Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 15:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Hak når jeg ser film (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 20 Februar 2004 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Når jeg ser dvdfilm oplever jeg tit et hak, eller en lille pause på ca ½-1 sekundt hvor billedet står stille. Mit bedste gæt er at det er fordi der skiftes lag på skiven, men det gør det ikke mindre irriterende at se på.

Min afspiller er en Sony DAV-S300.

Hvad er årsagen til at dette sker?
Kan man gøre noget for at forhindre det, eller er det bare en lousy afspiller jeg har?

Lige et hurtigt tillægsspørgsmål. Jeg har nogle gange oplevet at lyd og billede ikke følges ad på billigere afspiller fx. købt i bilka. Har jeg ret når jeg siger at det er hvad man får når man ikke betaler mere? Altså at der er tale om et extreme lov-budget produkt, og det er hvad man kan forvente af et sådant?

Fedt forum i øvrigt, her skal jeg nok få brugt nogle timer

Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 20 Februar 2004 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

KasperP skrev:

Når jeg ser dvdfilm oplever jeg tit et hak, eller en lille pause på ca ½-1 sekundt hvor billedet står stille. Mit bedste gæt er at det er fordi der skiftes lag på skiven, men det gør det ikke mindre irriterende at se på.

Min afspiller er en Sony DAV-S300.

Hvad er årsagen til at dette sker?
Kan man gøre noget for at forhindre det, eller er det bare en lousy afspiller jeg har?

Lige et hurtigt tillægsspørgsmål. Jeg har nogle gange oplevet at lyd og billede ikke følges ad på billigere afspiller fx. købt i bilka. Har jeg ret når jeg siger at det er hvad man får når man ikke betaler mere? Altså at der er tale om et extreme lov-budget produkt, og det er hvad man kan forvente af et sådant?

Som der helt sikkert står i din brugervejledning samt på de fleste dvd film, vil der opstå en lille pause når der skiftets lag. Jeg tror ikke der noget at gøre ved det..

Og ja, i alle livests fohold er det sådan at man får som regel kun hvad man betaler for, med mindre varen er på tilbud.

OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 20 Februar 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Heyza Kasper...

Årsagen er netop, som du selv er inde på, at der skiftes lag i DVD'en! Dette kan du umiddelbart ikke gøre så meget ved, da du skal skifte til en DVD med bufferlagring (herved lagres få sekunder i en hukommelse, hvorfor dette lille hak ofte undgåes)!!

Med hensyn til dit tillægsspørgsmål: Tjae... Oftest får man jo, hvad man betaler for!!

Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 Februar 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Citér:

Glem heller ikke Gude forummet www.avsforum.com  - men brug nu det meste af din tid her, så vi kan gøre gavn af din viden

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Sendt: 20 Februar 2004 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Mange tak for jeres svar, og det var overraskende hurtigt de kom må jeg sige. Imponerende.

Hvilke afspillere har bufferlagering, og i hvilke prisklasse ligger de?

Thue K skrev:

Glem heller ikke Gude forummet www.avsforum.com  - men brug nu det meste af din tid her, så vi kan gøre gavn af din viden

Tror nu det er begrænset hvor meget gavn i kan få af min viden, men det kommer måske en dag

Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2004 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Heyza Kasper...

Min egen Marantz DV4300 har det, ligesom bl.a. mange Denon (DVD-1400 og opefter - ældre modeller??), en del Marantz....etc!! Det står ofte nævnt i specifikationerne, hvis en afspiller har bufferlagring!!

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 20 Februar 2004 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

mange af de modeller der har "bufferlagring" fungerer dog stadigvæk ikke helt.  Denon A11 er eksempelvis den første maskine fra denon, hvor det rent faktisk lykkedes at lave et fuldstændigt gnidningsfrit skift.
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2004 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
mange af de modeller der har "bufferlagring" fungerer dog stadigvæk ikke helt.  Denon A11 er eksempelvis den første maskine fra denon, hvor det rent faktisk lykkedes at lave et fuldstændigt gnidningsfrit skift.

Korrekt... Bufferlagringen i de fleste maskiner fungerer ikke perfekt, således at de fjerner hakket fuldstændigt - men det hjælper en hel del mener jeg!!

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Februar 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Jeg havde en Denon 2800 mkII, der havde 4 Mb bufferlagring. Der var stadig en lille afbrydelse af filmen, så man blev alligevel forstyrret. Du kan få maskiner med 8 Mb, men jeg ved ikke om det har hjulpet. Ellers er der jo muligheden for at lave sig en HTPC...
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Februar 2004 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Denon 2200 og jeg har aldrig set et Layer skift endnu!..
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Paradoksalt nok er der nogen af de helt billige afspillere der har nemmere ved lagskifte end de tunge drenge - Vi har f.eks. en Daewoo afspiller på jobbet som vist kostede 800 kr., har aldrig bemærket et lagskifte på den. Ved siden af står en Sony NS-300 der hakker hver gang... Mine forældre har en 2 år gammel Denver, den har heller ingen problemer.
Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Sten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Oftes synes jeg, at man får mere for pengene for de billige bambus maskiner end dyre drenge.  Ofte kan de billige afspille langt flere medie typer samt at de ydermere er kodefri.  Glem ikke, at man betaler mange penge for, at der står Sony, HK, eller Denon på fronten.  Det er ikke altid ensbetydende med at de dyre er kategorisk bedre end de billige.

Til top Vis Sten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sten

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Sten skrev:

Oftes synes jeg, at man får mere for pengene for de billige bambus maskiner end dyre drenge.  Ofte kan de billige afspille langt flere medie typer samt at de ydermere er kodefri.  Glem ikke, at man betaler mange penge for, at der står Sony, HK, eller Denon på fronten.  Det er ikke altid ensbetydende med at de dyre er kategorisk bedre end de billige.

hvilke konkrete modeller baserer du din erfaring på?  Og at de billige kan afspille flere formater end dyre?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Sten skrev:

hvilke konkrete modeller baserer du din erfaring på?  Og at de billige kan afspille flere formater end dyre?

3 af mine venner har billig maskiner dvs omkring de 500kr

de er alle kode fri.. og så ka de tage alle medie typer dvs 2 af dem kan

den 3 kan også tage divX og Xvid diske det tror jeg ikke ret mange dyre kan ikke fordi man bruger det til noget skod kvali hehe

kan desværre ikke lie huske hvilke mærker de 3 er.

Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

Sten
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Denver-526 

• PLAYS DVD, CD, CD-R/RW, DVD-RW, DVD+RW, DVD-R/+R, HDCD, MP3, JPEG, KODAK PICTURE CD COMPATIBLE

• PROGRESSIVE SCAN

•  

jdg1
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Sten skrev:

jdg1 skrev:

Denver-526 

• PLAYS DVD, CD, CD-R/RW, DVD-RW, DVD+RW, DVD-R/+R, HDCD, MP3, JPEG, KODAK PICTURE CD COMPATIBLE

• PROGRESSIVE SCAN

•  

ok...det var én "billig".... !?

Sten
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Jeg ved faktisk ikke hvad den koster, men tilhører den ikke den billige gruppe?

Når jeg mener "dyre drenge" så går jeg ud fra, at vi taler kr. 4000-6000

Af andre billige mærker remser jeg lige nogen stykker op:

Malata, Prosonic, Kiss, Apex, Daewoo, Daytek, Mustek, Oritron, United, Euroline, Provision og Medion.  Der findes mange, mange flere.

jdg1
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

jeg savner bare konkrete eksempler, hvor en discount afspiller er bedre end en ordentlig afspiller.  Man får normalt det man betaler for......

Sten
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Man kunne også vende det om at sige, at der mangler konkrete eksempler på, at de "dyre" rent faktisk er bedre end de "billige".  Mig bekendt kender jeg ikke til nogen test, hvor de dyre er samlignet med de billige. Det kan man så undre sig over. 

jdg1
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

brug da øjne og ører!

tests er der tonsvis af i diverse hifi/hjmmebio magasiner.

Side af 2 Næste >>
      Indryk indlægOpret nyt emne
    Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
    Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
    Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
    Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
    Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes