| Forfatter |
|
DenUkendteFisk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor meget er der at hente ved at købe en dvd afspiller med Faroudja DCDi processing. Den skal bruges til min hjemmebio med en hitatchi tx 200.
Lige pt står jeg og vakler lidt mellem yamaha s659 og s1700. Vil helst ha yamaha pga jeg har en yamaha reciever og vil gerne ha designet passer Men kan self godt overtales til en anden hvis pris/ydelse er en del bedre 
__________________ Don't ever argue with an idiot, he will bring you down to his level and beat you with experience
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er lige med på en lytter her. Da der da må være andre der kan lave de chips også
__________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er flere producenter af de-interlacing chips. Men sidst jeg tjekkede var Faroudja klart de førende (i consumer produkter).
Faroudja (var dengang?) den eneste der kunne afkode et billede korrekt selm om flagene på DVD var forkerte (sker tit, f.eks. star wars filmene). __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Såvidt jeg ved, så er det "bare" en upscaler... Altså til HD opløsning  Skulle ikke undre mig om der var mange andre på markedet der kan det samme...
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
Der er flere producenter af de-interlacing chips. Men sidst jeg tjekkede var Faroudja klart de førende (i consumer produkter).
|
|
|
Pioneers egen de-interlacing skal bestemt ikke undervurderes  . Den sidder dog ikke i de mindste Pioneer modeller. Bl.a. Marantz (DV9600) bruger også Pioneers de-interlacing. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
Såvidt jeg ved, så er det "bare" en upscaler... Altså til HD opløsning Skulle ikke undre mig om der var mange andre på markedet der kan det samme... |
|
|
Som det nævnes er der naturligvis alternativer - men en upscaler er ikke "bare" en upscaler. Hvis det var tilfældet ville der ikke være grund til at bygge sådan en ind i DVD afspilleren, så ville den der sidder indbygget i TV'et jo være ligeså god. Det er desværre bare ikke altid tilfældet. Om Faroudja's så er bedre end f.eks. Pioneers vil jeg nødig gøre mig klog på, jeg har ikke prøvet at sammenligne dem.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det bare er en upscaler, hvor meget bedre er den så end de std som sidder i andre dvd afspillere? Altså dem hvor der ikke bliver reklameret med hvilken upscaler der sidder i dem? Feks. i mit tilfælde hvor jeg kigger på yamaha s659 og s1700.
__________________ Don't ever argue with an idiot, he will bring you down to his level and beat you with experience
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faroudja DCDi er de-interlacing og ikke skalering!
DCDi var markedsførende i mange år fsva. angår video-materiale og lå et mulehår efter SIL504 chippen hvad angår film-materiale.
Men, men - Faroudja er sakket bagud, faktisk tror jeg at firmaet er gået helt i stå (både for så vidt angår deres løsninger til skalering og de-interlacing.
I dag er der langt bedre alternativer på markedet 
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
|
DCDi var markedsførende i mange år fsva. angår video-materiale og lå et mulehår efter SIL504 chippen hvad angår film-materiale. |
|
|
Hvori består forskellen mellem videomateriale og filmmateriale? __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
|
|
|
|
Hvilke ? Og sidder der nogle af dem i dvdafspillere ? __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
Hvilke ? Og sidder der nogle af dem i dvdafspillere ? |
|
|
Det er ikke længe siden topmodellerne (DVD-afspillere) indeholdt Faroudjachips. Idag er der stort set ingen topmodeller der bruger Faroudjachips længere. En undtagelse er NAD M55, men den er også gammel (siden den var på tegnebrættet i hvert fald). __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
jdg1 skrev:
|
DCDi var markedsførende i mange år fsva. angår video-materiale og lå et mulehår efter SIL504 chippen hvad angår film-materiale.
|
|
|
Hvori består forskellen mellem videomateriale og filmmateriale?
|
|
|
Video er 30 fps og film er 24fps (25fps med pal-speedup)
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
jdg1 skrev:
|
|
|
|
Hvilke ? Og sidder der nogle af dem i dvdafspillere ?
|
|
|
Jeps en hel del - kig på diverse chips fra Silicon Optix (Realta), Genum, DVDO mfl.
Du kan finde dem i f.eks. Denon, Marantz osv.
Skal du helt op i de suveræne løsninger, så skal du investere i en af de nyere Videoprocessors på markedet, eks. DVDO VP50, Crystallio II m.fl.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaman nu er jeg sq da helt på røven  . Hvilke maskiner skal man så kigge efter? Altså hvis de bedre alternativer kan fås til samme pris  Et maks på ca 3k
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
DenUkendteFisk skrev:
Hvilke maskiner skal man så kigge efter? Altså hvis de bedre alternativer kan fås til samme pris Et maks på ca 3k
|
|
|
For 3k skal du være tilfreds med Faroudjachip. Vil du have en der er bedre skal du over 6k. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uh! Så tror jeg at jeg holder mig til Faroudjachip  Da jeg stadig er studerende har jeg ikke helt råd til at smide mere end 3k efter en dvd afspiller
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 11 November 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - Faroudja er ikke længere hvad det engang var.
En chip der pt. debateres meget for sin ypperlige og ultrapræcise signalbehandling, er den Reon Silicon Optix HQV som sidder i Mitsubishis HC5000 projektor. Med den ombord har man ikke brug for en god ekstern scaler (hvad angår opskalerings-opgaven) eller et progressivt output fra DVD'en. __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
|
En chip der pt. debateres meget for sin ypperlige og ultrapræcise signalbehandling, er den Reon Silicon Optix HQV som sidder i Mitsubishis HC5000 projektor. |
|
|
Den chip sidder også i Denon DVD3930 (nu denne tråd er om DVD-afspillere)  .
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
Med den ombord har man ikke brug for en god ekstern scaler (hvad angår opskalerings-opgaven) eller et progressivt output fra DVD'en. |
|
|
Du har sikkert læst mere om den chip end jeg har. Ved du hvad "stemningen" er omkring denne chip vs. ABT´s skalering og de-interlacing? __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 11 November 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Agent Cooper skrev:
|
Med den ombord har man ikke brug for en god ekstern scaler (hvad angår opskalerings-opgaven) eller et progressivt output fra DVD'en.
|
|
|
Du har sikkert læst mere om den chip end jeg har. Ved du hvad "stemningen" er omkring denne chip vs. ABT´s skalering og de-interlacing?
|
|
|
Nej - jeg ved ikke helt hvad du mener med 'ABT'.
Denons 3930 skulle faktisk få en chip der er et mulehår bedre end Reon'en, nemlig Realta Silicon Optix. Når selv Denon sløjfer Faroudjas chips så ved man hvem klokkerne slår for. Jeg kan huske dengang en Faroudja liniedobler gerne kostede på den forkerte side af $10,000...! 
Rettelse - det ser ud til at 3930's lillebror 2930 får Reon chippen ifølge avsforum.com
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=666053&p age=5&pp=30 __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |