Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 18:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Er det her ok? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jess
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 07 November 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Hey alle sammen. Jeg er helt ny her på siden.

Og jeg har lige bestemt mig for at få et Surround sæt til mit Fladskærms TV "Panasonic 42PX70" og "Playstation 3". (DTS lyd)

Angående hvad jeg søger, er jo et sæt med 2 Front højtalere, 2 bag højtalere, og en center, og muligvis Sub, hvis det er nødvendigt. Jeg vil gerne have fed surround lyd, til FILM og SPIL, samt god musik lyd, til Rock/Metal Genren.

Får jeg nogenlunde det, med det jeg har fundet forneden?

Indtil vider har jeg fundet det her:

Højtalere: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?Link=%2Fasp%2Fnote sblok%2Fnotesblok%2Easp&annonceid=52262047

Og Reciever: http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-1508_surround_receiver.htm

Og lige et spørgsmål til. Jeg har ikke vanvittig meget forstand på Forstærkere og alt det der. Men hvad er forskellen på en forstærker og en Reciever? Den gang jeg var lille var der da ikke noget der hed en Reviecer, men kun forstærker

Kan man eventuelt nøjes med en reciever til et surround sæt?

Hvis de højtalere er noget SKIDT, må i da gerne linke nogen sæts, UDEN de DVD komplet sæts. da jeg er til det gode Forstærker/Reviecer + Højtalere kun 

Ellers takker jeg for svarerne. og ser frem til noget godt forum snak

Mvh Jess

Til top Vis Jess's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jess

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 November 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Denon´en du har kig på er en reciever. En surround forstærker er en "reciever" uden radio, men med prioriteringen lagt på optimal lyd og billede, og derfor også dyrere end en reciever.

Kender ikke noget til JBL´erne, men som begynder HT´er virker de da fornuftige. Vil dog anbefale  en Denon 1708 som reciever, da den har bi-amping mulighed, hvilket 1507´eren ikke har. Eller endnu bedre, en Onkyo tx-sr605, som dog koster 5,500 kr.

Til top Vis timur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af timur

Keler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Sendt: 08 November 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

605'eren kan fås for 4500,- ved hifihammeren.dk

Til top Vis Keler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Keler

Jess
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Hvad er Bi amping?

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 November 2007 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Bi-amping er når du bruger 2 stereo forstærkere til at trække et sæt højtalere. I Denon 1708´s tilfælde bruger du 4 af de 7 forstærker kanaler til de to front højtalere. Men er dog ikke sikker på at de JBL´er du har kig på kan bi-ampes.

Derudover virker Onkyo 605 som et meget bedre køb, hvis du altså har lyst til at ofre 2000 kr ekstra.

Til top Vis timur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af timur

Jess
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

timur skrev:

Bi-amping er når du bruger 2 stereo forstærkere til at trække et sæt højtalere. I Denon 1708´s tilfælde bruger du 4 af de 7 forstærker kanaler til de to front højtalere. Men er dog ikke sikker på at de JBL´er du har kig på kan bi-ampes.

Derudover virker Onkyo 605 som et meget bedre køb, hvis du altså har lyst til at ofre 2000 kr ekstra.

Okay. Tror bare ikke jeg har lyst til at kaste så mange tusinde kroner efter mit første anlæg. Jeg skal bare have lyd der er bedre end de højtalere der er i TVet, og lidt mere

Jess
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Jeg er bare lidt i tvivl om de højtalere som jeg har set på, virkelig er 3000 Værd.

Jeg har ingen anelse om hvad de koster fra nye af. Nogen der ved om de er det værd`?

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 November 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Jess skrev:

Jeg er bare lidt i tvivl om de højtalere som jeg har set på, virkelig er 3000 Værd.

Jeg har ingen anelse om hvad de koster fra nye af. Nogen der ved om de er det værd`?

Det er da underordnet hvad nyprisen er. Hvis du ikke kan finde andre højtalere til 3k, som lyder bedre er de 3k værd. Spørgsmålet er så om de dækker dit behov.

Jess
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
Jess skrev:

Det er da underordnet hvad nyprisen er. Hvis du ikke kan finde andre højtalere til 3k, som lyder bedre er de 3k værd. Spørgsmålet er så om de dækker dit behov.

Faldt lige over dem her også, er Jamo gode højtaler producenter? http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=52461382

Jamen jeg skal bare have ok Surround, og musik lyd.

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 08 November 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

kan huske jeg var HELT vild med de JBLere i sin tid, kunne godt li designet med de buede frontstof, men fik aldrig lyttet til dem.

Jamoerne har en kammerat (mener dog hans hedder CLassic 8) og det er nogle gode allroundere. Han har været ovenud tilfreds med sine.

Men ellers burde et sæt DALI 606 + SC-7 + 202 kunne findes til en 2000 kr (find dem enkeltvis)

det setup har jeg haft og synes det spillede rigtigt godt.

Men til de penge du har, så vil alle sætne sikkert kunne tilfredsstille dig og tror ikke prisen er helt håbløs

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes