Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 21:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: NYT - JAMO surround system (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Snappy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Hej..

Jeg skal have skiftet højtalere, eller rettere indkøbt et lækkert surround system til min NAD T752 reciever.

Jeg har kig på de her Jamo'er, er der nogen af kender noget til det?

http://jamo.dk/Default.aspx?ID=5851&M=Shop&PID=16855 &ProductID=17801

Prisen ligger omkring 15.000.

Er ellers også blevet meget forelsket i Bose Lifestyle V20, men jeg kan læse rundt omkring, at der ikke er meget positivt at sige om Bose.

http://www.bose.eu/EU/en/home-entertainment/home-cinema/prem ium-component-based-systems/ls-v20/index.jsp

Det jeg leder efter er højtalere som ikke fylder ret meget -eller har B&O look, så jeg kan holde ud at se på dem. Så højttalere med alm. store kabinetter har ingen interesse.

Har I ellers nogen bud på, hvad der er på markedet hvis ikke det f.eks. lige skulle være de her Jamoer? Såfremt de skal spille ordenligt, og se godt ud. Min stue er ca. 30-35 kvm og er dobbelt så lang som den er bred.

Systemet skal hovedsagligt bruges til film, og budgettet ligger som I kan se på de 2 links omkring 20-25.000. Men kan jeg få GUDE-system til 12k, så vil jeg ikke klage.

Til top Vis Snappy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snappy

Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Jamo D6

men der er også SA og Audio Pro

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg skulle absolut skulle vælge, så blev det Jamo systemet, Bose er og bliver noget bras.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har et komplet sæt Jamo D6 7,1 THX. Er super glad for dem, og jeg tror der går ganske lang tid, før jeg bare overvejer at skifte det ud. Det bruges kun i hjemmebiografen, og vil ikke umiddelbart anbefale det, hvis der også sættes krav om god stereo-performance. Jeg købte det i tyskland for næsten halvpris af dk-priser. Jamo-danmark yder forsat garanti, hvis der skulle ske noget (har haft læde af det en gang med sub'en).

Du kan se det her: link.

/Bellini 

jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Mit bud ville være lidt anderledes, 15k kan man da få noget ret spændende grej for....
(... og personligt har jeg ikke de nævnte Jamo eller Bose på listen over det...)

F.eks. Atlantic Technology, da jeg synes deres konstruktioner ser interessante ud...

Hvad med et par væghængte FS 3200 LCR:
http://www.atlantictechnology.com/default.asp?NodeId=56
Så grimme er de da heller ikke, og de har lidt "B&O look" over sig?

Tekni-fi har importen af dem til DK....
( http://www.tekni-fi.dk/php/varedetail.php?vareID=175%20& &%20producentID=20)

Optimalt ville selvfølgelig være 5 (4 stk som front/bag, og 1 i center udgaven) af dem og en subwoofer, og det passer jo dit budget på 15-25k perfekt, da det løber i 17.500,- kr plus en subwoofer til 3.300,- kr

Og måske vil en forhandler give noget rabat, eller prisen kan tjekkes i Tyskland....

Mvh Jensby

Til top Vis jensby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensby

jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Så lige at der kan købes et "front-kit" med 2 front højtalere og en center samlet:

http://www.tekni-fi.dk/php/varedetail.php?vareID=174%20& &%20producentID=20

10.985 (2 x front & center) + 6990 (2 x bag) + 3295 (sub) = 21.270,- kr for et komplet system....

/Jensby

Til top Vis jensby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensby

ziersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2006
Lokalitet: Øerne
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt forstå Snaggy. jeg er selv på jagt efter noget ala det samme. De højtalere jeg skal have op og hænge skal ikke fylde noget. Og dem der bliver forslået ser på billedet umiddelbart for store ud..! Nu kan jeg forstå på Snaggy at han kunne finde på at købe det Jamo sæt han linker til højere oppe, det kunne jeg personligt ikke, udelukkende pga. af fronthøjtaler er søjle-højtalere.

Jeg ville gerne finde et alternativ til Bose, det er bare endnu ikke lykkes mig at finde noget. Jeg har ligeledes læst på nettet en del kritik af dem. Men det viser sig også at dette munder ud i at folk synes ikke de får hvad de betaler for. Folk mener at for 20.000 kr. skal man have bedre lyd end hvad Bose levere. Men dette er ikke ensbetydende med at de levere dårligt lyd, folk der virkelig går op i det og har meget erfaring inden for lyd/surround ved eller kan høre at lyden er bedre i de fleste højtalersæt til 20.000 kr. Problemet er bare at folk der køber Bose, typisk sætter lige så stor pris på design og størrelse af højtalerne. Derfor jeg endnu heller ikke har fundet noget alternativ endnu, fordi jeg har ikke kunne finde nogle der har kunnet vise mig højtalere der bare nogenlunde er i samme størrelse og som minimum kan levere det samme som Bose..!

Til top Vis ziersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ziersen

ziersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2006
Lokalitet: Øerne
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Kom gerne med nogle forslag hvis i ligger inde med nogle..???
Til top Vis ziersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ziersen

Snappy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 Januar 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Hej.

tak for jeres svar. Ziersen, Jamo har jo også et sæt med små satelitter. KT-radio har fortalt mig at, hvis det er lyd jeg er på jagt efter skal jeg klart vælge Jamoerne.

http://jamo.dk/Default.aspx?ID=5851&M=Shop&PID=16855 &ProductID=17802

grunden til jeg har linket til det andet sæt, er at jeg gerne vil have noget mere power i fronten.

Til top Vis Snappy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snappy

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes