| Forfatter |
|
Yeess Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Idet jeg har en projektor med komponent indgang (YPbPr) med mulighed for en opløsning på 1920 x 1080, vil jeg høre hvilken DVD afspillere i vil anbefale, hvis jeg ønsker at opnå denne høje opløsning.
Den skal jo selvfølgelig samtidig have digital udgang, men ellers har jeg faktisk ikke andre krav, da jeg kun ønsker at bruge den til at afspille DVD film.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Troels Lauridsen
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
| Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har selv en DENON 2910, og den har såvidt jeg er orienteret de bedste processorer til prisen (12bit, 216mhz.)
Jeg synes at dens billede er suverænt, se evt. screenshots i min tråd (HDMI billedeoverførsel) __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yeess skrev:
|
Hej
Idet jeg har en projektor med komponent indgang (YPbPr) med mulighed for en opløsning på 1920 x 1080, vil jeg høre hvilken DVD afspillere i vil anbefale, hvis jeg ønsker at opnå denne høje opløsning.
Den skal jo selvfølgelig samtidig have digital udgang, men ellers har jeg faktisk ikke andre krav, da jeg kun ønsker at bruge den til at afspille DVD film.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Troels Lauridsen
|
|
|
Hej Troels.
Denon er et godt bud og her er så et andet. PHILIPS DVP9000SA er en virkelig god DVD afspiller, har selv forgængeren, og så har den det du søger. Er på tilbud hos audiosound.dk til 3k.
Hej hej. Søren __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yeess skrev:
|
|
|
|
Har din projektor en native opløsning på 1920 x 1080, eller kan den bare modtage den opløsning, for derefter at scalere signalet?
Det er i øvrigt de færreste DVD-afspillere der kan scalere på componentudgangen (har endnu ikke selv hørt om en).
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Yeess Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Yeess skrev:
|
|
|
|
Har din projektor en native opløsning på 1920 x 1080, eller kan den bare modtage den opløsning, for derefter at scalere signalet?
Det er i øvrigt de færreste DVD-afspillere der kan scalere på componentudgangen (har endnu ikke selv hørt om en).
|
|
|
Hej Gerdes
Den har faktisk en native opløsning på 858x484, men hvis der står i specifikationerne i min manual, at man ved at benytte compenent indgangen, kan opnå en opløsning på 1920x1080, så kan man vel det eller hvordan?.
Men det bliver måske bare et renere billede, men stadig på den native opløsning?? Eller hvordan fungere det?
Mvh Troels
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yeess skrev:
|
Den har faktisk en native opløsning på 858x484, men hvis der står i specifikationerne i min manual, at man ved at benytte compenent indgangen, kan opnå en opløsning på 1920x1080, så kan man vel det eller hvordan?. |
|
|
Et er hvad din projektor understøtter af opløsning, nogen andet er hvordan den behandler det modtagne signal. Pal-opløsningen på DVD-skiver er i dag 576 linier. Disse linier skal i såfald op-skaleres til 1080, hvorefter din projektor alligevel ned-skalerer til 484 linier, som er dens native opløsning. Med andre ord skal signalet igennem 2 scaleringer, hvor den kan nøjes med 1, hvis du undlader at scalere signalet i DVD-afspilleren (til 1080). __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Yeess Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Yeess skrev:
|
Den har faktisk en native opløsning på 858x484, men hvis der står i specifikationerne i min manual, at man ved at benytte compenent indgangen, kan opnå en opløsning på 1920x1080, så kan man vel det eller hvordan?. |
|
|
Et er hvad din projektor understøtter af opløsning, nogen andet er hvordan den behandler det modtagne signal. Pal-opløsningen på DVD-skiver er i dag 576 linier. Disse linier skal i såfald op-skaleres til 1080, hvorefter din projektor alligevel ned-skalerer til 484 linier, som er dens native opløsning. Med andre ord skal signalet igennem 2 scaleringer, hvor den kan nøjes med 1, hvis du undlader at scalere signalet i DVD-afspilleren (til 1080).
|
|
|
Hej Gerdes
Det er super du kan svare på dette, idet jeg er blevet meget klogere nu.
Men det vil altså sige at billedkvaliteten faktisk ikke bliver meget bedre, når man, i mit tilfælde, overvejer at benytte componentindgangen på min projekter end det normale composit?
|
| Til top |
|
| |
musashi Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 02 November 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Yeess
Hvilken projektor taler vi om ?
Jeg har selv en Infocus 4805, og jeg kan se meget stor forskel på koposit og komponent. Komponent er klart det bedste signat efter min mening.
|
| Til top |
|
| |
Yeess Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
musashi skrev:
|
@Yeess
Hvilken projektor taler vi om ?
Jeg har selv en Infocus 4805, og jeg kan se meget stor forskel på koposit og komponent. Komponent er klart det bedste signat efter min mening.
|
|
|
Hej Musashi
Der er tale om en Panasonic PT-AE200E.
Hvordan oplever du forskellen? Jeg kunne forstå på Gerdes at opløsning stadig går på den native opløsning...
Men hvordan forklarer du forbedringen?
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 02 November 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yeess skrev:
|
Men det vil altså sige at billedkvaliteten faktisk ikke bliver meget bedre, når man, i mit tilfælde, overvejer at benytte componentindgangen på min projekter end det normale composit?
|
|
|
Nej det er forkert, forskellen er/kan være meget markant, men det har bare ikke noget med opløsningen at gøre. Husk at der er _meget_ andet end opløsningen der afgør billedkvaliteten. Kig i bunden af dette link, der er et forsøg på en forklaring:
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/forum/topic.asp?TOPIC_ID= 3 __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Yeess Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Yeess skrev:
|
|
|
|
Nej det er forkert, forskellen er/kan være meget markant, men det har bare ikke noget med opløsningen at gøre. Husk at der er _meget_ andet end opløsningen der afgør billedkvaliteten. Kig i bunden af dette link, der er et forsøg på en forklaring:
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/forum/topic.asp?TOPIC_ID= 3
|
|
|
Hej Otto, TC
Tak for linket.
Skal man være ekstra opmærksom på kabel "tykkelsen" hvis man vil investere i et component kabel.
Eller har det ikke så stor en betydning så man godt kan undvære de rigtig dyre kabler, hvis jeg i mit tilfælde skal bruge et 10 m. kabel.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 02 November 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yeess skrev:
| Skal man være ekstra opmærksom på kabel "tykkelsen" hvis man vil investere i et component kabel.
Eller har det ikke så stor en betydning så man godt kan undvære de rigtig dyre kabler, hvis jeg i mit tilfælde skal bruge et 10 m. kabel.
|
|
|
Det _behøver_ ikke være tykt i den forstand, men med et ti meters træk er det rimeligt vigtigt at kvaliteten er i orden. Det er det "sædvanlige" problem med kabler - jo længere kabel, jo vigtigere bliver kvaliteten af det. Derfor bliver det hurtigt dyrt med lange kabeltræk. Præcist hvilket kabel du skal købe for at få et rimeligt kabel uden at betale for meget, det vil jeg lade være et åbent spørgsmål. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |