| Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen. Ud af en tidligere tråd har jeg nu haft kigget på Podspeakers. Jeg har dog også læst en del negative ting omkring højtalerne. Men nu til mit dilemma.
Jeg har pt., et 32 " samsung tv som jeg egentlig godt ville have skiftet ud snart. Jeg er studerende så der er ikke penge til så meget. Ud over tv vil jeg også gerne have et fedt sourround setup.
Jeg har haft kigget på følgende:
2 stk minipods, 2 stk micropods, 1 cinepod & 1 minibass. Dette løber op i ca. 12.000 af de store.
Dernæst har jeg kigget på Harman Kardons HKTS 11 i sort som man kan få til 4300,- på nettet. Unægteligt noget billigere. Dette kan man for 1400,- udbygge til 7.1 - Nice!
Ydermere har jeg haft kigget på KEF's 2005 sæt i electric city til 7000,- kg i sort. (er dog ikke ret vild med højtalerne)
Til sidst har jeg haft kigget på KEF's 3005 system i fona til 10.000 (som jeg syntes er ret mange penge for et satelitsystem, uden at have hørt det. )
Jeg har hørt Harmans system kort, til en film i expert, og sys sku det lød meget fedt.
Jeg har også hørt podspeakers som jeg også syntes lød ret godt, og med et fedt design.
Jeg bor i lejlighed så har ikke den store mulighed for at fyre op for anlægget på max, så tænkte jeg ligeså godt kunne gå efter kvaliteten af lyden.
Til sidst som skrevet i starten af tråden, vil jeg meget gerne have et nyt (større) tv snart, og jo flere penge jeg ofrer på højtalere, jo længere tid går der før jeg kan få den fuldendte hjemmebiograf.
Hvad ville I vælge? Er der andre muligheder. Jeg vil rigtig gerne have podspeakers, men jeg syntes satme 12-13000 kr er mange penge at smide efter sådan et sæt når man kan få noget andet til det halve. Ved godt at pris og kvalitet hænger sammen, men jeg har læst meget dårligt om pods, hvilket jeg egentlig ikke kan forstå.
Er der nogen sæt jeg har overset, og hvilke overvejelser ville I gøre jer, hvis det var jer der skulle vælge ud fra de kriterier.
|