Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 18:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Infocus 5705 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 04 Februar 2005 kl. 05:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har kigget lidt på en Infocus 5700 MEN

kan jo se at både 4800 og 7200 er kommet i nye versioner med et 5tal i numsen

Nogen der ved/har hørt om der kommer en 5705 og i givet fald hvornår, og er det værd at vente på, set i lyset af de forbedringer der er foretaget på de andre modeller.

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Dr. W
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Februar 2005 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

Om de kommer med en 5705 ved jeg ikke, men de har lige annonceret en gevaldig prissænkning på de eksisterende produkter - i UK!  Om det osse kommer til at gælde DK..........

Nedenstående er fundet her: http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/shownews.php?id=7436

"InFocus has announced some serious price cuts across its latest ScreenPlay home cinema projector range - making these classy performers even more appealing than they were before...

* InFocus ScreenPlay 4805 - Texas Instruments DarkChip2, 480p, 12° DDR DMD chipset, Faroudja FLI2310 DCDi video processor, 750 ANSI lumens, 2200:1 contrast ratio. NOW REDUCED FROM £1,300 TO JUST £999

* InFocus ScreenPlay 5700 - Texas Instruments Matterhorn 12° LVDS DMD chipset, Faroudja FLI2310 DCDi video processor, 1000 ANSI lumens, 1400:1 contrast ratio full on/off. NOW REDUCED FROM £2200 TO £2000.

* InFocus ScreenPlay 7205 - Texas Instruments Mustang HD2+ DMD, Faroudja DCDi+ FLI 2310 technology, 1100 ANSI lumens, 2200:1 contrast ratio. NOW REDUCED FROM £5000 TO JUST £3500."

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 Februar 2005 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Finn29 skrev:

Jeg har kigget lidt på en Infocus 5700 MEN

kan jo se at både 4800 og 7200 er kommet i nye versioner med et 5tal i numsen

Nogen der ved/har hørt om der kommer en 5705 og i givet fald hvornår, og er det værd at vente på, set i lyset af de forbedringer der er foretaget på de andre modeller.

Ja det spurgte jeg også om da jeg købte min 5700 i SEP, men der vidste de ikke noget der hvor jeg handlede, men mon ikke at det at priserne falder er (som Dr. W skriver) = nye produkter? det virker ret sandsynligt...

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2005 kl. 06:09 | IP-adresse registreret  

Altid dejligt når priserne falder med mindre man lever af at sælge

men er der generelt stor forskel på nye modeller vs. gamle

eks. 4800/4805 og 7200/7205 eller skal de op i en a/b test før man kan se forskellen, jeg har i selv nogen erfaring med PJ ud over et par timer med en AE700 som jeg egentlig var ganske godt tilfreds med, men er blevet lidt lun på det "varme billede" fra en LCD

Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2005 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

har d.d. været inde på www.ktradio.dk og set sp 5700 er faldet til 22800,- (det er billigt). Infocus har også lanceret en 7210, så mon ikke der snart kommer noget nyt i den billigere ende også???

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2005 kl. 05:20 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
har d.d. været inde på www.ktradio.dk og set sp 5700 er faldet til 22800,- (det er billigt). Infocus har også lanceret en 7210, så mon ikke der snart kommer noget nyt i den billigere ende også???

Tror det må have været en fejl den står til 26600,- nu  og det er jo "kun" 300,- mindre end klubben har den til.

Stadig ingen der har en mening om hvor stor forskellen er på nye vs. gamle modeller. syntes selv forbedringer kan lidt være svære at se umidelbart

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2005 kl. 06:10 | IP-adresse registreret  

Finn29 skrev:

Filmtossen skrev:

Tror det må have været en fejl den står til 26600,- nu  og det er jo "kun" 300,- mindre end klubben har den til.

Stadig ingen der har en mening om hvor stor forskellen er på nye vs. gamle modeller. syntes selv forbedringer kan lidt være svære at se umidelbart

Jo da! Altså hvis man ser på hvad den nye 7210 har af indmad så er det jo en stor forbedring, så mon ikke at den forbedring render nedad så at sige, og i en eller anden grad kommer i de mindre modeller?? Jeg ville vente lidt endnu og se hvad der sker!

Mht. KTRADIO : mærkeligt! (har du prøvet at ringe til dem?)

