Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 09:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: DVD fra Aldi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 15 December 2004 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Har besluttet mig for at joine Live21, med hans "low-end" united dvd afspiller  Har nemlig lige erhvervet mig den BlueTinum dvd afspiller de havde på tilbud i Aldi fra idag af... skal egentlig bare bruge den som løbeværk, men skulle da self. også prøve at høre lyden direkte fra den, og med en alm. cd er den faktisk overraskende god (prisen taget i betragtning 339kr. ;-) Den er lidt anstrengt og indelukket men den er væsentlig bedre end jeg havde forventet! Har endnu ikke haft nogen film i den, men det var nok også mest som cd-afspiller jeg købte den :-P

Med en ekstern DAC bliver den dog vækket helt til live, og kontrollen (play/frem/tilbage osv.) er faktisk meget god, har oplevet på andre af de superbillige afspillere at man skal langt ind i menuerne bare for at skifte et nummer frem... Den er endda udstyret med VGA udgang (har jeg dog ikke fået til at virke enddnu), men OSD'en på fjernsynet byder på temmelig mange indstillings muligheder, endda mulighed for at kalibrere hver surround kanal, + en masse andet som jeg ellers ikke syntes man ser så meget til på dvd afspillere...
Det er dog heller ikke godt det hele, for selve løbeværket er ikke lydløst, men er heller ikke superirreterende at høre på, men hvad kunne man forvente sig til den pris?

Men ellers så må man jo undre sig over hvordan de har kunne skovle så menge features ind i sådan et billigt apperat, den er self. kompatibel med alle de sædvanlige formater, og den har endda HDCD og kan også læse brændte diske osv. osv. den har både coax. og toslink digital udgang og 6 analoge udgange (indbygget volume kontrol) Scart/composit/S-video/Component-out/VGA video udgange! Men der har nok også været en del børnearbejdere til at samle den... finishen er helt iorden til prisen, designet kan diskuteres (er ikke selv så meget til plastik krom og spejlfronter, men det er set meget værre) Selve skuffen er det sædvanlige plastik (computerdrev formoder jeg, har ikke haft låget af den endnu, de har nemlig ikke sparet på "Warranty void" klistermærkerne) men lågen køre imodsætning til mange andre afspillere ganske glat og fint, andre kan let komme til at lyde somom de er ved at æde tandhjulene når den køre ud.

Alt i alt tror jeg det er et kup til prisen (håber jeg da)  

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 December 2004 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Altså, du er velkommen til at kalde mig hifi snop, men jeg fatter altså ikke helt at et apperat til 339 kroner overhovedet kan få omtale herinde.

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 15 December 2004 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Altså, du er velkommen til at kalde mig hifi snop, men jeg fatter altså ikke helt at et apperat til 339 kroner overhovedet kan få omtale herinde.
  Det hedder jo også hifi4all

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2004 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Hehe, ja det gør det og med god grund, men der er altså bare ikke for 10 øre hifi i den billige dvd afspiller.Sorry.

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 15 December 2004 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

micma18 skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Hehe, ja det gør det og med god grund, men der er altså bare ikke for 10 øre hifi i den billige dvd afspiller.Sorry.

Det kan jeg kun give dig ret i, men sammenlignet med andre afspillere i samme klasse, så er den faktisk anbefalelses værdig, hvis der var nogen der havde tænkt sig at skulle give dvd afspiller i julegave eller sådan noget  Men som rent løberværk, er den udemærket!

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2004 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

micma18 skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Det kan jeg kun give dig ret i, men sammenlignet med andre afspillere i samme klasse, så er den faktisk anbefalelses værdig, hvis der var nogen der havde tænkt sig at skulle give dvd afspiller i julegave eller sådan noget  Men som rent løberværk, er den udemærket!

Ja, jeg må indrømme at jeg er noget overasket over at den overhovedet kan køre rundt.

Nightreaver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2003
Sendt: 15 December 2004 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Lyder enort spændende! Jeg var også ved at købe inden jeg i går aftes fandt tråden hvor der blev diskuteret hvilken DVD-afspiller var bedst til under 2.000 kr. Efter at have læst det var jeg helt fortåbt til Pioneer DV-575'eren, som kan fåes til ganske fornuftige penge i Tyskland (ca. 1200 kr inkl. levering).
Til top Vis Nightreaver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightreaver Besøg Nightreaver's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes