| Forfatter |
|
Jens Jørgen Otk Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en digital parabol som jeg gerne vil forbinde til min sony hs50 projektor (når den kommer). Hvilken kabel vil i anbefale, der er scart i parabol modtageren. Den skal min. være 7 m lang.
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja hvis den PJ du får har component ind, så vil jeg anbefale et scart-> component (jeg ved at ihvertfald Supra laver sådanne kabler, men der er utvivlsomt masser af andre muligheder) __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
| ja hvis den PJ du får har component ind, så vil jeg anbefale et scart-> component (jeg ved at ihvertfald Supra laver sådanne kabler, men der er utvivlsomt masser af andre muligheder) |
|
|
Component ind har det 3 stik?. Hvis det har kan jeg ikke finde en der er så lang, ved du-i hvor man kan købe det? Er der andre stik der er bedre.
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens Jørgen Otk skrev:
Filmtossen skrev:
| ja hvis den PJ du får har component ind, så vil jeg anbefale et scart-> component (jeg ved at ihvertfald Supra laver sådanne kabler, men der er utvivlsomt masser af andre muligheder) |
|
|
Component ind har det 3 stik?. Hvis det har kan jeg ikke finde en der er så lang, ved du-i hvor man kan købe det? Er der andre stik der er bedre.
|
|
|
Ja component har 3 stik (rød, grøn, blå..ikke at forveksle med composit som også har tre, typisk rød, hvid, gul). Som sagt så laver Supra nogen (de kan bestilles på mål, hvilket jeg gjorde til min far). Prøv i www.av-connection.dk, www.activhifi.dk, www.kt-radio.dk , og der er garanteret andre som også forhandler det, eller tilsvarende. __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det hurdige svar.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Februar 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du sikker på at det er scart-> component kabel jeg skal have?. Jeg har lige snakket med avconnection, de siger jeg ikke kan bruge det kabel til parabolen, men de anbefaler et s-video kabel med scartstik til, men for at jeg kan bruge det skal jeg være sikker på at parabolen kan indstilles til s-video på scartkablet. Men min modtager kan kun instilles til pal eller rgb. Jeg har en anden modtager der kan indstilles til rgb eller cvbs, men jeg regner ikke med at det er den jeg vil bruge. parabolmodtageren har 2 scartstik, 1 til tv og nr 2 til video, jeg regner med at jeg vil bruge scart nr2 hvis jeg kan det?
Håber i kan hjælpe mig.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Marts 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen der kan hjælpe mig.
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmm jeg er lidt lost her. Troede egentlig at du var sikker på hvad du skulle bruge. Jeg har ikke en "stand for skid" på paraboler, så du bliver nok nødt til at få hjælp andetsteds, sorry!
Det med s-video på scart er normalt ikke noget det skal indstilles til men en scart adapter man sætter s-vhs kablet i, men som sagt så er paraboler ikke lige min stærke side.... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Marts 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen der kan hælpe mig. Hvordan forbinder i jeres parabol til projektor?.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Marts 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
|
Hmmmm jeg er lidt lost her. Troede egentlig at du var sikker på hvad du skulle bruge. Jeg har ikke en "stand for skid" på paraboler, så du bliver nok nødt til at få hjælp andetsteds, sorry!
Det med s-video på scart er normalt ikke noget det skal indstilles til men en scart adapter man sætter s-vhs kablet i, men som sagt så er paraboler ikke lige min stærke side....
|
|
|
Jeg må egentlig sige at det er mig der er lidt lost her, du anbefaler et kabel, men bagefter skriver du at du ikke har en "stand for skid" på paraboler?. Hvordan kan du så anbefale mig hvilken kabel jeg skal bruge?.
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens Jørgen Otk skrev:
Filmtossen skrev:
|
Det med s-video på scart er normalt ikke noget det skal indstilles til men en scart adapter man sætter s-vhs kablet i, men som sagt så er paraboler ikke lige min stærke side....
|
|
|
Jeg må egentlig sige at det er mig der er lidt lost her, du anbefaler et kabel, men bagefter skriver du at du ikke har en "stand for skid" på paraboler?. Hvordan kan du så anbefale mig hvilken kabel jeg skal bruge?.
|
|
|
Rolig nu, jeg mente at man kunne bruge et component->scart til parabol PJ forbindelse, (syntes at erindre en af mine bekendte havde dette) men hvis av-connection siger noget andet, så ved de helt sikkert bedre (de er jo professionelle). Lyt til dem
Du må da meget undskylde hvis du føler dig vildledt..... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Marts 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Jens Jørgen Otk skrev:
Filmtossen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Rolig nu, jeg mente at man kunne bruge et component->scart til parabol PJ forbindelse, (syntes at erindre en af mine bekendte havde dette) men hvis av-connection siger noget andet, så ved de helt sikkert bedre (de er jo professionelle). Lyt til dem
Du må da meget undskylde hvis du føler dig vildledt.....
|
|
|
Det er bare i orden, jeg har ikke en skid forstand på hvilke kabler jeg skal bruge, er der ikke nogen der bruger deres parabol til deres projektor?.
|
| Til top |
|
| |
KF scanAudio Branchemedlem

KF scanAudio
Bruger siden: 11 November 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 04 Marts 2005 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jens,
Nu kender jeg ikke noget til din parabolmodtager, men det fungerer almindeligvis ikke at køre scart->komponent. Du kan evt. købe en konverter-boks, der kan konvertere til komponent. De koster fra en tusse og op efter, alt efter kvalitet.
Løsningen med scart->svhs er nok den løsning, du bør satse på. __________________ Med venlig hilsen
Kristopher Fjeldgaard
KF scanAudio
Ordrupvej 50
2920 Charlottenlund
Tlf.: 33 31 62 82
www.kf-scanaudio.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Marts 2005 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
KF scanAudio skrev:
|
Hej Jens,
Nu kender jeg ikke noget til din parabolmodtager, men det fungerer almindeligvis ikke at køre scart->komponent. Du kan evt. købe en konverter-boks, der kan konvertere til komponent. De koster fra en tusse og op efter, alt efter kvalitet.
Løsningen med scart->svhs er nok den løsning, du bør satse på.
|
|
|
Min parabolmodtager er en nokia 9902.
Scart->svhs hvordan er det lige at det ser ud?.
|
| Til top |
|
| |
Dan Wulf Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 05 Marts 2005 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens Jørgen Otk skrev:
| Scart->svhs hvordan er det lige at det ser ud?. |
|
|

|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 05 Marts 2005 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
start med at lave en s-video forbindelse fra sat til projektor.
Det giver faktisk et rimeligt flot billede og koster ikke det store.
Har selv kørt med s-video fra selector til projektor ( 10 meter ) og havde et meget fint TV billede.
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Marts 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres hjælp, hvor vil i anbefale at jeg køber s-video kablet hende, lige for en sikkerheds skyld er scart-svhs det samme som scart-s-video?.
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 07:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har de fleste af mine kabler fra http://www.av-connection.com/
Ganske fornuftige priser og hurtig levering - dem kan du sikkert også spørge til råds for bedste valg.
Mvh Hans
Jens Jørgen Otk skrev:
| Tak for jeres hjælp, hvor vil i anbefale at jeg køber s-video kablet hende, lige for en sikkerheds skyld er scart-svhs det samme som scart-s-video?. |
|
|
|
| Til top |
|
| |