Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 00:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Brugt Linn Sizmik eller Velodyne DD12 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Louis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er blevet tilbudt en brugt Linn Sizmik på 2 år til 6.000 kr.
Havde ellers tænkt på at købe en ny Velodyne DD-12 til omkring 20.000 kr.
Spørgsmålet er om DD-12 giver så meget mere.

Hvilken ville i vælge?

Til top Vis Louis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Louis

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Velodyne. DD serien er kongen af subwoofere!

(men køb naturligvis en DD18)

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Ryan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Marts 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Linn Sizmik giver en ren bas. Jeg har to Sizmik, og de er fantastiske og spiller fint med mine øvrige højttalere. Vælg Sizmik.
Til top Vis Ryan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ryan

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

He, jamen så har vores indlæg da lige udlignet hinanden.

I bund og grund er det ikke et spørgsmål som andre end dig selv kan svare på. Naturligvis er Velodyne'en bedre. Den er langt dyrere, måler bedre og er langt mere avanceret end Linn'en. Men det var jo ikke det, der var dit spørgsmål.

Er en flaske whiskey til 1000 kr pengene værd? Ikke for mig, da jeg alligevel hælder cola i, når jeg kan komme til det. Men for kendere, der påskønner forskellen, er den alle pengene værd.

Så jeg kan kun sige, at hvis det skal være ultimativt, så er Velodyne svære at komme udenom.

Hvis du er på et budget, er der jo masser af gode alternativer. Især SVS giver meget for pengene. Ikke lige noget Linn er kendt for - ej heller deres subwoofere, nu jeg tænker over det. 

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

da jeg kiggede efter sub for ca et år siden ,lyttede jeg til utroligt meget.Der iblandt også svs.Jeg lyttede også til i scala hifi(linn)dog kan jeg ikke huske navnet.det er temmelig svært at vurdere når det ikke er i samme rum,men velodune skilte sig klart ud og jeg købte også dd 12.den komponent er en af de få jeg har som ikke bliver skiftet ud.der hvor den skiller sig ud er.....utrolig præcision og fleksibilitet.Specielt hvis du skal bruge den både til film og musik(dvd live)
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Ved valg af sub skal man vide hvad man vil for alt for mange vil have "SUB" lyd(for meget upræcis bas). Denne "SUB" lyd er en farvning på materialet selv til film selvom mange siger det modsatte. Med Linn's subber er det første gang jeg oplever at selv musik i film kan lyde fangende og god, hvor andre subber jeg har testet og det er mange, der vil jeg hellere have subben slukket.

Så hvis du vil have den typiske teenage sub lyd så snup bare en dd12, men mener du at musikken og denne stemnings medrivenhed også har en betydning for film så vælg en sub fra en af de firmaer der også går op i musikken.

Til musik er en dd direkte eller en M&K et direkte idiotisk valg så siger man direkte man ikke intessere sig for musik.

Dam hvor er det kedeligt med alle de anlæg ude i DK der har en altødelæggende sub.

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Ved valg af sub skal man vide hvad man vil for alt for mange vil have "SUB" lyd(for meget upræcis bas). Denne "SUB" lyd er en farvning på materialet selv til film selvom mange siger det modsatte. Med Linn's subber er det første gang jeg oplever at selv musik i film kan lyde fangende og god, hvor andre subber jeg har testet og det er mange, der vil jeg hellere have subben slukket.

Så hvis du vil have den typiske teenage sub lyd så snup bare en dd12, men mener du at musikken og denne stemnings medrivenhed også har en betydning for film så vælg en sub fra en af de firmaer der også går op i musikken.

Til musik er en dd direkte eller en M&K et direkte idiotisk valg så siger man direkte man ikke intessere sig for musik.

Dam hvor er det kedeligt med alle de anlæg ude i DK der har en altødelæggende sub.

Hilsen Jonas Bojer

ja så interessere jeg mig ikke for musik

Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Jonas, kan du nævne en eneste subwoofer, som du synes eller tror er bedre end den Linn, uanset pris?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes