Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 07:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Ny surround reciever til 2500-3000kr (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
levi_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 10 November 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg er ikke helt sikker på det er det rigtige sted at skrive, men here goes.

Jeg har et par Dali 400 samt en gammel Kenwood KR-V6090 surround reciever, men da jeg er ved at sælge den forstærker, skal jeg jo også have en ny.  Jeg har haft kig på Pioneer VSX 817-K, Harman/kardon HK 3480 og Yamaha RX V459, som alle ligger mellem 2500 og 3000kr. Men da jeg ikke ligefrem er den største HiFi-nørd (vel primært derfor jeg skriver her..), kunne jeg godt tænke mig at få lidt inputs, evt. på hvad der kunne være bedre på brugt-markedet i samme prisklasse.

Egentlig kunne jeg også godt tænke mig at få at vide, hvor meget jeg kan tillade mig at tage for den gamle.

Vh. Matthias

Til top Vis levi_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af levi_

Emi_one
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 November 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

levi_ skrev:

Hejsa.

Jeg er ikke helt sikker på det er det rigtige sted at skrive, men here goes.

Jeg har et par Dali 400 samt en gammel Kenwood KR-V6090 surround reciever, men da jeg er ved at sælge den forstærker, skal jeg jo også have en ny.  Jeg har haft kig på Pioneer VSX 817-K, Harman/kardon HK 3480 og Yamaha RX V459, som alle ligger mellem 2500 og 3000kr. Men da jeg ikke ligefrem er den største HiFi-nørd (vel primært derfor jeg skriver her..), kunne jeg godt tænke mig at få lidt inputs, evt. på hvad der kunne være bedre på brugt-markedet i samme prisklasse.

Egentlig kunne jeg også godt tænke mig at få at vide, hvor meget jeg kan tillade mig at tage for den gamle.

Vh. Matthias

En Harman/Kardon HK 3480 er altså en stereo reciever.

levi_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Nå ja. Det har du da egentlig ret i.

Emi_one
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 November 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Jep. Syntes lige du skulle vide det. :)

Held og lykke med dit valg.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 November 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

levi_ skrev:

Gamle surround recievere falder meget i pris. Det kan du så glæde dig over, nu du skal have en ny. Men den gamle, der ikke en gang har dolby digital, vil jeg mene ikke kan koste mere end 200 kr!

Hvis du kigger på brugtmarkedet, er der nogle ok Denon og Yamaha modeller i dit prisleje.

Eks. en Denon 2803'er, som jeg mener max. må koste 2500 kr

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=59836

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

levi_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
levi_ skrev:

Gamle surround recievere falder meget i pris. Det kan du så glæde dig over, nu du skal have en ny. Men den gamle, der ikke en gang har dolby digital, vil jeg mene ikke kan koste mere end 200 kr!

Hvis du kigger på brugtmarkedet, er der nogle ok Denon og Yamaha modeller i dit prisleje.

Eks. en Denon 2803'er, som jeg mener max. må koste 2500 kr

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=59836

Okay. Havde heller ikke regnet med det vilde. Heller ikke fordi det var en specielt dyr model. Kvitteringen siger 2800kr tilbage i '97.

Men den Denon ser meget interessant ud. Andre forslag?

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 November 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Har været den lykkelige ejer af en Denon 2803 de sidste 2 år. Bliver helt vemodig ved tanken om jeg snart skal skille mig af med den.

Til top Vis timur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af timur

levi_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Kunne da være man skulle prøve at snakke med ham. Men har ikke rigtig lyst til at bruge penge på en brugt, uden at se og høre den først. Lidt langt til Østjylland herfra.

timur er det et hint om at du måske vil sælge den?

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

levi_ skrev:

Kunne da være man skulle prøve at snakke med ham. Men har ikke rigtig lyst til at bruge penge på en brugt, uden at se og høre den først. Lidt langt til Østjylland herfra.

timur er det et hint om at du måske vil sælge den?

Har allerede loven en ven at han kan købe min Denon når jeg får min nye amp, så desværre.. Men har som sagt været glad for den og hvis du kan finde en til ca 2500 kr, bør du slå til med det samme.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 November 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Hvad med denne her ?

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

levi_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Af de to, ser Denon forstærkeren umiddelbart mest interessant ud. Og har da også givet et bud på den. :-)

levi_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2007 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Hmm, nu har jeg søgt lidt på den Denon AVR-3803 og kan se, at den kan have problemer med 4 ohms højttalere, hvilket mine Dali 400 jo er. Men det er jo ikke ligefrem de tungeste højttalere, så ville det stadig være et problem? Det første stykke tid, bliver ved et stereo system.

levi_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået hvisket i min øresnegl, at en Yamaha RXV-461 skulle være et udemærket alternativ. Mest af alt fordi den har HDMI og autokalibrering. Men desværre er den kun 5.1, nypris på ~2600kr. Ved dog godt den ikke er af helt samme kaliber.

djmartindk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 13 November 2007 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Prøv og lyt til en Cambridge 540R V3 :)

3500 kr total lækker lyd.

LilleNørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 November 2007 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Ville købe Harman Kardon, da jeg syntes se har en rigtig rigtig fed lyd på stereo siden både i forhold til denon og yamaha. Det er bare som om deres recivere har mere "punch/hug" i bass området og flere kræfter at kontrolere højttalerene med på trods af de ikke har så mange watt.

Har selv Harman kardon avr 630 på dali 450'er og der er 100% styr over de højttalere på ALLE lyd niveauer

tjek denne her er rigtig fin:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=59775

http://www.harmankardon.com/specifications.aspx?cat=REC& ser=&prod=AVR430/230&sType=C

Til top Vis LilleNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LilleNørd

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: København
Sendt: 13 November 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

levi_ skrev:
Hmm, nu har jeg søgt lidt på den Denon AVR-3803 og kan se, at den kan have problemer med 4 ohms højttalere, hvilket mine Dali 400 jo er. Men det er jo ikke ligefrem de tungeste højttalere, så ville det stadig være et problem? Det første stykke tid, bliver ved et stereo system.

jeg havde en 3801 engang, den havde ikke nogen problemer med det, heller ikke den 4306 jeg har nu. Min gamle NAD derimod, uha. Det ville for mit vedkommende ikke være den helt store bekymring, til gengæld får du en gammel top model. Det er ikke det nyeste nye mere, men til gengivelse af musik er den næsten med garanti bedre en den nye 3808. En anden fordel er, at du sandsynligvis kan sælge den til samme pris som du køber den, hvis den ikke fungerer med dine højttalere

levi_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

LilleNørd skrev:

Ville købe Harman Kardon, da jeg syntes se har en rigtig rigtig fed lyd på stereo siden både i forhold til denon og yamaha. Det er bare som om deres recivere har mere "punch/hug" i bass området og flere kræfter at kontrolere højttalerene med på trods af de ikke har så mange watt.

Har selv Harman kardon avr 630 på dali 450'er og der er 100% styr over de højttalere på ALLE lyd niveauer

tjek denne her er rigtig fin:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=59775

http://www.harmankardon.com/specifications.aspx?cat=REC& ser=&prod=AVR430/230&sType=C

Jeg havde også selv kigget på den før jeg oprettede tråden, men har desværre ingen planer om at tage til Aalborg foreløbig..

brasch skrev:

levi_ skrev:

jeg havde en 3801 engang, den havde ikke nogen problemer med det, heller ikke den 4306 jeg har nu. Min gamle NAD derimod, uha. Det ville for mit vedkommende ikke være den helt store bekymring, til gengæld får du en gammel top model. Det er ikke det nyeste nye mere, men til gengivelse af musik er den næsten med garanti bedre en den nye 3808. En anden fordel er, at du sandsynligvis kan sælge den til samme pris som du køber den, hvis den ikke fungerer med dine højttalere

Okay, så vil jeg håbe det virker som det skal, hvis det bliver den.  Og det er i hvertfald den jeg hælder mest til lige nu.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes