Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 00:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: computer på vidikron (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lockheed
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 23 August 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

heey.

Jeg har nylig invisteret i en vidikron tgs-550.
Den har et ok billede, havde håbet på bedre må jeg nok indrømme, men nu kunne jeg godt tænke mig at vide hvad det kræver for at jeg kan få computeren projekteret op på lærredet?
Den har s-vhs, composite, og scartindgang...

Skal der et specielt grafikkorttil,eller hvad kræves der ?
Og skal jeg ændre i nogle indstillinger på computeren ?

KH. Oskar


__________________
Barco 801 graphics Yamaha B&O Onkyo ClassA forstærker
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46245&PN=1
Til top Vis lockheed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lockheed Besøg lockheed's Websted
 
Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 24 August 2006 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Ved du om den kan klare component via scart indgangen? Ellers er din bedste mulighed et grafikkort med s-video (ikke s-vhs, da dette er en standard inden for videomaskiner) TV udgang. Billedet vil ikke blive super, men det er det bedste du kan gøre, hvis den ikke kan modtage component gennem scart indgangen.
Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted
 
lockheed
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 24 August 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

den kan godt modtage composite scartindgang, altså et scart stik med gul indgang


__________________
Barco 801 graphics Yamaha B&O Onkyo ClassA forstærker
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46245&PN=1
Til top Vis lockheed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lockheed Besøg lockheed's Websted
 
Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 25 August 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Ok, hvis dit eneste valg er mellem composit og s-video, så er s-video klart den bedste løsning, dog er den langt fra optimal. Hvad har du forbundt til projektoren nu og er det med composit eller s-video?

For at tilslutte din PC skal ud og finde et grafikkort med bedst mulig TV-udgang. Så vidt jeg husker, er Matrox grafikkort vist dem med bedst TV-udgang. Desværre er de ikke ret "kraftige", så hvis du havde forestilt dig, at spille nyere spil på det så skal du vælge noget andet.

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted
 
lockheed
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 25 August 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

hmm ja okay, du har bare forstand på det her kan jeg høre...
Jeg har bare sat min xbox 360 til via gult kabel, men ja okaj et andetgrafikkort, (tænkte detnok), men vil du give mig et link på ét, så jeg kunne fået godt billede på projektoren ?


__________________
Barco 801 graphics Yamaha B&O Onkyo ClassA forstærker
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46245&PN=1
Til top Vis lockheed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lockheed Besøg lockheed's Websted
 
Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 25 August 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Det gule kabel plejer at være composit kablet. Det er den ringeste forbindelse. Du vil kunne se tydelig forskel hvis du opgradere til et ordentligt s-video kabel.

Med hensyn til hvilket grafikkort der vil være bedst til dit behov, tror jeg du skal prøve at poste i HTPC gruppen. Det er noget siden, jeg sidst har undersøgt det, så der er helt sikkert nogen der kan give dig et mere kvalificeret svar end mig. 

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes