Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 06:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Podspeakers vs. Billigere løsning. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Whopper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Hej igen. Ud af en tidligere tråd har jeg nu haft kigget på Podspeakers.
Jeg har dog også læst en del negative ting omkring højtalerne. Men nu til mit dilemma.

Jeg har pt., et 32 " samsung tv som jeg egentlig godt ville have skiftet ud snart. Jeg er studerende så der er ikke penge til så meget. Ud over tv vil jeg også gerne have et fedt sourround setup.

Jeg har haft kigget på følgende:

2 stk minipods, 2 stk micropods, 1 cinepod & 1 minibass. Dette løber op i ca. 12.000 af de store.

Dernæst har jeg kigget på Harman Kardons HKTS 11 i sort som man kan få til 4300,- på nettet. Unægteligt noget billigere. Dette kan man for 1400,- udbygge til 7.1 - Nice!

Ydermere har jeg haft kigget på KEF's 2005 sæt i electric city til 7000,- kg i sort. (er dog ikke ret vild med højtalerne)

Til sidst har jeg haft kigget på KEF's 3005 system i fona til 10.000 (som jeg syntes er ret mange penge for et satelitsystem, uden at have hørt det. )

Jeg har hørt Harmans system kort, til en film i expert, og sys sku det lød meget fedt.

Jeg har også hørt podspeakers som jeg også syntes lød ret godt, og med et fedt design.

Jeg bor i lejlighed så har ikke den store mulighed for at fyre op for anlægget på max, så tænkte jeg ligeså godt kunne gå efter kvaliteten af lyden.

Til sidst som skrevet i starten af tråden, vil jeg meget gerne have et nyt (større) tv snart, og jo flere penge jeg ofrer på højtalere, jo længere tid går der før jeg kan få den fuldendte hjemmebiograf.

Hvad ville I vælge? Er der andre muligheder. Jeg vil rigtig gerne have podspeakers, men jeg syntes satme 12-13000 kr er mange penge at smide efter sådan et sæt når man kan få noget andet til det halve. Ved godt at pris og kvalitet hænger sammen, men jeg har læst meget dårligt om pods, hvilket jeg egentlig ikke kan forstå.

Er der nogen sæt jeg har overset, og hvilke overvejelser ville I gøre jer, hvis det var jer der skulle vælge ud fra de kriterier.

Til top Vis Whopper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Whopper

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

7000kr for kht 2005, var sq dyrt. det er blevet solgt for 4000kr fra ny of du kan få det brugt for godt 2 kilo. Har selv haft det og det var fremragende.

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 01 November 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

du kan presse priserne MAX på de KEF sæt

HAr selv KHT3005 sættet og synes det er fremragende til film og klare sig ok til musik. Det kræver dog en reciever med lidt muller.

så det som demo til 6500 i Fona 2000 og det er tæt på deres indkøbs pris (somj eg gav)

Du er velkommen til at høre mit inden du beslutter om det skal være det ene eller det andet. Kan se du bor i KBH som jeg. (du kan se billeder i linket i min signatur)

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 01 November 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

taz123456 skrev:

7000kr for kht 2005, var sq dyrt. det er blevet solgt for 4000kr fra ny of du kan få det brugt for godt 2 kilo. Har selv haft det og det var fremragende.

Efter at Fona har solgt ud af deres lager, er priserne røget gevaldigt op på KEF, nu følger de cirka priserne i f. eks. Tyskland. Det har været ren slaraffenland i Danmark, det er slut nu.

Prøv evt. KEF 5005 de er også ret flotte og spiller godt, især bassen er en lækkerbisken.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes