Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 17:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Billed Via HDMI På Onkyo 805 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jespera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 08 September 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Pioneer 508xd plasma og en playstation 3 og så en Onkyo 805 forstærker... det hele spillede bar som det skulle vi lagde og så en dvd film men så begyndte det så småt at tordne.. vores HFI relæ slår meget nemt fra når det begynder at tordne og gjorde den også i går.. men 15min efter den var slået fra, gav det et ordentlig skrald og lynet havde slået ned i en boks for enden af vejen til fællesantennen.. havde så ikke mere fjernsyn før her til aften..

Nu er mit problem så at jeg ikke kan få billed fra min forstæker til mit fjernsyn heller ikke bar menuen fra forstærkeren.. forstærker og fjernsyn virker uden problem.. og forstærkeren spiller fint lyden.. men bar ingen billed med hdmi (har prøvet med 2 andre kabler).. har prøvet at sætte min playstation dirkte til mit fjernsyn og så er der billed.. men så mangler lyden jo når den ikke går igennem min surround forstærker.. har også prøvet med min fladskærm inde i soveværelset.. der er der også kun billed på når playstaionen blir koblet direkte til mit fjernsyn..

Har prøvet at rode rundt i menuen på min forstærker men det skullle stå som det skal.. har også prøvet at resette den men stadig uden held..

Kan det være chippen i den som er brændt af..? virker bar mærkeligt da HFI relæet var slået fra lang tid før lynet slog ned..

MVH Jesper

Til top Vis Jespera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jespera

Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 09 September 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

de transienter som et lyn giver bliver ikke bremset af et HPFI/HFI relae det er helt sikkert

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana

Jespera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 September 2008 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

jamen vil et lyn godt bare kunne brænde hdmi udgangen af i en forstærker..? hdmi indgangen virker fint.. når jeg sætter playstation til kan den fint spille lyden og det hele.. eneste problem er bare at der ikke er noget billed.. var jo et stykke væk lynet slog ned.. og intet af mit elektronik fejler noget.. er kun billed far forstærker til fjernsyn somer væk... er det ikke muligt at teste på en eller anden måde....?

Til top Vis Jespera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jespera

ARTISTEN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 September 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Jespera skrev:

Jeg har en Pioneer 508xd plasma og en playstation 3 og så en Onkyo 805 forstærker... det hele spillede bar som det skulle vi lagde og så en dvd film men så begyndte det så småt at tordne.. vores HFI relæ slår meget nemt fra når det begynder at tordne og gjorde den også i går.. men 15min efter den var slået fra, gav det et ordentlig skrald og lynet havde slået ned i en boks for enden af vejen til fællesantennen.. havde så ikke mere fjernsyn før her til aften..

Nu er mit problem så at jeg ikke kan få billed fra min forstæker til mit fjernsyn heller ikke bar menuen fra forstærkeren.. forstærker og fjernsyn virker uden problem.. og forstærkeren spiller fint lyden.. men bar ingen billed med hdmi (har prøvet med 2 andre kabler).. har prøvet at sætte min playstation dirkte til mit fjernsyn og så er der billed.. men så mangler lyden jo når den ikke går igennem min surround forstærker.. har også prøvet med min fladskærm inde i soveværelset.. der er der også kun billed på når playstaionen blir koblet direkte til mit fjernsyn..

Har prøvet at rode rundt i menuen på min forstærker men det skullle stå som det skal.. har også prøvet at resette den men stadig uden held..

Kan det være chippen i den som er brændt af..? virker bar mærkeligt da HFI relæet var slået fra lang tid før lynet slog ned..

MVH Jesper

Hej

Du må nok regne med at den skal på værksted, men fat mod din indboforsikring vil dække hovedeparten af din udgift

Min hjemmebio
Til top Vis ARTISTEN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ARTISTEN

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes