held og lykke med dit køb 
Venlig Hilsen Christian
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantz og Denon er ejet af det samme selskab, så mon ikke value for money er den samme i de to mærker?
Ellers har jeg været i samme problemstilling, og endte med en Onkyo (som dog ikke er kommet endnu). Du kan læse om mine overvejelser her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56451
|
| Til top |
|
| |
Kruse, TC Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
SR 9600 er en glimrende receiver, specielt til de penge. Den blev sammenlignet meget med tilsvarende topmodeller fra andre mærker såsom Denon, Pioneer og Yamaha og fik da den blev introduceret ret fine ord med på vejen på diverse forum og i fagpressen.
SR 9600 har jo også HDMI indgange så vejen til HD-lyden er i orden. Den tager fint imod ikomprimeret PCM lyd fra eksempelvis Bluray eller afkodet Dolby True HD fra HD-DVD.
Mange har måske den opfattelse at sålænge en surroundreceiver har nyeste generation af processor med så og så mange bits, så er alt bare i orden. Idag ligger de største begrænsninger ikke nødvendigvis i digitalbehandlingen, men snarere i den analoge behandling. Det er i mine ører langt mere vigtig at forforstærkerdelen, såvel som effekten er i en tilstrækkelig kvalitet. Selvom at der året efter altid vil komme en ny model der lige kan det sidste nye- Internet radio, extra avanceret rumkorrektion, flere indgange osv., ja så vil jeg til hver en tid mene at man er bedre tjent med ældre generationer, der fra ny lå i den tunge ende af prisskalaen, end at købe en ny receiver i 10-15k klassen der på papiret måske ser nok så fantastisk ud (og måske sikkert også er det... til prisen). Uanset hvordan men vender og drejer det så vil gode komponenter såsom en stor solid ringkerne trafo, kobberafskærmning, gode D/A konvertere etc. koste en del ekstra at proppe i apparaterne. Det udmærker sig i en lydkvalitet der bare er en klasse højere.
__________________ Venlig hilsen
Søren Kruse
Tape Connection, Århus
|
| Til top |
|
| |
mer156 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
| Takker mange gange for svarene. Må lige se om jeg kan komme af med det gamle. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber du bliver glad for den er iværtfald glad for min sr8500 efter min mening rykker Marantz  __________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kruse, TC skrev:
|
SR 9600 har jo også HDMI indgange så vejen til HD-lyden er i orden. Den tager fint imod ikomprimeret PCM lyd fra eksempelvis Bluray eller afkodet Dolby True HD fra HD-DVD.
|
|
|
Skal man ikke op i HDMI 1,2 før dette understøttes? synes jeg har hørt/læst et eller andet sted på dette forum! __________________ Mvh Brian
Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
flex195 skrev:
| Skal man ikke op i HDMI 1,2 før dette understøttes? synes jeg har hørt/læst et eller andet sted på dette forum! |
|
|
Nej, HDMI 1.1 giver mulighed for 7.1 PCM. HDMI 1.2 tilføjer muligheden for DSD fra SACD. Bemærk at jeg skriver "mulighed for" - de fleste features i HDMI standarderne er "optional", så du kan teoretisk set have en HDMI 1.3 indgang uden 7.1 PCM... Du skal altså ikke kigge så meget på HDMI versionen, men på de enkelte specs du har brug for. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
flex195 skrev:
|
Så er det da rimelig trist at producenterne ik skriver i specs, hvad de understøtter! synes det er blevet forfærdelig kompliceret på det sidste, med alle de nye lydformater osv!
|
|
|
Jeg er 112% enig i begge dele. Det er blevet en større videnskab bare at få et surroundsystem til at fungere, for slet ikke at snakke om at få det til at fungere optimalt. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |