Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 13:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Så er det sket... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Drazil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2003
Status: Offline
Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

... Min gode gamle Philips DVD 722 er gået i stykker  Den er i den seneste tid begyndt at "hakke" lidt med en 10min mellemrum. Så idag - til trods for at den havde virket relativt fint blot en halv time tidligere - ville den pludselig ikke læse dvd'erne?! Kan det være at den bare skal renses eller lign.? Hvis ikke - og jeg går ud fra at det ikke kan betale sig et få lavet sådan en gammel sag? - er mit egentlige spørgsmål - hvad skal jeg erhverve mig som dens værdige efterfølger?

Har kigget lidt rundt, men syns det hurtigt bliver uoverskueligt når man er nede i det prisleje som jeg kan klare. Det er skal bruge er en - til prisen - god dvd afspiller til omkring en 1500 kr. Den skal bruges sammen med mit Sony widescreen og str-db870 receiver og skal sådan set ikke kunne meget anden en alm. standard for en dvd afspiller i dag? Det kunne være meget sjovt hvis det var en Sony når nu resten er, men er bestemt ikke noget krav for mig - Nogen forslag til hvad der er af gode muligheder?

På forhånd tak

Draz

Til top Vis Drazil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Drazil

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

se på brugt markedet... især til widescreen skla det være god billedkvalitet

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Se om ikke du kan støve en Sony DVP-NS900V op - de er af og til nede omkring 1500 kr. Glimrende billed-del, godt løbeværk og mulighed for SACD når du er igang!

Sommetider er man heldig...

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Ellers var Sony DVPNS 585 til 1200 kr et godt bud. Den har progressive scan, hvis du en dag får projektor.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Pioneer 370 til 1000,-kr eller 470 til 1500,-kr
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Drazil
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Tak for de mange hurtige svar

Hælder umiddelbart mest til de to sidste forslag, altså Sony DVPNS 58 eller Pioneer 470 (kan findes på dvdpriser.dk til hhv. 900 og 1100 kr.) - tror prisen tiltaler mig . Kiggede efter en brugt Sony DVP-NS900V, men de var lidt for dyre dem jeg fandt, og er bange for jeg ikke har tålmodighed til at vente i længere tid.

Men mht. de to andre ville jeg gerne høre om der var nogen meninger om hvilken der var bedst af de to? Pris forskellen er jo ikke det store, så behøver ikke være det, det kommer an på?

Mvh

Draz

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Når du har Sony i alt det andet, ville jeg vælge den. Det er altså fedt at kunne gribe en vilkårlig fjernbetjening, og så kan den betjene det hele. Det ser lidt mere gennemført ud end at det er en rodekasse af mærker.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Drazil
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Det var også umiddelbart min tanke. Er dog ikke det der vejer mest når jeg skal vælge, så ville bare høre om der var nogen kommentare mht. performance af de to? Men ellers tror jeg det bliver Sony.

Drazil
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Sony it is then. Har fundet den i en butik nær mig til 1100 kr. så den bliver højst sandsynligt købt i morgen. Tak for hjælpen alle!

Mvh Draz

P.S. Tror i jeg kommer til at kunne mærke forskel fra min gamle Philips og så til den her?

Spurnaldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Drazil har du haft prøvet at hive låget af og med en vatpind lige afstøve linsen, for mig lyder der bare som om den er blevet støvet.
Til top Vis Spurnaldo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spurnaldo

Drazil
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Ja det har jeg prøvet, men uden held desværre. Den virkede lige så lidt efter jeg havde prøvet at rense den som før.

Drazil
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Lige en sidste ting: Mine forældre har efter jeg begyndte at kigge efter ny dvd afspiller fundet ud af at de også ville købe en. Først ville de købe den sammen som mig, men opdagede at man kan få en DVDafspiller helt nede til en 300kr. Den de har tænkt sig at købe nu er en Sony DVPNS355s som de har set i Elgiganten til 499 kr.

Derfor ville jeg lige høre om i havde nogen forslag til at en DVDafspiller til ca. 500kr (+/- 100kr or so), eller om de bare skal holde sig til den?

Det eneste de har som krav er at den gerne skulle kunne afspille brændte dvder også.

Mvh

Draz

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Drazil skrev:

Lige en sidste ting: Mine forældre har efter jeg begyndte at kigge efter ny dvd afspiller fundet ud af at de også ville købe en. Først ville de købe den sammen som mig, men opdagede at man kan få en DVDafspiller helt nede til en 300kr. Den de har tænkt sig at købe nu er en Sony DVPNS355s som de har set i Elgiganten til 499 kr.

Derfor ville jeg lige høre om i havde nogen forslag til at en DVDafspiller til ca. 500kr (+/- 100kr or so), eller om de bare skal holde sig til den?

Det eneste de har som krav er at den gerne skulle kunne afspille brændte dvder også.

Mvh

Draz

Til ca 500 kr - ja, Sony´en i El-giganten!  Til den pris ville jeg overse alle de andre, så de må hellere være hurtige!

Drazil
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Hehe.. Det siger jeg videre :) Sad også og sammenlignede DVPNS 585 og DVPNS355s - de eneste to forskelle jeg kan se er at 585 har Optisk udgang og så progressive scan hvilket jeg nok ikke får brug for.

Må nok indrømme at jeg selv er blevet i tvivl da prisforskellen er godt 600kr.

Hælder dog nok stadig til 585'eren pga den optiske udgang - meeen, deadline er kl 12:00, så nu må jeg se...

Mvh

Draz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes