| Forfatter |
|
tblaster Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg er på jagt efter en god og pæn men gerne billig dvd afspiller. Mit krav til afspilleren er dog at den skal kunne flytte underteksterne op, således at de kan flyttes fra at ligge under billedet til at ligge i selve billedet så billedet er så stort som muligt! Jeg kan ikke se andet end at dette må kunne findes da det jo er softwaren der bestemmer hvor teksten smides. Er der nogen der har nogle forslag til afspiller der kan klare dette?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har aldrig set en sådan afspiller.
|
| Til top |
|
| |
Morten Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 311
|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan med en HTPC, men sådan en er jo ikke ligefrem billig at opbygge.
__________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
jensen_one Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det hele drejer sig vist om at du skal fortælle din DVD hvilket fjernsyn(format) du benytter, så bør den smide undetksterne hensigtsmæssigt.
Det gør både min United i soveværelset og min Primare i stuen.
HVis man viser en 16:9 film på et 4:3 fjernsyn så skal underteksten altså være i det sorte felt.
Hvis du viser en 16:9 film på et 16:9 fjernsyn skal teksten stå i billedet.
Hvis du viser en 21:9 film på et 16:9 tv skal underteksten stadig stå i det sorte. Det samme er gældene for et 4:3 fjernsyn.
Hvis du spørger for du har et 4:3 fjernsyn med zoom funktion, så tror jeg du for de bedstemuligheder for at snyde din dvd, ved at fortælle den at du benytter et 16:9 fjernsyn. Men prøv dig frem.
Hvis du har et 16:9 fjernsyn, kan du ikke snyde din dvd til at kaste underteksterne op i billedet på en 16:9 film.
Jeg bruder mig slet ikke om ideen om at snyde, for så for du mangler i billed og måske også forvridninger.
En mulighed kunne også være at undlade undertekster.
|
| Til top |
|
| |
tblaster Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et 16:9 fjernsyn men jeg syntes at selvom jeg siger til en dvd afspiller at den skal køre i 16:9 format, så smider den det under billedet i det sorte.
Min ven har en dvd afspiller, Pioneer et eller andet, der kan flytte teksten ned men ikke op og jeg tænkte derfor at der må være nogen der kan flytte den op. Dette kan jeg på min force digital parabol reciever. Jeg kan nemlig ikke se andet end at det må være softwaren der bestemmer om man kan flytte teksten.
|
| Til top |
|
| |
wamsler Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 104
|
| Sendt: 12 Juni 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
en panasonic s31 kan dette den koster ca 1100
__________________ MVH/Wamsler
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke du skal henlægge det til afspilleren, for underteksten ligger mig bekendt fast på kildematerialet når den kommer fra filmselskabet. Det er noget helt andet når det kører over parabolen for selve tekstningen foregår synkront med filmen. Teksterne er lavet i forvejen og kører separat "ved siden" af filmen, og muligheden for at flytte dem er derfor tilstede.
Du tænker sandsynligvis på at det skal blive ligesom når f.eks DR sender en film i 16:9 hvor teksterne kører oppe i selve billedet og der ikke er sorte bjælker tilstede!
Er der nogen der har kendskab til andet, så skyd endelig løs. Jeg tror næppe at en Panasonic 31 kan, når en 75´er ikke kan - i så fald forklar venligst hvordan?! Jeg har ikke oplevet nogle maskiner hvor det kan gøres endnu! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten Nielsen skrev:
| Man kan med en HTPC, men sådan en er jo ikke ligefrem billig at opbygge. |
|
|
Nu bliver der godt nok snakket om almindelige dvd-afspillere i denne tråd, men hvordan gør man lige det på sin HTPC? (Jeg bruger Zoomplayer) __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Jeg tror ikke du skal henlægge det til afspilleren, for underteksten ligger mig bekendt fast på kildematerialet når den kommer fra filmselskabet. Det er noget helt andet når det kører over parabolen for selve tekstningen foregår synkront med filmen. Teksterne er lavet i forvejen og kører separat "ved siden" af filmen, og muligheden for at flytte dem er derfor tilstede.
Du tænker sandsynligvis på at det skal blive ligesom når f.eks DR sender en film i 16:9 hvor teksterne kører oppe i selve billedet og der ikke er sorte bjælker tilstede!
Er der nogen der har kendskab til andet, så skyd endelig løs. Jeg tror næppe at en Panasonic 31 kan, når en 75´er ikke kan - i så fald forklar venligst hvordan?! Jeg har ikke oplevet nogle maskiner hvor det kan gøres endnu!
|
|
|
Min dvd-afspiller kan, og det er da en S75. Det er dog meget forskelligt fra film til film, hvor meget de kan flyttes. Nogle gange kan de kun flyttes nedaf, hvis de allerede ligger højt i billedet fra starten.
Når man afspiller filmen og har glemt at sætte undertekster på, kan man gøre det med "subtitle-knappen", og for enden af den bjælke der kommer frem kan man justere placeringen af teksten.
|
| Til top |
|
| |