Forfatter |
|
bettejensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 27
|
Sendt: 27 November 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa..
I electric city kører de tilbud på 2 projektorer til billige penge.. Den ene er en Epson TW-100 til 4499 kr og den anden er en HP til 5999 kr.. Jeg var af den opfattelse at man skulle noget højere op i pris for at få fingrene i en projektor til brug ved en hjemmebiograf!
Er der nogen herinde der har kendskab til de to projektorer, hører jeg gerne med gode råd Vil disse projektorer kunne levere et tilfredsstillende billede fra et tv-signal eksempelvis??
MVH Jakob Jensen
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 27 November 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Epson'en har jeg haft en gang. Den er mage til en Yamaha model, som jeg ikke lige kan huske nummeret på, men jeg gav 39.000 kr for den for 3 år siden. Til prisen er det et super godt køb!
|
Til top |
|
|
bettejensen Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og den leverer et fint nok billede?? Jeg har ikke planlagt at bruge et lærred, men vil projektere billedet op på en pudset væg.. Afstanden mellem projektor og væg bliver nok omtrent 3 meter..
Vil det give et billede hvor man ikke ærgrer sig over kvaliteten dagligt?? Og hvad med støjniveauet??
MVH Jakob Jensen
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2005 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den larmer lidt mere end en moderne projektor. Eks. larmer en Sanyo Z3 omkring 23 dB mod Epsons 30 dB. Men det er stadig ikke særligt hørbart, bare du ikke sidder lige ved siden af den.
http://www.projectorcentral.com/Epson-TW100.htm
Alternativt fås Z3'eren til omkring 8000 kr i Tyskland.
http://www.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=348502
Den er lidt bedre på alle punkter. Epson'en er stadig en god projektor, og til prisen ville jeg ikke have betænkeligheder. Eks. er opløsningen for de to den samme, og Z3'eren giver kun lidt mere lys fra sig.
Den eneste anke jeg havde med Epson'en var, hvis man lavede et kæmpe billede (= over 120"), så så det ud som om man havde taget et 4:3 panel og hæget et ekstra panel på i begge sider for at opnå 16:9. Der var ligesom en streg lodret ned i billedet. Det kan nemmest sammenlignes med de streger der en gang var i Sony' s trinitron skærme.
|
Til top |
|
|
bettejensen Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hovsa.. Jeg sidder lige og nærlæser reklamen og jeg kan se modellen fra Epson hedder TW-10D og ikke TW-100.. Det beklager jeg
MVH Jakob Jensen
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
bettejensen Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for rådet og de hurtige svar Svend P 
Nu sidder jeg så og kigger lidt rundt herinde og falder over de prisbillige projektorer fra Hifiklubben.. Benq modellerne tænker jeg på.. Er de noget værd, eller er det en dårlig idé at gå efter projektorer i den billige ende??
MVH Jakob Jensen
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2005 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 27 November 2005 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ønsker en billeg projektor, så vil jeg anbefale en Infocus SP4805. I Hifi-klubben koster den 9000 Kr. men den fås til under 6000 Kr. i Tyskland.
__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|