Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 04:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: LCD PLASMA ELLER PROJEKTOR? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 25 September 2005 kl. 02:23 | IP-adresse registreret  

Hejsa....

Jeg har netop brændt mit gamle Phillips 29" tv af og skal så have noget andet at se på, men jeg er i tvivl om hvad jeg skal vælge, så jeg håber der er nogle som kan hjælpe mig.

Debatten har været oppe et hav af gange, har jeg set, men jeg er i tvivl om, da jeg er ret "u nørdet" om man feks kan bruge en projektor til at se "tv" på, altså ved at stikke et kabel ind i antennehullet (har fælles annetenne)....Kan man dét eller er sådan et apperat udlukkende til film fra DVD/video?

Ligeledes er jeg også i tvivl om, hvorvidt det ville være bedre, selvom ovenstående kunne lade sig gøre, at få efter et Plasma/LCD tv i stedet for?

Grunden til det med projektoren er at jeg synes at det er lidt smart at man bare kan hive et lærred ned når der er brug for det, og så ellers bruge væggen til noget andet i mellemtiden.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 September 2005 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes du skal se på et LCD hd/tv af de nye der kommer på markedet nu. Jeg har samlet forskellige oplysninger om den digitale fremtid, læs lidt om det før du køber. Et TV er det nemmeste at håndtere i hverdagen, "min mening" 

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 September 2005 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har et almindelig CRT-TV som jeg bruger til at se Jes Dorph, og projektor til når jeg ser film. Når mit tv engang står af, så bliver der sikkert også handlet fladskærm. Ligenu hælder jeg mest til LCD, da teknologien hele tiden bliver bedre. Desuden har jeg ikke planer om at skulle have noget der er større end 32". Ikke nødvendigt når jeg har projektor! Men jeg håber at mit nuværende tv holder mange år i nu.
Projektor og analog tv-signal synes jeg ikke går så godt i spænd. Kvaliteten er simpelhen for dårlig til at blive "blæst" op på et stort lærred...

Det kommer også an på hvad dine behov er. Ser du meget film, eller måske mere tv?

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 25 September 2005 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Projektor er til film.

LCD, hvis du også vil ha pc indover.

Til almen fjernsyn og m mulighed for nogle "billigere" tommer er plasma stadig bedst. LCD formindsker for hver generation kvalitetsafstanden,men har ifølge det Tyske magazin "VIDEO" (sep nr) stadig et stykke vej.

Så her og nu = Plasma 

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 September 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Debatten har været oppe et hav af gange, har jeg set, men jeg er i tvivl om, da jeg er ret "u nørdet" om man feks kan bruge en projektor til at se "tv" på, altså ved at stikke et kabel ind i antennehullet (har fælles annetenne)....Kan man dét eller er sådan et apperat udlukkende til film fra DVD/video?

Projektorer har ikke indgang for alm. antenne. Hvis du bruger fx en selector kan du via scart eller S-video (afhængig af indgange på projektoren) se tv på projektoren. Selv har jeg valgt at se tv på min projektor. Jeg gider ikke have et stort skrummel stående (32" CRT), og plasma og LCD er efter min mening endnu ikke gode nok til at supplere min projektor . Mit tv forbrug er dog ikke specielt stort .

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 September 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Den korte, u-nørdede version af fordele/ulemper:

Projektor - Fordele: Stort billede, meget høj billedkvalitet for relativt få penge, når rummet er mørklagt. Ulemper: Kræver diverse ekstra-udstyr, det er kort sagt bare en billed-fremviser - den skal have et sted at få billedet fra. Fungerer kun optimalt når der er mørkt i rummet.

LCD - Fordele: Høj opløsning, god billedkvalitet selv om der er meget lys i rummet. Ulemper: Kun de nyeste og dyreste er gode, store størrelser er kostbare. Pas på, der er mange ret dårlige på markedet.

Plasma - Fordele: Rimeligt stort billede i forhold til pris, god kontrast og farvegengivelse. Ulemper: Mere følsom end LCD overfor lys i rummet.

Med andre ord: Hvis du kan lægge dét i det der skal til, deriblandt mørklægning, så køb en projektor. Hvis du vil have en nem løsning, så køb LCD hvis du har meget lysindfald fra vinduer osv, ellers køb (en god) plasma.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes