| Forfatter |
|
Ordy Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 28 December 2011 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey..
Dette er nok et meget dumt spørgsmål men hvordan tilslutter jeg mit 5.1 system til min Onkyo tx-sr608 7.1 reciver
Kan godt være det er mig som kager rund i det fordi jeg har kigget på det for længe men kan kan slet ikke for det til at lykkes og hver gang jeg prøvet at lave audyssey siger den fejl.. sikkert på grund af det sidder helt forkert..
Det har tidligere virket men har aldrig været tilfreds med surround effekten så i dag ville jeg lige rode lidt med det, og det er det bestemt ikke blevet bedre af ..
Håber der lige er en som vil hjælpe ..
det er mine muligheder : http://alejka.pl/onkyo-tx-sr608-jamo-s608-s-5-0.html
og dette er højtalerene: http://www.teufelaudio.com/de/heimkino/theater-200-mk-2-5.1- set-cinema-p8020.html
|
| Til top |
|
| |
mcfh Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 29 December 2011 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en reciever magen til. Bagkanalerne skal sættes i surround speaker terminalerne når du kører 5.1 og ikke i surround back.
Var i starten lidt skuffet over surroundeffekt delen men har leget meget med opsætningen via home knappen på remoten og er efterhånden blevet rigtigt godt tilfreds med den, især til prisen. __________________ Hvis du ikke tror på hvad jeg siger. Finder jeg bare på noget nyt.
|
| Til top |
|
| |
Ordy Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2011 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg sat bag højtalerne i surround speaker terminalen ... Og lige meget om jeg sætter min front højtalere i Front high or front wide or zone 2 speakers eller om jeg sætter dem i front speakers meddeler den fejl. Når jeg køre audyssey i front high går den slet ikke i gang med de der lyde for den skriver fejl. Og i front speakers køre den første placering og medeler fejl i staten af 2. placering :S
Hmm jeg kan ikke se hvorfor det skal være sådan et stort tryllenummer at få det til at virke ... behøver man bruge det der audyssey eller kan en nybegynder godt gøre det manuelt ??
Har ikke vanvittige krav til det er bare lidt træt af min ven samsung surround sæt til max 5000 laver bedre effekter end mit til over 10000 :(
|
| Til top |
|
| |
Ordy Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2011 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige en info mere
bag Højtalerne sider nu i surround speaker terminalen for højtalerene sidder nu i Front speakers
Og dette er vist det eneste rigtige er jeg snart kommet frem til
kan bare ikke fatte hvad der sker med det audyssey?
Første gang jeg satte reciveren til kørte jeg alle placeringerne igennem uden problemer hvor højtalerne er tilsluttet som jeg skiver lige oppe over ?
Læste så noget nyt i går om hvordan man for mere ud af det der audyssey og da jeg ikke har været tilfreds med min lyd ville jeg prøve det. Første placering kommer jeg igennem uden problemer men anden placering stopper den ved venste front hver gang ? og giver mig fejl meddelsen : Speaker matching error! ; the number of speakers detected was different from that of the first measurement . check the speaker conection. hvilket jeg syntes er en misvisende fejl når det eneste jeg har gjord er at rykke micofonen og trykke next og det sker sågar også vis jeg lader microfonen bliver på præsis samme plads som ved første test !
Er der ikke please nogle som jeg kan hjælpe mig for snart grå hår ! :)
|
| Til top |
|
| |
Ordy Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2011 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter en del timer tror at jeg har fundet problemet selv. Den front højtaler hvor testen stopper hver gang under 2 placering har ikke helt den samme lyd som mine andre højtalere (som om den er dybere i lyden) kunne måske være diskranten som ikke spiller men har ikke så meget forstand på det ?
Har prøvet at bytte rund på mine 2 højtalere og køre en audyssey for at se om problemet følger højtaleren 1. placering køre som tidligere og den dybe lyd følger med højtalerene nu kan jeg så godt forsætte og køre de andre placeringer men nu springer den bare højtaleren med den dybe lyd over i 2,4... placering ..
Så har jeg ikke ret i det er diskanten ?
Og hvad gøre man ved det , kan man gøre noget selv eller kan man få den repareret det er under 1 år gammelt ?
|
| Til top |
|
| |
Ordy Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2011 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaa undskyld jeg er så desperat men er temmelig træt af mit surround spiller af h til... Og har ikke en disse forstand på det! Er der ikke en af jer kloge hoveder der lige vil komme med et par fornuftige ord, om jeg har ret i det er min diskant som er røget eller hvad det ellers kan være..
Gider ikke sætte det helt store cirkus i gang og sende en højtalere til tyskland hvis det viser sig at det er mig som er den uvidende klovn som ikke engang kan høre om min diskant er røget eller hvad der nu er galt ?
|
| Til top |
|
| |
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 31 December 2011 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et par hurtige spørgsmål?
Hvor mange tilslutningers er der bag på højtaleren 1x2 eller 2x2?
Hvis du sætter øret hen til diskanten mens du spiller er den så helt stille eller spiller den bare lavere?
Har det altid været sådan, eller er det noget der er kommet? __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 December 2011 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan evt download room eq wizard, der er en tone generator indbygget så afspiller du en højfrekvent sinus tone, kan du. Høre den på en højtaler
men ikke på den anden, ja så er der helt sikkert et problem.
Men fortæl lige ovenstående så tager vi den derfra. __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
| Til top |
|
| |
Ordy Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2011 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må være 1x2 altså 1 kabel med 2 ledninger i 1 rød og 1 sort :) syntes jeg har svært ved at høre om den er helt stille eller om der kommer lyd men der er hvert fald stor forskel på den højre og den venstre højtalere når jeg laver audyses eller bruger den der indstilling min reciver har hvor man manuelt kan skue op og ned for hver enkel højtaler kan jeg høre den "defekte højtaler" er mere dyb i det og mangler noget skinger hed i forhold til de andre
|
| Til top |
|
| |
Ordy Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2011 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg lige prøvet at spille en tone på 10000Hz og og er næsten 100% på at min defekte højtaler slet ikke spiller den lyd og vis den gør er det så lidt at de andre højtalere overdøver det selv om jeg står med det ene øre op til den og holder for det modsatte !
Jeg skriver til forhandleren når jeg er kommet mig oven på nytårét
Men er det normalt en diskant bare sådan ryger ? dengang jeg fik det lavede jeg jo audyses uden fejl så der må den havde virket ...
Men syntes på ingen måde jeg har mishandlet det , bruger det mest til film og en gang i mellem musik i en normal højte a hensyn til underboer , tror det kan tælles på 2 hænder hvor mange gange jeg har spillet højt og det har aldrig været andet end kortvarigt når en ven lige har skulle høre det
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 December 2011 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne godt lyde til det, eneste jeg ellers kunne taenke mig det kunne være er.
Bag på højtaleren sidder der ikke 2 terminal par med bøjle mellem på dem der virker, hvis der gør er denne bøjle så manglende på den der ikke
virker?
En anden ting, som du måske ikke er villig til at gøre kunne være at tage diskanten ud, og så visuelt kigge på delfiltret for at se om der kan være
nogle komponenter der er brændt af. Hvis ikke kunne du måske bytte rundt på 2 diskanter og se om fejlen følger diskanten. Men igen jeg ved ikke
om du er villig til at skille den ad" __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 December 2011 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kunne jeg se andetsteds du ikke er helt tilfreds med audyssey, når du får dit problem løse så kig her når du skal sætte det op igen
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=14456895#pos t14456895
Det er vigtigt at gøre det rigtigt ellers vil det aldrig blive godt __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
| Til top |
|
| |