| Sendt: 23 December 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv lyttet til 3808, og hvis du kan undvære internet mulighederne, vil jeg gå efter 2808. De ting jeg har læst mig til og snakket med Denon om, er at det faktisk er samme strømforsyning så de 10 ekstra watt, er ikke så meget værd.
Jeg har selv haft Yamaha RXV-1500 før, som på papir havde lidt flere watt end den 2808, men når det kommer væk fra papiret giver den 1500ér op langt før 2808éren.
Jeg kiggede også på 875 fra Onkyo, men i mit hoved syntes jeg den manglede evnen til skabe et stort bredt perspektiv, den virkede ellers rigtig lækker. Dog trak designet også ned ved mig, men det er jo igen smag og behag.
Jeg stod med RXV-1800 og Denon 2808 som de sidste, men der var Denonén var lige en tand over lydmæssigt. Den virker ikke så anstrengt. Den bliver bare ved.
Jeg gik hjem med en 2808, og har på ingen måder fortrudt. Super betjening (Når du lige har vænnet dig til det hele ...). Har de funktioner jeg skulle bruge og giver en masse lyd for de 9k.
Med hensyn til Stereo kan jeg ikke give StarTrek ret, det var der hvor jeg virkelig kunne høre forskel på lydfeltet. Ellers minder lyden meget om hinanden, Denonén måske en anelse lysere, men det er marginaler. Og vil sige at lyden på alle måder er blevet løftet på de nye modeller ... Tvivler stærkt på at der er nogle af firmaerne (Hverken Denon, Onkyo og alle de andre ...)
Jeg har primært lyttet mig frem til valget på Ikon 6, da det er min nuværende HT. Og lidt på Helicon 400, da de forhånentligt meget snart kommer hjem og stå.
Håber der er noget der kan bruges her :-)
__________________ .../ Air
|