| Forfatter |
|
tuwk Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har vaeret den heldige mand at koebe 2 x CLS15 Cerwin Vega, men i kraft af at min nuvaerende forstaerker slet ikke kan foelge med dem, og deres stoerrelse, soeger jeg at skifte dem ud med et surround anlaeg. Dog aner jeg ikke en skid om det endnu, og hvis man soeger information paa nettet, er det tilfaeldigt hvilke informationer man faar. (enten det, eller ogsaa har jeg fundet nogle uheldige sider :)
Saa jeg soeger jeres erfaringer og raad til mit valg til et nyt surround-saet, enten som et komplet saet eller et 'samlesaet', samt hvad I anslaar jeg ville kunne kraeve for mine CW-hoejtalere, som ioevrigt er 5 mdr. gamle og aldrig har vaeret presset - staar som nye :)
Haaber at der findes nogen der foeler lysten til at belaere mig og bruge tiden paa en groenskolling som mig =)
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
List hvad du har i dag.
Ofte har SS maskiner ikke flere krafter end alm. forstærker. Så det er ikke af denne vej på normalt for mere styr på dine højtaler.
__________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
tuwk Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Torkild:
Mine planer er at anskaffe mig et helt nyt lydsystem, dvs. saelge mine CW-hoejtalere og skaffe mig en SS-amp., da jeg kun har en gammel ONKYO stereo forstaerker :) Det jeg soeger er hvilke maerker, kriterier og kvalitetskomponenter man boer gaa efter, og hvilke man boer holde sig fra.
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
tuwk skrev:
Torkild:Mine planer er at anskaffe mig et helt nyt lydsystem, dvs. saelge mine CW-hoejtalere og skaffe mig en SS-amp., da jeg kun har en gammel ONKYO stereo forstaerker :)Det jeg soeger er hvilke maerker, kriterier og kvalitetskomponenter man boer gaa efter, og hvilke man boer holde sig fra.
|
|
|
Hvad er pris rammen ? Hvor stor rum skal det spille op ?
Send mig en PM hvis du vil sælge den onkyo. __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er dit budget? det gør det nemmere og hjælpe, vil du købe brugt? Og hvor bor du jeg kan se der står Vestsjælland, men din stavning lyder svensk eller norsk? spørger fordi hvis du vil købe brugt så betyder det lidt om du bor i danmark eller i udlandet.
Mvh. Morten.
|
| Til top |
|
| |
Plenty Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja som tidligere nævnt. Et budget, også om hvad du forventer at opnå... Dine CWér, laver en masse bas og larm, men så stopper det også lidt der, ønsker du stadig mulighed for dette eller er du mere ude efter SUPER film lyd. Eller et all-round musik/film SS-system... og hvor meget WAF skal der være?  __________________ Min NAD + DALI "Stealth Bio"
|
| Til top |
|
| |
tuwk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten014: Ved ikke om jeg skal ta' det godt eller skidt at du synes jeg har en skandinavisk stavning, da jeg altid har boet i DK :P Bor i naerheden af Holbaek :) Plenty: Mit budget er paa < 10.000 alt incl. Jeg har altid vaeret glad for en god, dyb bass, men det har sine begraensninger naar man kommer til at bo i en lejlighed med naboer til alle verdenshjoernerne, saa i bund og grund gaar jeg efter et all-round musik/film SS-system, hvor man kan hoere at det er kvalitetslyd :) Jeg er ret rookie paa hifi-omraadet, saa er lidt usikker paa hvad WAF betyder
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
tuwk skrev:
Morten014: Ved ikke om jeg skal ta' det godt eller skidt at du synes jeg har en skandinavisk stavning, da jeg altid har boet i DK :P Bor i naerheden af Holbaek :)
|
|
|
Hæhæ sorry så   Vil du købe brugt?
|
| Til top |
|
| |
Lydcentrum Udelukket fra forum

Lydcentrum - 3/3 advarsler
Bruger siden: 12 November 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er nok en der har købt pc i udlandet, eller tastatur.....  __________________ BRANCHEMEDLEM
Canton, Lua, Fastaudio, Rotel, Transrotor, Marantz mm. www.lydcentrum.dk
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var det jeg tænkte på, ingen å æ eller ø.......
|
| Til top |
|
| |
tuwk Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2007 kl. 02:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well, koebte Logitech's G15 tastatur inden det udkom med DK layout, derfor de manglende vokaler ;)
Ang. om jeg vil koebe noget brugt, kommer det an paa stand, kvalitet og pris - men er aaben over for alle muligheder :)
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 16 November 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
er bud
Dali 450 - 1500
Dali SC-7 center - 700
Dali 202 - 500
SUB - 1000
H/K AVR430 (set på hifi4all til salg) + DVD 22 - 3500
så får du smader for pengene og det spiller super, et af mange setups ,man kan sammensætte. (priserne på højtalerne er ca hvad jeg anslår de koster og et kommer igen an på stand osv)
Ellers har jeg lige sammensat et mindre setup til mig selv i soveværelset (det er de priser jeg har givet jeg nævner)
B&W DM601s2 + stander - 1300
B&W LCR6 - 600
GALE 3020 - 700 (skal skiftes ud)(de 700 er for et sprit nyt sæt)
NAD L55/L75 DVD Reciever system - 2000
XTZ 99w12 Sub - 1500
Det gir en 6100
regner så med at B&W DM601erne skal bagi og et nyt front sæt skal findes og så skal der byttes rundt på soveværelses anlæg og stue (f**k hifi er krævende )
MEn det er da et par bud der burde kunne findes ret nemt og som gir en fed lyd til det budget.
af forstærkere kan jeg selv varmt anbefalde Marantz også, NADs synes jeg man s´kal holde sig fra, havde en del prob med min og min fætter havde 5 forskellige (pga ombytning) og ingen af dem funkede 100% som de burde
__________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
tuwk Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2007 kl. 07:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonyax:
Mange tak for dine input - saetter stor pris paa det :) Dali er ogsaa et maerke jeg har hoert mange gode ting om sammen med H/K - var faktisk ogsaa den vej jeg taenkte foerste gang jeg overvejede at konvertere til SS :)
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 17 November 2007 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er det da bare at begynde at samle ind
Ej det ovenstående er jo hvad JEG synes lød godt. Men man kan så sige at fordelen ved brugt er at man ofte kan sælge det videre hvis man ikke lige synes om det uden at tabe nævneværdigt på det. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
tuwk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for alle jeres input :) Jeg har set mig lidt omkring, og har hoety gode ting omkring DALI's Concept-serie, saa har kigget paa DALI Concept 6 og en H/K AVR 645, men da pengene ikke er til den lige pt, bliver det nok en H/K AVR 247. Jeg foeler mig overbevist om at det er et godt setup, men er som sagt ny i dette felt, saa det ville vaere rart at faa nogle 'second opinions'
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
| Men man kan så sige at fordelen ved brugt er at man ofte kan sælge det videre hvis man ikke lige synes om det uden at tabe nævneværdigt på det. |
|
|
hvis man er rigtig fræk kan man faktisk tjene lidt på det... __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |