Forfatter |
|
Dio` Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 113
|
Sendt: 09 December 2004 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Jeg vil gerne hører folk om præcis hvor man kan få demonstreret følgende projektorer:
BenQ PB6100 og PB6200
Panasonic PT-AE700U
Sanyo PLB-Z3 (regner dog med at kunne få den demonstreret hos Speakers Corner v Rådhuspladsen).
Brugte CRT pjrojektorer.
InFocus ScreenPlay SP-4805 skal jeg ind og se hos KT Radio
-Og sig endelig til hvis jeg mangler nogle 'bejlere' på min liste - budget er ca 15000. (har set Toshiba MT 200)
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
Sendt: 09 December 2004 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Dio` Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2004 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS. Jeg behøves ikke at bruge 15000  Hvis der er nogle der sidder inde med et bud på en projektor der sådan set er lige så god som ovennævnte, men til en biligere penge er jeg meget interesseret
Skal bruges til hjemmebio og lidt computerspil. Billedet skal throwes 3,5 meter, tænker at lærredet skal være 1,60 bredt.
|
Til top |
|
|
Dio` Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2004 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det, tror på nuværende tidspunkt også at det bliver en af dem, hvis ikke 4805, så det bli'r fedt at få dem set!
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 09 December 2004 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge Projectorcentrals "Projection Calculator" kan du med Z3 ikke komme under 1,94 meter i billedbredde med en throw distance på 3,5 m. 4805 kan lige presses ned på 1,65 m.
Jeg vil ubetinget anbefale dig at se på en BenQ PE7800, som med sin Matterhorn-DLPchip har højere opløsning end SP 4805. Den gengiver den fulde opløsning af PAL-dvd'er, og kan i Sverige fås til knap 16.000 dkr.
Som alle sælgere siger: " - Jeg har den selv derhjemme!"
Den kommer ikke under 1,76 m billedbredde med din throw-afstand, men opløsningen er høj nok til at det større billede er ok.
|
Til top |
|
|
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
Sendt: 09 December 2004 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
BenQ 7800
http://m-e.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=45918
__________________ Hilsen Pihl
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2004 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så er der vel ikke meget at betænke sig på...  Har du så købt en, Pihl?
|
Til top |
|
|
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
Sendt: 09 December 2004 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej ikke endnu, jeg tæller lidt knapper, det er jo en dyr måned  , men jeg overvejer kraftigt __________________ Hilsen Pihl
|
Til top |
|
|
Dio` Forum Bruger

|
Sendt: 10 December 2004 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
BenQ PE7800 havde jeg slet ikke kigget på. Den ser spændende ud. Hvad gør den til et bedre valg end Panasonic's AE700U?
Så også lige denne her:
http://www.pixmania.com/dev/gui_web/shopping/?fuseaction=voi r_fiche_article&article=59834&srcid=301&oldlangue=dk&oldlang ueparle=uk
BenQ PE7220 fra deres professional serie til 16000 kroner. Den har en endnu højere opløsning lader det til (1024:768), samt ANSI lumens på 2500:1 (stadigvæk 2000:1 kontrast). Den er også designet til konferencerum, og det er ikke mit behov. Min skal stå fast herhjemme og vise film. Får jeg så glæde af alt den lumens eller? Der står også at den er fuldt HDTV kompatibel, men er de andre ikke også det?
Sidst, men ikke mindst, hvor får jeg disse vidundere at se?
|
Til top |
|
|
Dio` Forum Bruger

|
Sendt: 10 December 2004 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige set at BenQ PE7220 er gået ud af produktion, men det betyder vel ikke noget ifht at få den repareret etc?
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

|
Sendt: 10 December 2004 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal ikke kunne sige at BenQ 7800 er et entydigt bedre valg end AE700U. Jeg har kun set den ældre AE500U i brug, inden jeg købte min PE7800.
De er begge gode bud til prisen og det kommer helt an på en personlig vurdering hvad der er bedst for dig. Den afgørende forskel er teknologien, og valget står mellem DLP og LCD.
Ulemper ved DLP:
- Støjer mere
- Risiko for regnbue-fænomen (især ved de langsomt-roterende farvehjul)
- Hævdes at have unaturlig farvegengivelse (der er jeg ikke helt enig)
- På papiret ringere opløsning til prisen (men det modkompenseres af den højere fillfactor og manglen på panel misalignment)
Ulemper ved LCD:
- Ringere sortniveau /absolut kontrast - mindre "knald" på billedet
- Sjældent garanti mod døde (låste) pixels
- Riskio for vertical banding (lodrette striber på ensartede farveflader)
- Panel misalignement (gør at pixlerne ikke står som een prik men lidt udtværet i farven - i praksis svarer det til en forringelse af opløsningen)
- Uens slid på farvepanelerne (farverne skrider med tiden)
Du må og skal lade det komme an på en prøve, og du er velkommen til at se min BenQ i drift - send en PB.
Jeg vil til gengæld ikke ubetinget anbefale PB7220 da den højere opløsning kun er i højden og det således er en 4:3-projektor. Desuden er det en dataprojektor og giver en ringere farvegengivelse og højere risiko for regnbuer end PE7800. PB7220 har et farvehjul med 4 segmenter (hvoraf et er hvidt for højere lysstyrke på bekostning af farvegengivelse) )og 3x hastighed imod 7800, der har et farvehjul med 6 segmenter (2 x RGB) og 5 x hastighed.
Så vil jeg lige så gerne anbefale PB6200 der kan det samme til en lavere pris. eller til samme pris få PB7230 der har 1280 X 720 i opløsning og dermed er en ægte 16:9 projektor.
Forvirret...? - Det ville jeg nu også være. Stop læsningen og kom ud og se nogle stykker i drift.
|
Til top |
|
|
Dio` Forum Bruger

|
Sendt: 16 December 2004 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen og tak for svar
Jeg har nu været ude og kigge på nogle projektorer. Nærmere betegnet SP-4805, Panasonic AE700 og Sanyo Z3.
Alle flotte projektorer. Kunne bedst lide SP-4805, men den lave opløsning gør at jeg ikke kan abstrahere fra pixels, og støjen er virkelig meget højere end på Z3. Z3 havde flest skyggedetaljer, og Panasonic havde lidt mere knald på. Det kan dog også skyldes forskellige indstillinger. På AE700 var der tydelig VB, men igen, ved ikke hvordan den er instillet og har siden læst at man kan komme langt med flicker adjust.
Nå, men alle gode bud selv om guldet ikke er fundet. Jeg er sikker på at jeg ville blive glad for alle 3, selv om jeg nu nok ville blive hurtig træt af den ellers flotte SP-4800's lave opløsning. (Jeg tænker her overhovedet ikke på nedskalering af HD tv etc., kun på at jeg kan se pixel strukturen så tydeligt).
Jeg mangler nu at se Ben Q's 7800, 6100 og 6200. Er her ikke nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan få sådan en demonstreret? Så ville jeg blive en glad mand
|
Til top |
|
|
Dio` Forum Bruger

|
Sendt: 16 December 2004 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS: Vil også rigtig gerne se BenQ PB7230 i aktion
|
Til top |
|
|
Dio` Forum Bruger

|
Sendt: 19 December 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der slet ingen der kender et sted i og omkring storkøbenhavn hvor man kan få demonstreret en BenQ ?
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

|
Sendt: 20 December 2004 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
NB!
Jeg har lige læst at BenQ har rettet i specifikationerne til modellerne PB6100 og PB6200, så det nu fremgår at farvehjulet kører med kun 2 x hastighed og ikke som tidligere nævnt 3 x hastighed.
Hvis det er sandt, så er jeg en af dem, der er faldet for placebo-effekten, da jeg bestemt (i øvrigt samstemmende med en kammerat) oplevede betydeligt færre regnbuer med PB6200 end på InFocus SP4800 (X1)
Det er i øvrigt ret nemt at afsløre, hvis man har de to maskiner side om side. Man skal blot have et billede med en hvid prik eller streg på en sort baggrund og så fotografere lærredet med lang lukkertid imens man panorerer hen over billedet med en passende hastighed. Så vil de enkelte farver afsløre sig på billedet. Hvis prikkerne ligger tættere for en af projektorerne, vil det være den der har det hurtigste hjul.
I øvrigt fik jeg 6200 demonstreret hos ham der kalder sig joje_dk her på sitet. Hvis ikke han er aktiv her, så kan jeg muligvis kontakte ham og høre om han er interesseret i at vise den frem - projektoren, altså.
|
Til top |
|
|
Dio` Forum Bruger

|
Sendt: 20 December 2004 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Boye!
Ville være kanon hvis du gad checke om joje_dk ville vise mig hans 6200
Og jeg er selvfølgelig stadig meget interesseret i at se din 7800 mellem jul og nytår!
|
Til top |
|
|
Senor Atesa Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2004
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 21 December 2004 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der er støt på en Sony HS50 i København ?
|
Til top |
|
|
callme911 Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 22 December 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lader til at demonstrationsmulighederne i KBH er lidt dårlige. Her i malmö og omegn er der et par forskellige steder hvor man kan opleve forskellige projektorer. Malmö Hifi Center ved centralstationen(hificenter.se), hifiklubben ved mobilia og så endelig The Rock i Lund. The rock plejer at have ti forskellige projektorer at vise frem, og desuden er deres priser ganske fornuftige. Så hvis du skal en tur til Sverige, så kan de butikker väre et besög värd. Hifiklubben viser lige nu BenQ 5120, Toshoba MT200, Toshiba S20H og en projektor fra Optoma. BenQ 5120 får man får omkring 8000 Dkr, så man får rigtigt meget billede for en "billig" penge ;-)
|
Til top |
|
|