| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har en projektor hvor pæren er gået - hvor længe holdt da pæren ?
Erfaringer om projektorpærer, og holdbarhed er meget påskønnet her ! 
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
valby Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft min projektor i 2½ år og den skriver at jeg har brugt 600timer.
I manualen skriver de at den holder i ca.2000 timer. Projektoren vil da lyse med en rød lampe som indikere at den snart skal skiftes.
Pæren vil ikke bare holde op med at virke men billedet vil bliver dårligere, så jeg vil tro at jeg har masser af gode filmoplevelser endnu.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde en Sony VPL-400QM - deres første 16:9 projektor. Der holdt pæren 2600 timer, men billedet var svagt fra omkring 1900 timer.
Og så har jeg en Sanyo PLV-60, hvor pæren angiveligt havde kørt 400 timer da jeg købte den. Den holdt kun 600 timer. Den er opgivet til 1000, så det er ikke helt så galt som det lyder.
|
| Til top |
|
| |
jima Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 16 December 2005 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et samsung bagprojektionstv med nu 6 år på bagen. Og det er brugt MEGET.
Jim
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 16 December 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Infocus X1 har indtil videre kørt 965 timer på sin første pære. Lysstyrken er ikke faldet mærkbart, så jeg regner med mange gode timer endnu  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 16 December 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte min Panasonic PTAE500E 26 April 2004, den har indtil videre kørt 4061 timer, ifølge dens egen timetæller. og den kører stadig upåklageligt.. eller dvs den er noget langsommere om at starte pæren op, lysstyrken er heller ikke hvad den har været. men den virker og det er det vigtigste.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 16 December 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
| Jeg købte min Panasonic PTAE500E 26 April 2004, den har indtil videre kørt 4061 timer, ifølge dens egen timetæller. og den kører stadig upåklageligt.. eller dvs den er noget langsommere om at starte pæren op, lysstyrken er heller ikke hvad den har været. men den virker og det er det vigtigste. |
|
|
Det er vist mere end 3 film om dagen i gennemsnit, alle ugens dage siden køb ?
Mon ikke timetælleren runder op til nærmeste hele time ? Men alligevel må det siges at du er meget filminteresseret ! 
Den bliver nok brugt helt som erstatning for et TV.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 16 December 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
Mon ikke timetælleren runder op til nærmeste hele time ? Men alligevel må det siges at du er meget filminteresseret ! 
Den bliver nok brugt helt som erstatning for et TV. 
|
|
|
jeg ser vel 1-2 film pr uge i snit, er ikke voldsomt filminteresseret. Men i de første 8-9måneder, blev den også brugt som pc skærm 2. passede meget godt ind med den gamle bærbare, der valgte at selvdestruere skærmen. og ellers har den fungeret som tv. .. der bliver ikke sparet på pæren.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 17 December 2005 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Spencer skrev:
|
Den bliver nok brugt helt som erstatning for et TV. 
|
|
|
jeg ser vel 1-2 film pr uge i snit, er ikke voldsomt filminteresseret. Men i de første 8-9måneder, blev den også brugt som pc skærm 2. passede meget godt ind med den gamle bærbare, der valgte at selvdestruere skærmen. og ellers har den fungeret som tv. .. der bliver ikke sparet på pæren.
|
|
|
Jeg synes det lyder vildt at pæren har holdt dobbelt så lang tid som normalt, og at du GENNEMSNITLIG har brugt den næsten 7 timer om dagen??? Kan det virkelig passe?
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 17 December 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Panasonic påstår jo at den kan holde 5000timer, ved lowmode. 4000 timer lyder meget, men der har været MANGE dage hvor den har kørt 12timer. det er faktisk kun her indenfor de sidste 4-5 måneder, at den har været tændt under 3timer. ellers har det været meget mere.
jeg har tilgengæld kun haft den væk fra Lowmode i max 2 timer.

alle andre indstillinger er iøvrigt standard, jeg har ikke gjort noget som helst for at fintune den. Så jeg har garanteret ikke set hvad den kan endnu
|
| Til top |
|
| |
F.Prefect Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 17 December 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man forestille sig at det ikke kun er antallet af timer, men også antallet af opvarmninger/afkølinger som tager livet af en pære. witzel har ihvertfald fået en hel del ud af sin.
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 17 December 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Prefect skrev:
| Kan man forestille sig at det ikke kun er antallet af timer, men også antallet af opvarmninger/afkølinger som tager livet af en pære. witzel har ihvertfald fået en hel del ud af sin. |
|
|
Der er ingen apperater der har godt af at blve varmet op og ned hele tiden. har man først tændt sin projektor for lige at vise gutterne/familien billedet for 5-10min senere at slukke den igen, kan man helt sikkert forvente en MEGET reduceret levetid på pæren. Jeg læste en lang debat på AVSforum ang. Sanyo Z2 og her var der nogle der nogen havde sammelignet forbrugsmønstre og fundet ud af ovennævnte.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |