Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Gear... suk! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 29 November 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Okay, Gear er i forvejen ikke ligefrem mit favorit-blad hvad omtale af radio/TV udstyr angår, men hvor mange ting kan man gøre galt i én nyhed?

http://gear.comon.dk/index.php/news/show/id=14778

Jeg starter fra oven, sig endelig til hvis jeg overser noget:

"Blu-ray sejrer over HD DVD i Europa"

De fører, men ligefrem at kalde det en sejr er noget Ekstrablads-agtigt i mine ører...

"I Europa er der således blevet solgt 21 millioner Blu-ray-dvd'er, hvis man tæller spil med."

Punkt 1: Hvis dét tal er korrekt, så er det ikke noget man burde tale ret højt om, eftersom det i samme nyhed (og en masse andre steder) står angivet at salget af Blu-Ray film er 1 million... Hvis man skal tro på disse tal, sælger spil på Blu-Ray altså 20 gange så meget som film på Blu-Ray... God ting for Blu-Ray som data-format, skidt ting for HD i al almindelighed. Punkt 2: Der er ikke noget der hedder "Blu-ray-dvd", Blu-Ray er ikke DVD.

"HD DVD har med sine tre lag en kapacitet på 51 GB, mens Blu-ray med sine to lag har en kapacitet på 50 GB."

3-lags HD-DVD er mig bekendt ikke på markedet endnu...

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 November 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Prøv at skrive det i deres forum, og se hvad de siger til det. Det kunne være sjovt..
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 November 2007 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Morten014 skrev:
Prøv at skrive det i deres forum, og se hvad de siger til det. Det kunne være sjovt..

Gear vælger selv at være sensationspræget - som f.eks. den seneste "nyhed" omkring Ultra HD. Overskriften er "HD er YT!" er måske lige at stramme den, når man så i artiklen skriver at det er mindst 20 år ude i fremtiden... At kritisere dem for det er vel nogenlunde som at fortælle Billedbladet at de skal lade være med at skrive om kongehuset...

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 November 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Så længe man tælle spil med. så dur disse tal ikke, for man udsende ikke spile i HD-DVD, man kan højst bruge til at der bliver soldt menge Blu-
ray spil og ikke film, så nogle andern tal tak, for det kun er film der er tale med og ikke spil, så ved vi om der bliver soldt flere Blu-ray film end
HD-DVD film (det er sikke Sony der står bag disse tal).
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 30 November 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Læser af princip ikke disse blade (Gear/T3); ½ af siderne er reklamer, 1/4 er hvad jeg vil kalde produkt nyheder som stort set er leveret af firmaerne og deres såkaldte test er sammensat af helsides foto af de pågældende produkter med 10-15 liniers kommentar i et hjørne.... suk

Men på forsiden er der jo ofte noget der er beundringsværdigt

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

mazdarati
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2006
Sendt: 30 November 2007 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har også skippet den slags blade med vilje... de udenlandske blade er som regel mere seriøse, men da alle blade er reklame-finansieret er der jo nok ikke nogen blade i verden der er HELT usaglige... Synes generelt at mange danske blade har problemer med indholdets kvalitet.
Til top Vis mazdarati's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mazdarati

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 30 November 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

jo, men synes nu generelt aldrig man har kunnet bruge diverse tests til noget, men nu jeg alligevel var på siden faldt jeg over en lidt skræmmende nyhed

http://gear.comon.dk/index.php/news/show/id=14766

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 November 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

jo, men synes nu generelt aldrig man har kunnet bruge diverse tests til noget, men nu jeg alligevel var på siden faldt jeg over en lidt skræmmende nyhed

http://gear.comon.dk/index.php/news/show/id=14766

Frygteligt!
Lad os håbe det aldrig kommer!
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Sendt: 30 November 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Er jeg den eneste, der har lagt mærke til bunden af artiklen?:

Kilde: Reuters

Men ellers er jeg hetl enig. Artiklen viser hvor lidt de ved om det. Jeg undrer mig også over, at import ikke inkluderes, i det mindste som en sidenote, da det gør en stor forskel i køb her i EU.

Og hvorfor tæller man spil med til BR? Alle PS3 spil er jo BR skiver, hvilket er dybt uinteressant i denne "krig".

Derudover får de det også til at lyde som om Blå-violette lasere alle er BR, hvorfor HD DVD ikke er, hvilket det jo er. Enten forkert eller dårligt formuleret.

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 December 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

"I Europa er der således blevet solgt 21 millioner Blu-ray-dvd'er, hvis man tæller spil med."

Punkt 1: Hvis dét tal er korrekt, så er det ikke noget man burde tale ret højt om, eftersom det i samme nyhed (og en masse andre steder) står angivet at salget af Blu-Ray film er 1 million... Hvis man skal tro på disse tal, sælger spil på Blu-Ray altså 20 gange så meget som film på Blu-Ray... God ting for Blu-Ray som data-format, skidt ting for HD i al almindelighed. Punkt 2: Der er ikke noget der hedder "Blu-ray-dvd", Blu-Ray er ikke DVD.

Hvis man læser selve nyheden står der at der er solgt 1 million Blu-ray titler i Europa og at der er udskibet 20 millioner PS3 spil.

http://www.blu-ray.com/news/?id=701

Udskibet er jo ikke det samme som solgt. Mange af spillene står sikkert stadig hos forhandlerne. Alligevel siger det nok noget om hvad de fleste bruger deres PS3 til. Hvis spillene ydermere kun udgives i Blu-ray format har PS3 køberne jo heller ikke noget at vælge imellem.

Hvis Microsoft havde valgt at kun udgive deres XBOX spil på HD DVD, ville salget af HD DVD nok også være noget højere.

Hvis der er solgt 2,5-3 millioner PS3 i Europa betyder det, at der skulle være solgt 7 spil for hver PS3 og kun 1 film for hver tredie PS3.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 December 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Otto, nu har jeg kun læst trådens overskrift, men må jeg forslå dig en bil med automatgear i stedet, nu du åbenbart har så store problemer med gear?
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes