| Forfatter |
|
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter en tur i Hifi klubben hvor jeg fik kik på en projektor,som jeg blev ret intereseret i, kunne jeg da godt tænke mig at vide hvad projektor eksperterne siger om denne billige projekter.(toshiba tdp mt 100)
som jeg ser det er den tæt beslægtet med infokus x 1.
Sammen lignet med de projektorer jeg har set, giver den jo et fint billide, og jeg er fint tilfreds med et lærrede på 70-80tommer.
Er der andet der ville være bedre, den har jo DCDi faroudja indbygget?????? __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv set på sådan en og mange andre, jeg regner med at bestille Toshibaen i uge 46, den har efter min mening et rigtigt godt billed til prisen.
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2003 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder fint Kiro, held og lykke med den, når du når så langt.
Jeg havde egentlig regnet med at der var nogen flere der havde en ide om sådan en fætter, med et kontrast forhold på 2000/1, 1000 ansi lumen, svga 800*600, faroudja vidioscaler dcdi, ca 14000 kr.
Eller er det bunden på dette forum? __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg spørger endnu en gang, er der ikke nogen der har set den procisere et billide kontra andre projektorer?
Jeg kan se at ud fra en test af infokus 4800,(x1) kan man se at den benytter 448 horisontale billidpunter ved 16/9, det vil sige at man ender op med 800*448, så er spørsmålet om det er nok? __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
R.P.-> Jeg har også set den live i hifi-klubben og det så fint nok ud, men er ikke sikker på at den er bedre end X1. Jeg er ikke klar over hvor mange speed farvehjulet er på hverken X1 eller M-100, men årsagen til at jeg ikke har tænkt mig at købe DLP-teknologi projekter skyldes ikke at jeg kan se regnbuer, men nærmere frygten for at få spoleret mine DVD aftner med drengene ved at én af dem sidder og brokker sig over at det ser for mærkeligt ud ('man' siger at omkring 20% kan se regnbuer). Derfor undværer jeg de 2000:1 kontrast og 1000 ansilumen, til fordel for LCD sanyo Z1 til 11.000 med 'sølle' 800:1 og 700 lumen, hvilket er tilstrækkeligt til 70" selv på en grå dag som idag.
Du bør måske overveje Z2 der koster omkring 16.000. Den har netop indtaget 1. pladsen på www.projectorcentral.com hjemmeside.
|
| Til top |
|
| |
Bent Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2003 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2003 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det er ikke min spille/projektor i nu, men det er en som jeg er meget lun på, problemet er bare at jeg kun har set den og en panasonic med mine ejne film, så jeg har kigget efter de samme ting på begge projektorer.
Hvad skarpheden angår er pana'en nok bedst, men med hensyn til dybde i billidet er toshiba'en klart bedre, derfor ville jeg gerne se nogen flere før jeg køber, men det blir klart i det prisleje ca 15000 kr.
det er svært at vælge, for der er mange gode omtaler af fks infocus x1 og sp 4800, som jo åbenbart er de samme indvendigt, udvendig har de da også en ganske slående lighed. __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 19 November 2003 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thue K skrev:
|
Du bør måske overveje Z2 der koster omkring 16.000. Den har netop indtaget 1. pladsen på www.projectorcentral.com hjemmeside.
|
|
|
Undskyld jeg spørger, men hvor kan du se det henne? Jeg kan i hvert fald ikke finde anmeldelsen....?
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2003 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
På hovedsiden står der i venstre hjørne TOP TEN - klik der' :)
|
| Til top |
|
| |
Kimpil Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Mt 100, og er meget glad for den. Kan anbefale du køber en 5 års tillægsforsikring i hi-fi klubben, da den angiveligt også dækker en ny pære, hvis den går inden for de 5 år. Jeg bruger min som alm. TV også, så den får lov til at arbejde for føden .
Tænker på at lave mit eget lærred, og har set flere bruge bagsiden af det hvide mørklægnings gardin fra Jysk. Nogen erfaring med dette til DLP?
|
| Til top |
|
| |
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu haft min MT100 i en måndstid og er fuldt ud tilfreds med den, inden købet var jeg heldig at få sammenlignet den med en AE300, og jeg syntes billedet er mere klart, og dybten i billedet er også betydeligt bedre på MT100. Jeg bruger den til ca. 98% film og de sidste 2 % til TV kiggeri og har ikke nogen problemer med billedpunkterne på trods af at der jo ikke så mange som på f.eks. AE300. Men smag og behag jeg som sagt meget forskelligt.
Efter hvad jeg har kunnet læse mig til er SP4800 afløser for X1, og MT100 skulle ifølge Toshiba have en anden linse samt software, om det er sandt ved jeg ikke.
Og med hensyn til hvad vennerne siger og mener så køber jeg ikke projektor for deres skyld men ene og alene ud fra min egen smag, og kan de ikke lide det de ser kan de blive hjemme.
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kimpil skrev:
|
Kan anbefale du køber en 5 års tillægsforsikring i hi-fi klubben, da den angiveligt også dækker en ny pære, hvis den går inden for de 5 år. Jeg bruger min som alm. TV også, så den får lov til at arbejde for føden .
Tænker på at lave mit eget lærred, og har set flere bruge bagsiden af det hvide mørklægnings gardin fra Jysk. Nogen erfaring med dette til DLP?
|
|
|
Er du sikker på at de 5 års forsikring dækker pæren. Det har jeg aldrig hørt om før.
Jeg har haft god erfaring med at bygge et lærred ud af en 3mm masonitplade.
|
| Til top |
|
| |
Johansen Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min forsikring dækker også pæren, det var han meget glad for at nævne nede i hifiklubben.
__________________ Mvh.
J. K. Johansen
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har for noget tid siden købt en brugt trerørs crt projekter i stedet for,.
Det har jeg ikke fortrudt, for selv om toshibaen kun fylder en broekdel af hvad en crt gør, så er der altså ting som de små moderne ikke kan.
og den siger ikke en lyd, da den ingen blæser har, det kan de små moderne projektorer ikke prale med. __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må jeg nok sige. Jeg er meget imponeret. Der var ikke nogen 'men'? (max 5.000 timer etc.).
|
| Til top |
|
| |
Kimpil Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var også meget skeptisk med hensyn til om forsikringen dækkede pæren. De var dog sikre i deres sag i Lyngby afd. De havde forespurgt selskabet om den dækkede. Har dog for en sikkerheds skyld fået det indføjet på min kvittering, hvis der skulle opstå problemer. Det er sværere at løbe fra når det står på skrift
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget interessant. Hvad kostede forsikringen?
|
| Til top |
|
| |
Kimpil Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ca. 1.500,00, hvilket er det samme som en ny pære. Herudover dækker forsikringen også hvis du taber projektoren eller lign.
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vidste ikke at pæren til toshiba var så billig.
|
| Til top |
|
| |