| Forfatter |
|
heinz2000 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle sammen.
Jeg har et spørgmål angående Tv-out. Mit fjernsyn er et panasonic pd30. Jeg har hørt noget om at det kan skade tvét hvis man f.eks spiller playstation på det, er det sandt? Er det også skadeligt for tvét hvis man ser film fra en Pc? Gennem s-video? __________________ Hilsen Peter
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke forestille mig at et fjernsyn i den klasse ville tage skade af at man spiller playstation på det. Det giver jo ingen mening!? skal man så have et billigt tv til sin PS2?.. nej vel?
|
| Til top |
|
| |
boholm Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er måske det dér med, at *når* du tilslutter de to ting, *må* der ikke være 230V tilsluttet (Ledninger ud af stikket!) på helst begge apparater. Ellers kan der springe gnister pga. stel / 0 / jord og brænde elektronikken af. Hifiklubben har til HighFidelity (pga. et læserbrev om emnet) fortalt, at de tit får apparater ind til rep., der har været tilsluttet en pc.
__________________ MVH, Bo
Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis et TV tog skade af at spille Playstation, så var mit TV brændt sammen for længst __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke meget om Playstation, men jeg ved at der kan være en fare for "indbrænding" hvis du konstant viser samme billede i lang tid. Hvis en Playstation har en form for screen-saver funktion lissom en pc, så er det netop for ikke at have et enkelt, fast billede stående i lang tid, hvis du nu holder en pause i spilleriet. Fosforen i billedrøret ændres simpelt hen over tid. Derfor kan man osse risikere at 16:9 tv, både med billedrør og plasma, kan udvikle et 4:3 felt, som ser anderledes ud end yderdelen af billedfladen, hvis man altovervejende ser på 4:3 billede. (Men hvem gør det, hvis man har købt bredformat?).
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
klogesen skrev:
| ...som ser anderledes ud end yderdelen af billedfladen, hvis man altovervejende ser på 4:3 billede. (Men hvem gør det, hvis man har købt bredformat?). |
|
|
Det tror jeg nu mange gør, langt de fleste udsendelser er stadig i 4:3. Og hvem gider at skære top og bund af billedet eller se på 'tykhoveder'....  __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forklaringen med at TV'et tager skade lyder som noget en bekymret mor (i desperation) har fundet på .
Mig bekendt har playstation ikke et konstant billed der kunne være årsag til indbrænding. __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er jo faktisk rigtigt. Jeg har stadig et 33" 4:3 tv, netop af denne grund. Men osse en projektor til filmene. Men flere i min vennekreds bruger til min store forbavselse den expander-funktion, som jo strækker 4:3 billedet ud på hele skærmen, derfor min parentes. Det ser forfærdeligt ud, men problemet er jo at et 32" bredskærms-tv er alt for lille til 4:3 kigning. Først med en 42" skærm får man en ordentlig højde på billedet. Efter min mening er det synd for alt for mange mennesker, som har fået det indtryk, at bredformat er det eneste rigtige. Det er kun godt til filmkigning, og så i øvrigt med skærmstørrelser over 42", synes jeg.
|
| Til top |
|
| |