Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 10:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Test DVD (Konsum) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 12 September 2004 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Jeg havde glædet mig lidt til at se konsum´s test af "fladskærme" men blev slemt skuffet. Dog brugte ham der testede dem, en smart test dvd-skive, hvor der bl.a. var en "pendultest. Se evt. selv programmet her: http://www.dr.dk/konsum/asx/uds2/lcd.asx

Nu ville jeg gerne vide hvor jeg kan købe en sådan test-dvd, da jeg selv skal købe plasma/lcd til næste år.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 September 2004 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

kan det passe at jeg synes der stod noget a la "Der Welt" på den skive han smed i maskinen?
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2004 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Hmm jeg synes der stod "DVD-Welt" på den.......håber at google kan være min ven endnu engang.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 September 2004 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:

Jeg havde glædet mig lidt til at se konsum´s test af "fladskærme" men blev slemt skuffet. Dog brugte ham der testede dem, en smart test dvd-skive, hvor der bl.a. var en "pendultest. Se evt. selv programmet her: http://www.dr.dk/konsum/asx/uds2/lcd.asx

Nu ville jeg gerne vide hvor jeg kan købe en sådan test-dvd, da jeg selv skal købe plasma/lcd til næste år.

Jeg vil da sige at jeg næsten blev positivt overrasket... De havde da i det meste fundet en "expert". Havde da bare forventet at det var en eller anden studievært der skulle anmelde dem... Kan vel ikke forvente meget mere af et primetime forbrugerprogram...?

DonJensen skrev:

Det er denne dvd, den er bare lidt dyr : http://www.dvd-galaxis.de/genre-detail-no-105487-heimkino.dv d.welt.test.disk.html

200 kr er da ikke vildt for en test-skive? Bare synd at den er i restordre...

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 September 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

jeg var også mere eller mindre instillet på at den der skulle teste de 3 skærme, var en eller anden deltids Merlin sælger..
og den DVD var måske ikke helt dum at få fat i.. måske axelmusic.dk kan skaffe den..?
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 September 2004 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Jeg må også indrømme at jeg var positivt overrasket over testen. Det er jo et forbruger-program og ikke et nørde-program, og i den kategori ses sjældent en ekspert inddraget.
Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

Vittel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 12 September 2004 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Jeg var også ret godt tilfreds med programmet, dog ville jeg også gerne have haft at de testede fx. 3 plasma skærme også....

200,- er vel rimeligt for sådan en dvd, hvis den kan afholde en fra at begå et fejlkøb til 20 k+, så må pengen vel siges at være givet godt ud
Til top Vis Vittel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vittel Besøg Vittel's Websted

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2004 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Klart det er rimeligt.......jeg synes bare ikke jeg kan finde den herhjemme, og heller ikke rigtigt i tyskland. Mit tyske er dog heller ikke det bedste, så det kan godt være at jeg læser forkert?

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Nogen der kunne være interesseret i at være med på noget køb? Jeg har ihvertfal besluttet at købe en disk, da den nok hurtigt skal tjene sig ind igen.

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 September 2004 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Udemærket test, men manglede der ikke lige lidt omkring ganske almindeligt antennesignal/tvmodtagelse? 

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 September 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:
Nogen der kunne være interesseret i at være med på noget køb? Jeg har ihvertfal besluttet at købe en disk, da den nok hurtigt skal tjene sig ind igen.

Jeg mener, den tidligere har kunnet købes gennem High Fidelity, men ved ikke om det stadig er muligt.

Jeg er ikke selv interesseret, da jeg netop har bestilt "Digital Video Essentials" som anbefales meget på Avsforum.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

mb1811
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Sendt: 20 September 2004 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg mener at hifi bladet High Fidelity solgte den her DVD på et tidstpunkt. Måske de ligger inde med nogle stykker Wink

mvh

Michael

ups Boye var hurtiger

Til top Vis mb1811's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mb1811

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 20 September 2004 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:

Du kan evt. også overveje denne test-disc: www.peterfinzel.de (test-disc'en ude til højre). Den koster ikke alverden, og den indeholder lidt af hvert, blandt andet pendul-testen. Skiven er i PAL, og meget nemt og overskueligt opbygget, uden noget udenoms-snak.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

hejfejs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2003
Sendt: 22 September 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Du kan evt. også overveje denne test-disc: www.peterfinzel.de (test-disc'en ude til højre). Den koster ikke alverden, og den indeholder lidt af hvert, blandt andet pendul-testen. Skiven er i PAL, og meget nemt og overskueligt opbygget, uden noget udenoms-snak.

Jeg har den og kan stærkt anbefale den. Der følger en lille bog med som både pædagogisk og præcist for hvert testbillede (illustreret) forklarer hvad det kan bruges til. På tysk altså! Det savner jeg ved Digital Video Essentials som til sidst på DVD'en har en lang række testmønstre uden nogen forklaring overhovedet.

Peter Finzel giver dog udtryk for i høj grad at bygge på Joe Kane's DVE.

Knud

Til top Vis hejfejs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hejfejs

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 22 September 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Øv - bare jeg havde hørt om den, inden jeg bestilte DVE...
Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Har (næsten) fundet ud af at jeg vil bestille den disk fra peterfinzel.de men mit tyske er ikke godt nok til at jeg kan læse hvad der hetl præcist står på den side.....nogen der kan hjælpe?

rvu84
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

hvad vil du vide, kopier teksten herind, så skal jeg nok være oversætter

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2004 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Ok, jeg har opgivet....jeg er ikke god nok til tysk.....er der nogen der gider tage mig i hånden og så fortælle mig hvor jeg skal trykke, og hvor jeg skal betale for at bestille en sådan skive?

Henrikt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 November 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:
Ok, jeg har opgivet....jeg er ikke god nok til tysk.....er der nogen der gider tage mig i hånden og så fortælle mig hvor jeg skal trykke, og hvor jeg skal betale for at bestille en sådan skive?

Skal vi forsøge min ven:

Når du er på forsiden, trykker du på PF-test-Disc.

Tryk derefter på "Bestellen" i firekanten

Udfyld formular:

Vornarme=fornavn

Narme=Efternavn

Strasse(det mærkelige B er 2xs)=Gadenavn

Plz=post nr.

Ort=By og land (f.eks. Fredericia, Denemark)

Email=Tja, prøv at gætte

Sæt derefter X ud for Test-Disc og tryk "abschicken"

Du skulle i løbet at 1-3 dage modtage bekræftelse via mail eller varen der bliver sendt med post. Der er vedlagt regning, du så bare skal betale. (+2 euro i porto til udlandet).Det ser altså ikke, ud til at man skal betale forud, så vidt jeg kan se.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes