Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 19:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Projektor på standby eller helt slukket? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
PippiBOB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2005
Status: Offline
Sendt: 23 April 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Hey,

Hvis ens projektor bruges et par dage om ugen, er det så bedst helt at cutte strømmen eller skal den blive på standby? og koster standby pærertid?

På forhånd tak

Til top Vis PippiBOB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PippiBOB

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 April 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

PippiBOB skrev:
Hvis ens projektor bruges et par dage om ugen, er det så bedst helt at cutte strømmen eller skal den blive på standby? og koster standby pærertid?

Standby koster ikke pæretid. Hvorvidt projektoren står på standby eller er slukket er generelt ikke vigtigt, det vigtige er at projektoren får lov til at stå på standby indtil den er kølet ned. Du må med andre ord _ikke_ cutte strømmen helt, før blæseren er holdt op med at køre.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 April 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

...og det gider man ikke vente på, så jeg vil da anbefale dig at sætte den på stand by.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 April 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

...og det gider man ikke vente på, så jeg vil da anbefale dig at sætte den på stand by.

Min z3 er ikke mange øjeblikke om at køle af og slukke for blæseren (i omegnen af 30-45 sek), så jeg slukker altid på strømmen når den er kølet af.

Husk på, at et helt husalter fyldt med teknik snildt kan løbe op i en pæn sjat penge på årsbasis i standby strøm - alt dette kan spares ved blot at slukke på kontakten. Det er da smart  Pengene kunne jo passende ligges tilside på månedsbasis til en ny pære

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

BjarkeNR skrev:
L.B. skrev:

Min z3 er ikke mange øjeblikke om at køle af og slukke for blæseren (i omegnen af 30-45 sek), så jeg slukker altid på strømmen når den er kølet af.

Husk på, at et helt husalter fyldt med teknik snildt kan løbe op i en pæn sjat penge på årsbasis i standby strøm - alt dette kan spares ved blot at slukke på kontakten. Det er da smart  Pengene kunne jo passende ligges tilside på månedsbasis til en ny pære

- BR

Ja, jeg er en utålmpdig person. Når jeg har set film (på Panasonic PT-AE700) så skal jeg gerne i seng og gider ikke vente på afkøling, men der er da helt klart noget om det med strømforbruget...

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 April 2005 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

L.B-> Jeg ville ellers anbefale dig at lade PJ køle ned inden du slukker for den, jeg har nemlig også altid bare taget hovedafbryderen før i tiden, min første pære holdte kun 442 timer . Og det er en dyr fornøjelse, en ny pære til min SP 4800 koster lige over 2 Kkr i tyskland, det svarer ca. til 5kr/timen.

Dief

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 April 2005 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

BjarkeNR skrev:
L.B. skrev:

bare vent til pæren bliver noget mere slidt.. min tager op til 2-3 minutter for at køle ned. men ok den har også kørt knap 3000timer so far..

og ja filteret er renset.. bliver det efter ca 100timer (som der står i manualen)

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 April 2005 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:

L.B-> Jeg ville ellers anbefale dig at lade PJ køle ned inden du slukker for den, jeg har nemlig også altid bare taget hovedafbryderen før i tiden, min første pære holdte kun 442 timer . Og det er en dyr fornøjelse, en ny pære til min SP 4800 koster lige over 2 Kkr i tyskland, det svarer ca. til 5kr/timen.

Dief

Tror du skal forstå det på den måde at han lader den køle ned, hopper i seng og lader den stå på standby.

Og ikke sluk, ikke standby og i seng, hvis du forstår.

Sådan læser jeg det i hvert fald

Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2005 kl. 07:03 | IP-adresse registreret  

Insaniac skrev:
Dief skrev:

Dief

Tror du skal forstå det på den måde at han lader den køle ned, hopper i seng og lader den stå på standby.

Og ikke sluk, ikke standby og i seng, hvis du forstår.

Sådan læser jeg det i hvert fald

Ja nemli'. Jeg sætter den på stand by og hopper i dynerne. Jeg slukker aldrig på hovedafbryderen, selvom nogle på AVS forum har anbefalet af AE700 slukkes på afbryderen som et eller andet magisk tweak

PippiBOB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2005
Sendt: 24 April 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Ok :-) Mange tak for jeres inputs.
Til top Vis PippiBOB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PippiBOB

Hardy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 April 2005 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Ja nemli'. Jeg sætter den på stand by og hopper i dynerne. Jeg slukker aldrig på hovedafbryderen, selvom nogle på AVS forum har anbefalet af AE700 slukkes på afbryderen som et eller andet magisk tweak

Ja, jeg har også set det anbefalet flere steder som et middel mod VB (vertical banding) - personligt er jeg lidt skeptisk  (og lader min AE500 stå på standby...)

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 April 2005 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Hvis du har mulighed for det, ville jeg da altid slukke helt for projektoren. Det sparer strøm, og er mere sikkert mht. brandfare.

Min hænger desværre i loftet, så jeg kan ikke komme op til den uden at stå på en stol. Den får lov til at stå stand-by hele tiden

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes