| Forfatter |
|
Demo Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har en NAD T533 dvd-afspiller, men da jeg købte den valgte jeg at spare de ekstra penge man skulle give for afkodningen da jeg ikke regnede med at skulle bruge det...
Jeg er imidlertidig kommet til at købe 4 dvd-audio discs på nettet som ikke kan afspilles på den, og det er formentlig på grund af kodningen:( Er der en måde jeg selv kan afkode dvd-afspilleren på. Så engang at man kunne købe en cd/dvd man så bare skulle køre i gennem sin afspiller og så ville den være afkodet, men det virkede lidt for let...
Nogen der ved hvordan man gør? Og om jeg evt. er nødt til at tage den ind til hifiklubben og få dem til at gøre det. Gør de overhovedet det?
mvh.
|
| Til top |
|
| |
Rasmus_M Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
PSSO Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde samme problem med min tidligere NAD T533, men fik problemet løst hos Hi-Fi klubben.
Se følgende svar fra Hi-Fi klubens forum:
Der er faktisk en løsning på problemet med afspilning af DVD-Audio titler - og det kan gøres "on the fly", så I ikke skal undævre jeres DVD-afspillere.
Det eneste I skal gøre er at kontakte nærmeste Hi-Fi Klubben butik, og oplyse at I har problemer med DVD-Audio afspilning og aftale en tid hvornår I kan komme ind og få lavet en opgradering i butikken. Butikken har en opgradering liggende klar på CD-rom, som blot skal indlæses. "Operationen" tager under ti minutter.
Dit problem har ikke noget at gøre med regionsspærring/kodefri, men skyldes at nogle få dvd-audio skiver har en filstruktur som giver problemer, bla. med opstart og autoplay idet maskinen ikke kan finde starten. Der er lavet en lille patch som omgår dette problem og det en denne opgradering som Henrik omtaler.
__________________ mvh PSSO
|
| Til top |
|
| |
Demo Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder godt, men dvd-audio titlerne blev så vidt jeg ved hentet hjem fra USA så kan det ikke også være på grund af kodningen?
|
| Til top |
|
| |
Jacob Hatt Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 14 Juni 2005 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en disc liggende som tilsvarer den CD HIFIklubben bruger til at gøre den kodefri.
Hvis du fanger mig på jbh(snabela)coolsystems.dk på MSN eller mail, kan jeg sende dig de filer og en instruks du kan bruge til at gøre din 533'er kodefri. :) __________________ Jacob Hatt
Her for at lære.... ;)
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
PSSO Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 14 Juni 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Demo skrev:
| Det lyder godt, men dvd-audio titlerne blev så vidt jeg ved hentet hjem fra USA så kan det ikke også være på grund af kodningen? |
|
|
Nogle af mine DVD-Audio CD'er er også købt i USA. Et par af disse gav problemer og det havde intet med kodningen (regionsfri) at gøre. CD'erne virkede hverken på en kodet eller en kodefri T533
Husk, hvis du selv "afkoder" din T533, ryger garantien (hvis Hi-Fi klubben opdager det) og de vil så muligvis ikke "patche" din T533 gratis, så den kan afspille alle DVD-Audio CD'er __________________ mvh PSSO
|
| Til top |
|
| |
Demo Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til jakob Hatt. Tusind tak for tilbuddet, men hvis det passer at garantien forfalder kan jeg vist ligeså godt tage den med derned - skal alligevel derned en af de nærmeste dage og hente en forstærker så det må blive løsningen. I skal alle sammen have tak for hjælpen!
Mvh. Demo
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 14 Juni 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Demo nu står der ikke hvor i landet du bor, men er det i nærheden af KBH ville jeg foreslå dig at ringe til Lyngby afd. De gjorde i sin tid min NAD T531 kode-og SVCDfri gratis.  også selvom jeg havde købt den brugt af en anden. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Jacob Hatt Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 14 Juni 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Demo skrev:
Til jakob Hatt. Tusind tak for tilbuddet, men hvis det passer at garantien forfalder kan jeg vist ligeså godt tage den med derned - skal alligevel derned en af de nærmeste dage og hente en forstærker så det må blive løsningen. I skal alle sammen have tak for hjælpen!
Mvh. Demo |
|
|
Garanti?
Tja...
Nu er det jo sådan at de ikke kan se på den om det er dig, eller en anden hifiklub der har ændret i softwaren... Og det virkede på min.
Og selv hvis de vidste du selv havde pillet, skal de stadig bevise det... Og det er ret svært...
Men tag det for hvad det er værd... Jeg kan gøre den kodefri gratis... Det er nemme 400 kroner at spare... __________________ Jacob Hatt
Her for at lære.... ;)
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
BurrBrown Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 25 Juli 2005 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en NAD T512 som jeg gerne vil have gjort kodefri....
Jacob er det noget du kan hjælpe med?? Tror du det er samme filer der skal bruges til denne model som dem du er i besiddelse af??
Håber du kan hjælpe
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 25 Juli 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg husker skal en T512 åbnes via en tastekombination fra fjernbetjening. Prøv at søge på google (NAD T512 region).
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 25 Juli 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gromkaellen Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 25 Juli 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.... garanti!
Så vidt jeg vet så registrerer de endringer på spillere også i
registeret dems. Og spillerne står jo stort sett i eierens navn....
Men du kan jo prøve, men jeg ville bare dratt til HFK og ordnet det.
__________________ HK
|
| Til top |
|
| |