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2005 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Ja det er rigtigt at teknikken og spec. er nemme at få øje på men hvad med billedet. kan man visuelt se forskellen på feks. en 4800/4805 eller er det så små forbedringer at det kræver en a/b test

Nej det har jeg ikke, men kunne da forestille mig at der har været tlf.storm pga den lave pris 

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Februar 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Finn29 skrev:

Ja det er rigtigt at teknikken og spec. er nemme at få øje på men hvad med billedet. kan man visuelt se forskellen på feks. en 4800/4805 eller er det så små forbedringer at det kræver en a/b test

Nej det har jeg ikke, men kunne da forestille mig at der har været tlf.storm pga den lave pris 

Hej, forskellen på SP-4800 og SP-4805 har jeg godt styr på, da jeg har set begge i "aktion". Selvom kontrasten for de 2 modeller, er opgivet nogenlunde ens, er det tydeligt at SP-4805 har langt bedre kontrast end SP-4800. Og så har SP-4805 jo også hurtigere farvehjul, til glæde for dem der bliver generet af regnbuer på SP-4800.

Jeg har iøvrigt altid betragtet SP-720x som en lyskanon, der kun egner sig til hjemmebio med meget store lærreder.

Kim G
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 Februar 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Finn29 ->

Der er en logisk grund til at der ikke umiddelbart kan forventes en 5705, selvom det ud fra modeltyperne kunne forventes.

Da alle projektorerne bygger på TI's DMD chips, er nye projektorer nært knyttet til produktcyklussen for disse chips.

SP4805 bygger på den relativt nye DarkChip2 i rent 16:9 format, med et tilhørende væsentligt forbedret farvehjul sammenlignet med SP4800 (som i øvrigt kørte 4:3). Specielt farvehjulet mener jeg gør en stor forskel, men kontrasten er også bedre.

SP7200 byggede på TI's HD2 chip med 10 grader vinkling og 1280*720 opløsning og 6-segmenter farvehjul. Den er så blevet erstattet af SP7205, som er funktionelt tæt på forgængeren, men bygger på HD2+ chippen som har fået 12grader vinkling på spejlene og oftest benytter et 7-segmenters farvehjul, og har forbedret tætheden af spejlene. SP7210 har så fået den allernyeste generation af DMD-chips, en HD2+ DC3 (DarkChip3), hvor man har fyldt de små fordybninger i spejlene ud, og lavet bedre coating, som giver bedre kontrast.

Også er det pointen kommer: SP5700 bygger på ED2 (Matterhorn) chippen med 1024*576 opløsning, 6- segments farvehjul og 12 graders til. Der er ikke kommet en erstatning for denne chip, og der er vist heller ikke umiddelbart nogen på vej. Det er derfor mindre sandsynligt at Infocus helt selv finder på at opgradere denne model med bedre optik eller farvehjul, før der kommer et nyt chipsæt fra TI. Skulle TI komme med en erstatning for ED2 chippen, kan du roligt regne med at se en 570X ganske hurtigt herefter (omend SIM2 med garanti bliver de første ).

Venligst

Kim

Til top Vis Kim G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim G Besøg Kim G's Websted

Mordor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Jeg står og skal købe en projector meget meget snart og har undersøgt markedet så godt jeg nu kunne, jeg vil bruge en 30K på en projector og alle forhandlere siger jeg skal købe SP5700.. Men jeg vil jo gerne købe den så billigt som muligt (man vil jo altid gøre en god handel) men kan det betale sig at købe den i Tyskland eller UK. og er det lovligt?? og hvad er det billigste man kan få SP5700 for her i danmark..

Tak for hjælpen!!

Til top Vis Mordor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mordor

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Mordor skrev:

Jeg står og skal købe en projector meget meget snart og har undersøgt markedet så godt jeg nu kunne, jeg vil bruge en 30K på en projector og alle forhandlere siger jeg skal købe SP5700.. Men jeg vil jo gerne købe den så billigt som muligt (man vil jo altid gøre en god handel) men kan det betale sig at købe den i Tyskland eller UK. og er det lovligt?? og hvad er det billigste man kan få SP5700 for her i danmark..

Tak for hjælpen!!

http://www.preissuchmaschine.de kan du finde de billigste forhandlere i Tyskland. Billigste pris i øjeblikket er Kr. 22.300,-

Selvfølgeligt er det lovligt. Du er da i din gode ret til at købe din projektor hvor du vil. Og eftersom både Tyskland og UK er medlemmer af EU, skal du hverken betale dansk moms eller told.

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 05:09 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi-punkten.se/tv.htm

Har fundet den i sverige til 25000,- SEK

omregnet bliver det vel omkring 20500,-DKK

tør dog ikke stå inde for at det ikke er en fejl  

men martin er ok at handle med har købt noget kabel ved ham engang, fin og hurtig service

Mordor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Ja det er sku billigt Finn jeg kan jo ringe derop og høre.. det er da en 6K at spare i forhold til i DK..
Til top Vis Mordor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mordor

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2005 kl. 05:49 | IP-adresse registreret  

Giv endelig lyd fra dig , er ikke selv nogen ørn til svensk  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes