Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 22:11   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Optoma H79 erfaringer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 17 August 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg vil gerne høre om jeres erfaringer med Optoma H79. Denne projektor er nemlig lige nu på tilbud til 12.500 kroner, ret billigt når man tager i betragtning, at den kostede 10.000$, da den kom frem for lidt over et år siden.

Jeg er dog ret bekymret over "alle" de tråde der er angående pærens levetid. Mange oplever, at lysstyrke er faldet til 50% allerede efter 500 timers brug. Desuden er der et bekymrende antal pærer som dør indenfor de første 500 timer.

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4620
Sendt: 17 August 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke prisen er rigtig. Den koster stadig 4000 euro i Tyskland.

http://gt.preissuchmaschine.de/gt_frontend/main.asp?suche=Op toma+H79&image1.x=24&image1.y=4

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4620
Sendt: 17 August 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Ok, jeg kan godt se at der står 12.499 kr her

http://hifisalg.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=1300 07&gruppe=53

Men det mener jeg stadig må være en fejl! Hvis ikke, så er jeg på vej efter en i morgen

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 18 August 2006 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

Svend P:

Ja, det lyder meget billigt, de havde den i sidste uge til 17.500,-. Man kunne godt tro, at det er en refurbished, men så burde de jo skrive det på siden. Man skal nok også lige huske, at det er en udgået model, som har givet Optoma en del problemer. Så mon ikke de vil have skudt de sidste af så hurtigt som muligt. Det kan måske forklare prisen, men så er det mærkeligt, at det ikke er slået igennem over hele verden. Priserne i Danmark plejer aldrig at være de laveste med hensyn til projektorer. Nærmere tvært imod.

Jeg må sige, at jeg er meget fristet, men samtidig frygter jeg en ny pære katastrofe, som den jeg havde med min Infocus LP340.

Jeg har smidt en mail til ComputerSalg for at få verificeret prisen, samt at få oplyst om det er en ny eller refurbished. Desuden har jeg forespurgt om leveringsmulighed og pris på nye pærer. Det har nemlig været umuligt at få en ny pære på det amerikanske marked. Jeg ved dog ikke, om det stadigvæk er sådan.

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted
 
Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 18 August 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Nå, nu har de fjernet den fra deres side. Det var sikkert en fejl, ellers så har de solgt de sidste.
Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 18 August 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Hey Eeyore.

Jeg har en H79 og jeg må sige det er en magafed PJ. Mht pæren er det tilsyneladende kun et problem på det amerikanske marked. HVis du lægger mærke til det er der også forskel i specs fra eu til us. De har 4500:1 i kontrast mens vi har 4000:1 Men hvordan det kan være, at de har problemer med pæerne derovre og vi tilsyneladende ikke har, kan jeg desværre ikke komme med nogen teknisk forklaring på.

Jeg ved ikke om du har læst denne tråd på AVS.? Der står en hel del om den. både gode og mindre gode erfarninger.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=507075

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 18 August 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Hej Wrong

Tak for svaret. desværre har de lige slogt den sidste de havde på lager og de kan ikke få flere da den er udgået. Så skulle jeg sgu' have købt den igår aftes .

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted
 
Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 25 August 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Så er det lykkedes at bestille en H79. Mange tak til Hilfiger (Kenny), der pm'ede mig om at han sendte hans retur til butikken .

Skulle kunne hente den på posthuset på lørdag, så nu skal min Infocus X1 på pension eller installeres i soveværelset. Den har kun 2 timer på den nye pære så mon ikke der er mange år i den endnu. Den gamle pære holdte næsten 4400 timer.

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted
 
mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 25 August 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Uack! En H79 til under 20.000????????? Det må siges at være et scoop! Er der flere der vil af med deres?

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp
 
Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 28 August 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Så, nu har jeg fået sat min H79 op i en meget imidlertidig opstilling med et udspændt hvidt lagen. Jeg er ikke begyndt på mit hjemmebio projekt endnu, men det kommer i løbet af efteråret.

Jeg havde forventet en del forbedring i forhold til min Infocus X1, men slet ikke noget i denne stil. Taget i betragtning at der bruges et hvidt lagen, er billedet fantastisk, og nok det bedste jeg endnu har set fra en projektor. Det skal dog siges, at jeg ikke har set Sony Ruby.

Jeg glæder mig til at komme i gang med mit hjemmebio projekt, hvor jeg har et rum på 8,3mx4,6mx2,25m til rådighed i kælderen. Dette kan mørklægges "100%" og samtidig males i mørkegrå/sorte farver. Tilbagekastet lys er nemlig det største problem lige pt.. Billedet bliver tydeligt udvasket i lyse scener, pga. at de lyse vægge, loft og gulv tilbagekaster alt for meget lys på lærredet. Dette vil dog også delvist blive afhjulpet af et rigtigt lærred der ikke er så følsomt overfor tilbagekastet lys.

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes