Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 19:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: DVD afspiller fra USA (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kim B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Kan en dvd afspiller fra USA bruges i DK. Strømstyrken er anderledes, det er jeg klar over. Region koden er sat til 1, men den skal alligevel laves regionsfri. Men hvad med PAL/NTSC eller hvad det hedder. Hvad bruger man herhjemme ? Er de normalt multi eller ?

Hilsen

Kim

Til top Vis Kim B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim B

RcHn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

kommer jo an på hvad tv man har men de fleste nyere fjernsyn kan både tage pal og ntsc

Til top Vis RcHn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RcHn

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Ja du kan nok godt bruge den i DK, som RcHn skriver kan de fleste nyere TV godt klare dette (det står i brugsforvirringen). Men vær opmærksom på at det ikke er det samme at gøre en kode 1 afspiller kodefri som det er at gøre en kode 2 kodefri. Vær sikker på at det kan lade sig gøre med lige præcis den afspiller du har i tankerne.

Vær ligeledes opnærksom på TOLD og MOMS, det er også en slat penge som skal lægges til prisen...

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Kim B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

OK, Tak for forklaringerne. Mit spørgsmål var egentligt fordi jeg har set på www.ebay.com at der findes et par sorte modeller af sony sacd dvd (9000es og 999es) afspiller og de var rimelige i pris. Det var mest pga. den sorte farve at det evt. havde interesse. Det har jeg ikke set dem i her i europa. Er der nogen som kender de 2 modeller som ved om de er nemme at lave kodefrie. Er dvd afspiller altid sat til at afspille i pal/ntsc eller er det normalt at man skifte ?

På mit digitalkamera kan jeg selv vælge så jeg tænkte om det også var normalt at man også kan på en dvd afspiller.

Hilsen

Kim

Til top Vis Kim B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim B

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Du skal checke 100% om den overhovedet kan afspille PAL skiver. Det er nemlig ikke alle R1 afspillere der kan det, selv ikke modeller der findes som pal/ntsc i Europa. Det er jo ret begrænset hvor meget brug der er for PAL "over there".

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Kim B skrev:

OK, Tak for forklaringerne. Mit spørgsmål var egentligt fordi jeg har set på www.ebay.com at der findes et par sorte modeller af sony sacd dvd (9000es og 999es) afspiller og de var rimelige i pris. Det var mest pga. den sorte farve at det evt. havde interesse. Det har jeg ikke set dem i her i europa. Er der nogen som kender de 2 modeller som ved om de er nemme at lave kodefrie. Er dvd afspiller altid sat til at afspille i pal/ntsc eller er det normalt at man skifte ?

På mit digitalkamera kan jeg selv vælge så jeg tænkte om det også var normalt at man også kan på en dvd afspiller.

Hilsen

Kim

om man normalt kan afspille PAL på en NTSC afspiller ved jeg ikke (se på SONYS hjemme side ell. lign. der står sikkert noget i de tekniske specifikationer). Problemet er kodningen. Hvis du vil vide om det er muligt kan du evt. kontakte www.dvdfix.dk de kan sikkert nok fortælle dig hvordan landet ligger

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes