| Sendt: 05 Februar 2004 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle i vidende personer!
Endnu engang har jeg et noob sporgsmaal jeg gerne lige vil have svar paa:
Er jeg helt forkert paa den hvis nu jeg har faaet den opfattelse at man tilslutter forforstaerker og effektforstaerker paa foelgende maade i et surroundsetup:
Stereo: Man har sin DVD/SACD/CD afspiller (f.eks. Denon DVD-A11), tilslutter denne til sin forforstaerker (f.eks. Denon PRA-S10), tilslutter forforstaerkeren til DVD/CD input'et paa sin forstaerker (f.eks. Denon AVC-SR1), tilslutter saa at par effekt-monoblokke (f.eks. Denon POA-S10) til fronthoejttaler-output paa sin forstaerker (AVC-SR1), og tilslutter saa sine frontHT's til Effektblokkene... altsaa er der nu max effekt til ens front som man vil bruge til stereo naar man spiller musik...
Surround: Saa tilslutter man ens Center, surround og bag HT's til forstaerkeren (AVC-SR1), altsaa har forforstaerkeren altsaa ogsaa effekt paa disse HT's lyd, hvor ens effektmonoblokke kun har effekt paa ens front
Altsaa et kombineret Stereo-/Surround-anlaeg, hvor man har taget hoejde for Surroundforstaerkerens "daarlige" stereo ved at tilslutte et par Effektmonoblokke (frontHT's vil nok blive et par B&W NT802 naar jeg engang faar raad)
Lyder dette bare i naerheden af fornuftigt, eller er jeg helt forkert paa den mht. opstilling af for- og effektforstaerker (samt valg af grej) sammen med surroundforstaerker ??? og 7.1 HT opstilling i denne sammenhaeng ?
Hilsen ham den groenne inden for Hi-Fi ... aka Kajkagen  __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|