| Forfatter |
|
Vittel Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg læser en del om "næste generation" af DVD'ere og hvad der sker i fremtiden osv osv osv.
Er der nogen der har læst om man vil lave fremtidens DVD afspillere "bag-ud-kompitible" altså vil man kunne tage en af sine nuværende DVD skiver og smide i fremtidens DVD afspillere.
Grunden til at jeg spørger er naturligvis at jeg ligesom andre vil være træt af at skulle til - med tiden - at skifte alle end yndlingsfilm ud fra det nye til det gamle format, som man lige har gjort fra VHS til DVD, jeg har måtte genkøbe noget der ligner 50-75 DVD'ere som jeg på et tidspunkt har haft på VHS og bare måtte have på DVD også....det ville næsten ikke være til at bære hvis man skal igennem den udskiftning igen om 2 år.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok ingen sag at lave dem bagudkompatible. Det ville jeg ikke være nervøs for. Det største problem er vel om du vil kunne leve med dine DVD film, hvis der kommer noget der er markant bedre? Du kunne jo også have beholdt dine VHS film, men droppede det formentlig pga. kvaliteten? Det samme kunne jo ske med det nye format. Det er helt op til dig selv!
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror at man en hel del år frem i tiden ville kunne bruge sine gamle DVD'er i de nye afspillere, men på et tidspunkt, vil DVD sikkert udgå lige som VHS mere eller midre er ved at gøre.
That's life
Men der kommer til at gå mere end 2 år det er jeg sikker på.
|
| Til top |
|
| |
Vittel Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| Det er nok ingen sag at lave dem bagudkompatible. Det ville jeg ikke være nervøs for. Det største problem er vel om du vil kunne leve med dine DVD film, hvis der kommer noget der er markant bedre? Du kunne jo også have beholdt dine VHS film, men droppede det formentlig pga. kvaliteten? Det samme kunne jo ske med det nye formt. Det er helt op til dig selv! |
|
|
Det kan du jo have ret i, jeg tror bare pt. at jeg ikke kan se hvordan det kan blive bedre. Jeg har selvfølgelig set eksempler på hvad de nye formatter kan præstere. Men når det er sagt, så mener jeg ikke at forskellen er så markant som fra VHS til DVD, det var jo helt go'nat så meget bedre kvaliteten blev da man gik mellem de to ting.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig. Synes heller ikke at forskellen til HD-TV materiale der kan fås nu er så stor at man behøver at skifte alle sine film ud når det en gang kommer.
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 23 Juli 2004 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blue Ray dvd afspillere er IKKE bagudkompatible, hvilket er under al kritik. Jeg synes ikke der er så stor forskel på DVD og blue Ray, som der var på VHS og DVD. Så hvorfor overhoved lave det?
HD-DVD bliver dog bagudkompatible, men det støtter Philips og Sony ikke.
|
| Til top |
|
| |
-JLH- Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 24 Juli 2004 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uenig. Kvaliteten på HDTV er da super god. Det er omkring minimum 4x dvd opløsning. Bare det at du kan få en progressive kilde gør en del. Det er klart at man ikke kan se den store forskel på et alm. TV men på et højopløseligt plasma eller en projektor, helst crt, ser det da vildt godt ud i forhold til DVD. Især hvis du får en ukomprimeret transport stream. Det er bare top nice.
Måske er det ikke alle mine dvd film der byttes ud, men alle stor film som LOTR, Indy, Aliens mm skal jeg da helt sikkert have igen.
Mvh jeppe
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 24 Juli 2004 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er en lign diskussion rundt om på div pc fora, og her er der vist mere eller mindre enighed om at det vare en del år før end at det får betydning for os forbrugere og bryder igennem for alvor. jeg tror dog dog jeg vil beholde noget "gammelt" grej uanset hvad (har stadig en vhs, bare for en sikkerheds skyld...)
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
-JLH- Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 24 Juli 2004 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er betydning? Hvis der kommer content så er der helt sikkert et stort marked for dem der vil have den bedste kvalitet.
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 29 Juli 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
| Sendt: 29 Juli 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan faktisk huske at have læst at alle de store giganter, her tænker jeg på Sony Phillips osv., allerede i år 2005 vil introducere det nye format "Blu-Ray"´, men om det bliver en succes det ved man jo aldrig..!
|
| Til top |
|
| |
SandSand Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 29 Juli 2004 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lagde lige mærke til noget i den nævnte artikel:
"Will We Ever See Blue Lasers?
Whatever format they come in, blue-laser DVDs aren't likely to appear in significant quantity before late 2005, at the earliest. And they probably won't be common, or inexpensively priced, in this decade."
Godt nok en pessimistisk skribent.
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2004 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår egentlig godt pessimismen. De store producenter af dagens dvd optager skal jo først tjene det hjem de har investeret i dagens optagere. En løsning vil selvfølgelig være bare at gå videre med ny teknologi og prisfastsætte de nye produkter så højt at de dækker omkostningerne som har været forbundet med den tidligere teknologi.
|
| Til top |
|
| |
SandSand Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 29 Juli 2004 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har selvfølgelig fat i noget der. De skal lige tjene på DVD'en først.
Men tror nu stadig på trods af det, at det går lidt hurtigere. Kunne forestille mig at Microsoft er en af dem som vil presse på hvis de får deres videoformat ind på HD-DVD standarden. Hvis jeg har forstået hele den situation rigtigt.
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|