Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvis du skal købe for 80.000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mordor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Jeg står og skal købe en lille hjemmebiograf og har afsat en 80K til det, jeg har undersøgt markedet så godt jeg nu kunne, men kunne da godt tænke mig at for nogle gode bud fra nogle experter på et FED hjemme bio til en 80K..

Det jeg skal bruge er følgende:

Projector, lærred, Surround reciver, Dvd afspiller, Højtalere (ikke store)

Det som jeg har i tankerne er følgende:

Projector: INFOCUS SP5700 = 26,599.-

Lærred: ikke fundet endnu men max 80" = Ca 4.000,-

Surround Reciver: AVR 2805 = 7.999,-

DVD: Denon 2910 = 5.999,-

Højtalere: 5 stk. B&W FPM4 + B&W PV1 subwoofer = 35.994,-

Pris I alt: 80.591,-

Så kommer der kabler oven i.

Men hvis en expert gider give et bud eller sige om det jeg tænker på er helt hen i vejret eller har et bedre forslag kunne det være cool..

Håber at høre fra en af jer!!

Til top Vis Mordor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mordor

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Du kan helt sikkert få utallige andre forslag til andre systemer, men i den sidste ende går det mest ud på at folk har forskellig smag. Så der er nok ikke andet for end du må rundt til de forskellige butikker og lytte og se hvad de har. Både projektoren og højttalerne ville jeg ikke købe uden at have set dem i aktion inden. Hvis du var frisk på at købe brugt, kunne du sagtens komme i nærheden af noget af det helt vilde grej.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Mordor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Svend P tak for dit lille indlæg har du et bedre forslag til en projector??, da jeg syntes jeg har undersøgt hvad der var og alle jeg har snakket med siger at INFOCUS SP5700 er den bedste projector til lige under 30K. Højtalerne er jeg lidt i tvivl om. men siden jeg ønsker små højtalere der ser pæne ud har jeg dem i tankerne. har også ArciTec: Athena 0.5 i tankerne, nogle der kender dem og vil sige lidt om dem?? 

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Hej Mordor.

Vil da gerne give nogle kommentarer til de komponenter du nævner.

Projector: InFocus SP5700

InFocus laver gode DLP maskiner og denne opfylder de minimumskrav man idag kan stille til billedkvaliteten fra en DLPmaskine. Du skal dog være opmærksom på, at den ikke kan udnytte den fulde opløsning i HD-DVD/Blu-Ray, hvis du tænker på at opgradere til High Def i den nære fremtid (når det er tilgængeligt). Jeg synes selv 5700'eren er for dyr, sammenlignet med frontløberne indenfor LCD projektorerne - her tænker jeg specielt på Sony's HS50/HS51, men det er jo min personlige mening. DLP maskiner skal helst ses før køb - gerne lånes med hjem et par dage, så man ved at man ikke lider under de gener der forbindes med netop DLP (regnbuer, dithering). Siger HiFi-Klubben at DLP projektorer er LCD klart overlegne, så luk ørene. Tingene har ændret sig drastisk de sidste 1-2 år.

Surround Reciver: Denon AVR 2805

Denons nyere recievere får meget ros - kik evt på 3805 også - det er muligvis den jeg selv ville vælge hvis jeg skulle ud og købe ind idag. Lyt sammen med de  højtalere du brænder mest for.

DVD: Denon 2910

Får også pæn kritik - MEN: tænker du på at opgradere til HD-DVD/Blu-Ray indenfor et par år, bør du måske spare penge i denne katagori? Måske 1910? Vær opmærksom på, at bruger du den sammen med en projektor med 1024*576 opløsning (som IF 5700) er den indbyggede Faroudja scaler (som opscalerer til 720p/1080i) ikke rigtigt til nogen nytte.

Højtalere: 5 stk. B&W FPM4 + B&W PV1 subwoofer

Det eneste punkt som 'bekymrer' mig, ment på den måde at de ligner højtalere hvor der er lagt mere vægt på størrelse og design end på ydelse. Jeg skal lige understrege at jeg ikke selv har hørt dem, så det er blot en tanke jeg giver udtry for! Vær også opmærksom på at du med en 2805 (eller andre moderne surroundrecievere) kan lytte til et 6.1 istedetfor et 5.1 system, hvilket så betyder en merudgift til en ekstra (bag)højtaler. Jeg ville selv vælge mere 'traditionelt' og satse på gode solide gulvhøjtalere til frontkanalerne og en god centerhøjtaler. Mht de 3 bagkanaler/subwoofer kan man så være lidt mere fleksibel alt efter budget og rumforhold. F.eks kunne det se sådan ud (hvis vi holder os til B&W):

Front:

2 * B&W 704 kr. 16.000/sæt - de lyder forrygende, er flotte men koster også derefter.

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/gulvhoejt taler/detail/BW_704_hoejttaler.htm?id=1580

eller

2 * B&W DM604 S3 kr 10.000/sæt

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/gulvhoejt taler/detail/BW_DM604_S3_hoejttaler.htm?id=1745

Center:

B&W HTM7 kr. 5.499 - passer fint med 704'erne, men er også i den dyrere ende. Lyder også fuldstændigt uanstrengt.

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/centerhoe jttaler/detail/BW_HTM7_centerhoejttaler.htm?id=1598

Side/Baghøjtalere:

B&W DS6 S3 kr. 2.500/stk. - dipole - kan sagtens håndtere +100W fra recieveren/forstærkeren uden at svede. Jeg har selv 2 stk af disse og de spreder lyden eksemplarisk.

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/baghoejtt aler/detail/BW_DS6_S3_baghoejttaler.htm?id=3283#

Subwoofer:

Svært at sige - kender ikke rumstørrelsen, men en 12" med 200W egen forstærker burde kunne gøre det.

B&W ASW 650 kr. 5.700/stk

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/aktiv_sub woofer/detail/BW_ASW650_subwoofer.htm?id=1535  

Alt i alt under de 35.000 for løsningen med 704. Tag ud og lyt til dem og se hvor godt de passer til din mentalitet. Hvis designet vejer tungt i dine overvejelser, tæller det selvfølgeligt også med....

Håber det hjalp lidt - gid det var mig som havde 80K at spendere...!

Mvh Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

Mordor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Mange mange tak Thomas sætter stor pris på du gider at sætte dig ind i min situation og vurdere mit køb og give et alternativt bud på hvad man kan gøre. Du kender vil ikke ArciTec: Athena 0.5 højtalere?? det er fordi indretningsmæssigt vil det se pænest ud med væg højtalere der hvor det skal sættes op.. men det an godt lade sig gøre med gulv højtalere.

Takker..

Mordor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Har lige et spørgsmål mere angående sonys projector, kan ikke finde prisen på Sony's HS51.. fandt prisen på Sony's HS50 (23.125,-) Man hvad er forskellen på disse?? 

Og sparker den røv den her projector?? vil jo gerne ha det bedste til prisen.. :-)

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Mordor skrev:

Mange mange tak Thomas sætter stor pris på du gider at sætte dig ind i min situation og vurdere mit køb og give et alternativt bud på hvad man kan gøre. Du kender vil ikke ArciTec: Athena 0.5 højtalere?? det er fordi indretningsmæssigt vil det se pænest ud med væg højtalere der hvor det skal sættes op.. men det an godt lade sig gøre med gulv højtalere.

Takker..

Jeg kender desværre ikke noget til ArciTec højtalere.

Uanset mærke, vil jeg dog råde dig til at være omhyggelig med valget af specielt front- og centerhøjtalere. Langt størstedelen af en films soundtrack formidles igennem disse og med det kvalitetsniveau du har indenfor rækkevidde i kraft af dit budget, skal du ikke snyde dig selv for en rigtig god oplevelse på lydsiden.

Kan også tilslutte mig Svend's råd om lige at kigge på brugtmarkedet, når du ved hvilke komponenter du vil have - specielt højtalere holder generelt længe og tager ikke skade/slitage af at blive brugt.

Ang. digitale projektorer som er et af mine specialer, så prøv at kigge på den førnævnte Sony HS50/51. Jeg har selv set den et par gange hos TapeConnection i Århus og dens billede er rigtigt godt til prisen. InFocus'en giver også et rigtigt pænt billede, men i forhold til f.eks Sony'en mangler den features som lensshift, lav blæserstøj, ægte HD-opløsning - og så synes jeg at prisen er for høj, sammenlignet med konkurrerende maskiner. Men som sagt - se (og hør) dem med dine egne øjne - brug den nødvendige tid på at vælge rigtigt, da man helst skal vælge rigtigt første gang.

Links til IF 5700 og Sony HS50/51 med anmelder, brugermeninger, features osv.

http://www.projectorcentral.com/InFocus_Home-ScreenPlay_5700 .htm

http://www.projectorcentral.com/Sony-VPL-HS51.htm

Mvh Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Mordor skrev:

Har lige et spørgsmål mere angående sonys projector, kan ikke finde prisen på Sony's HS51.. fandt prisen på Sony's HS50 (23.125,-) Man hvad er forskellen på disse?? 

Og sparker den røv den her projector?? vil jo gerne ha det bedste til prisen.. :-)

HS50 er den europæiske betegnelse - HS51 den amerikanske - maskinen er den samme undtaget et ethernetudtag på HS51.

Og som nævnt - ja den sparker røv. Dens sortniveau og kontrastspænd er i DLP klasse (dvs de allerbedste DLP maskiner på markedet idag). Er der ikke en TapeConnection i KBH - kan de evt arrangere en demo i deres butik for dig? Så kan du sammenligne direkte med IF 5700'eren i HiFiK og se hvor du synes du får mest for pengene.

Mvh Thomas

Mordor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Takker endnu engang.. Nu er det bare at læse  og komme ud og se..

Jepper har set infocus SP5700 i hifi klubben en del gange den giver et godt billede men den lamer en lille smule og det kan komme til at genere mig da den skal sidde lige over mit hoved. kan se at sonys ikke har samme støj niveau, og hvis den er lige så god hvis ikke bedre i kvaliten + den er billigere så er man jo lidt dum hvis man ikke køber sonys istedet. kan godt være jeg er lidt for meget hifi klub fan og glemmer at se på andre alternativer. så er det godt man kan få lidt hjælp at entuaster som dig Thomas..

Mordor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Har endu et spørgsmål hvis nogen gider at hjælpe så jeg kan få lidt bedre indblik i det store marked som godt kan være lidt uoverskueligt for en person som mig.. kunne godt tænke mig at høre nogle bud på hvad man skal købe for en DVD afspiller hvis man skal vælge mellem Pioneer DV-668AV el. Denon DVD 2910 de koster det samme (5.999,-) og har begge vundet Eisa award (2900 vandt den, men 2910 er efterfølgeren) alternatver også velkomne..

bsl2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

hej mordor

da jeg ikke har forstand på projectorer/lærred giver jeg kun et alternativt anlæg

onkyo tx-sr 702E thx ultra2 godk.7x130w.målemikrofon. 7x 192khz/24 bit dacs pris ca 11000 onkyo dv-502E 108 mhz/12 bit videokonv.192khz/24 bit da konv.pris ca 3500. højt jamo D6PTX 5.1 thx godk. til 20000 ell. atlantic-technoligy system 4200 5.1 til 25000.onkyo priser er ca det er helt nye modeller der kommer først i marts

mvh bsl2

Til top Vis bsl2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bsl2

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes