| Forfatter |
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 24 December 2007 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lidt kig på denne surround forforstærker.
http://www.audiolab.co.uk/downloads/service/Misc/Brochure/Au diolab_AP.pdf
Er der nogen der har en ide om det i bund og grund er en Tag McLaren AVR32, bare med HDMI og til den halve pris?
Og så vidt jeg kan læse, har man ikke gjort noget ud af billedbehandlingsdelen. Gør det noget, hvis man alligevel bare vil have en HTPC til at håndtere billedet?
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 24 December 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se ud til at den er en hel ny konstr. fra audiolab, smid i en Tag McLaren AVR30 kabinet, men der var hvis planer fra audiolab siden at udsende
Tag McLaren AVR32, men tiden er vel løbet fra den.
Men kan den afspille multikanls-PCM over HDMI, ellers er den en gammle konstr. som tiden er ved at løbet fra, når man til samme penge kan få
en onkyo TX-SR905, som kan det hele, og måske også lyder beder.
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 24 December 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Se ud til at den er en hel ny konstr. fra audiolab, smid i en Tag McLaren AVR30 kabinet, men der var hvis planer fra audiolab siden at udsende Tag McLaren AVR32, men tiden er vel lřbet fra den.
Men kan den afspille multikanls-PCM over HDMI, ellers er den en gammle konstr. som tiden er ved at lřbet fra Hvad mener du med at tiden er løbet fra det? , nĺr man til samme penge kan fĺ en onkyo TX-SR905, som kan det hele, og mĺske ogsĺ lyder beder. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 24 December 2007 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den har HDMI ind. Ellers ville jeg jo heller ikke røre ved den
Og den skulle meget gerne være bedre end en surround reciever til samme pris, når denne også skal have en stor effektdel med til de samme penge
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 24 December 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad jeg mener med at tiden er VED at løbet fra det, Det er som meget let, der er ny lydformate på vej, med HD-DVD og Blu-ray og disse
formater kan Audiolab 8000AP ikke afspille men det kan onkyo TX-SR905 til samme pris, Audiolab 8000AP er i samme båd som Rotel RSP-1069.
Husk på at onkyo TX-SR905 også kan bruges som surrund forforærker.
Ellers laver onkyo en intressant surrund forforærker, som kan decode de nye lydformater, men den blive desværre ikke solgt i EU.
En sjov test kunne værre på sin plads, nemlig:
Audiolab 8000AP mod Rotel RSP-1069 og onkyo TX-SR905, hvilken tro i lyder best ?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 24 December 2007 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så længe den har HDMI indgang med 7 kanals PCM håndtering, kan de modtage de nye HD formater. Resten er ligegyldigt for mig.
Audiolab'en BURDE være bedre end Onkyo'en som forforstærker. Jeg siger ikke den nødvendigvis er det, men der er da basis for det.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 24 December 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtig at Audiolab'en BURDE være bedre end Onkyo'en som forforstærker, men der har hvis ikke værret et test med disse to, og dem der har
hørt onkyo TX-SR905, sige at decoder er beder end den der sidder i HD afspillen, og så kan bl.a. en Rotel RSP-1069 (Rotel RSP-1069 har HDMI
indgang med 7 kanals PCM håndtering) komme til kort overfor en onkyo TX-SR905, ved faktis ikke om Audiolab 8000AP har HDMI indgang med 7
kanals PCM håndterin, kan ikke finde info om dette.
Eller så burde Audiolab 8000AP havde en beder analog kresløb en både Rotel RSP-1069 og onkyo TX-SR905, Jeg siger ikke den nødvendigvis er det,
men der er da basis for de, som Svend P skriver.
|
| Til top |
|
| |
hififreak Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 294
|
| Sendt: 24 December 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror ikke på den onkyo er bedre lydmæssigt, tænkt på alle de ting den kan, audiolaben er jo kun en forforstærker hvor pengene er brugt til lyden i stedet for alle de smarte ting de nye recivere kan, har lige købt en rsp 1068 rotel forforstærker , den lyder bedre end alt andet jeg har hørt har hørt alle de nye fra, denon ,yamaha.pioneer, marentz de lyder godt i surround . men prøv at høre 2 kanals lyd på dem ,det lyder forfærdeligt
|
| Til top |
|
| |
greve Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 26 December 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Svend - det er længe siden (jeg har været fraværende her i lang tid, men prøver nu igen  ) Jeg havde for ca. 2 år siden en insider kontakt hos firmaet bag Audiolab i England (IAG hedder firmaet der har købt resterne af TAG McLaren inkl Audiolab mærket). Han sagde at 8000AV er en AV30R i nyt kabinet - stadig ikke noget dårligt køb, men altså ikke en AV32R. Jeg vil umiddelbart gætte på at en 8000AP ikke er meget forskellig fra AV30R pånær HDMI delen. __________________ greve's bio-i-stuen
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 26 December 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil også mene at en extern processor er at foretrække.Selvfølgelig er det ikke i samme liga,men jeg har haft min svigerfars meridian 568 hjemme som har en del år på bagen,Og den trækker altså noget ud af formatet der ikke er på min egen processor.Mangeaf de bedre proccesor har også mere end en processor indbygget.Hvis jeg skulle vælge idag ville jeg også kigge efter Audiolab som er et no nonsens brand ,som bruger pengene på lyd og ikke feuteres
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 26 December 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
Hvis jeg skulle vælge idag ville jeg også kigge efter Audiolab som er et no nonsens brand ,som bruger pengene på lyd og ikke feuteres |
|
|
 nemlig. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 26 December 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meridian processor er nu en af de beste processor, der kan fås, måske den beste, selv deres gamme 500 serie, løber lange fra de ny processor
Havde hørt at Audiolab, skulle komme med en udgave af Tag McLaren AVR32, så man kunne let få mistanke at Audiolab 8000AP, netop skulle
værre den. Men måske er tide ved at løbe fra disse gammle top processor, da forbruger vel kreve at de skal decode de ny lydformater, selv om de
gammle mange gange lyd beder end de ny.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
greve skrev:
Hej Svend - det er længe siden (jeg har været fraværende her i lang tid, men prøver nu igen )
Jeg havde for ca. 2 år siden en insider kontakt hos firmaet bag Audiolab i England (IAG hedder firmaet der har købt resterne af TAG McLaren inkl Audiolab mærket). Han sagde at 8000AV er en AV30R i nyt kabinet - stadig ikke noget dårligt køb, men altså ikke en AV32R. Jeg vil umiddelbart gætte på at en 8000AP ikke er meget forskellig fra AV30R pånær HDMI delen.
|
|
|
Ja, det ser ud til at det er sådan det hænger sammen. Jeg har fundet billeder af indmaden i dem begge, og de ser ud til at være nogenlunde ens. Der er dog en forskel på 8000AV og AP i indmaden, idet AP har et noget større print, og transformeren placeret et andet sted.
|
| Til top |
|
| |
greve Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
p.las skrev:
Hvis jeg skulle v�lge idag ville jeg ogs� kigge efter Audiolab som er et no nonsens brand ,som bruger pengene p� lyd og ikke feuteres |
|
|
nemlig.
|
|
|
Jeg er ked af det, men kynikeren i mig kan ikke lade være med at hviske at det mere ligner en kommerciel fornuftig løsning til profitmaksimering ved hjælp af - et brand (det er kun et brand - intet andet fra de gode gamle Audiolab-tider er bevaret) - noget relativt godt indmad (tidligere TAG McLaren indmad er godt og HDMI overbygningen kan være en simpel overbygning, der ikke kræver massiv R&D) - billig produktion (alt IAG har fingrene i produceres i Kina) Men det er bare kynikeren i mig, men indtil noget i denne tråd bliver andet end spekulationer, vil jeg nok stadig lytte lidt i den retning... __________________ greve's bio-i-stuen
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Greve
Det er nu heller ikke fordi den Audiolab er allerøverst på min ønskeseddel. Den er bare "billig" i forhold til hvad der ellers fås, og kunne evt. fungere som midlertidig forstærker, hvis man fandt noget bedre.
Eks. ser Nad M15 langt mere solid og seriøs ud indeni, i forhold til Audioloab'en. Men den har ikke HDMI ind. Og koster nu også ca. 7000 kr mere.
Der findes bare ikke oceaner af forforstærkere med HDMI ind, uanset pris. Hvis man bare kunne vente til udvalget er større.
Denons AVP-A1HD ser rigtig vild ud, med en vægt på 30 kg, men fås ikke i sort(!), og koster 50.000 kr.
Allerhelst ville jeg have Lyngdorfs pre, der kommer til foråret. Den har jo naturligvis rumkorrektion, og en forhåbentlig kompromisløs opbygning. Desværre koster den ca. 90.000 kr! , hvilket er alt for meget at give for nogen hifi komponent efter min mening!
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hififreak Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 294
|
| Sendt: 27 December 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
en rotel rsp 1069 er også en super surround processer og så kan den opgraderes,til den pris tror jeg ikke du finder noget bedre
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 28 December 2007 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lexicon MV-5 den lyder intressant, kan den få i DK og til samme pris som Audiolaben, men komme Lexicon MV-5 ikke tætte på rotel rsp 1069 end Audiolaben ?
|
| Til top |
|
| |
greve Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2007 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er "socket count" ikke en anelse lavt på den Lexicon? F.eks. er 2 HDMI ind vel ikke just overvældende... __________________ greve's bio-i-stuen
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 28 December 2007 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|