| Forfatter |
|
Chessr Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej hej alle. er ny her inde. lavede lige en bruger for har brug for råd og ideer fra kloge personer 
jeg står og gerne vil købe mit et HD tv til næste år hvor der er component indgang. men da jeg ikke har en dyt forstand på det vil jeg gerne vide hvad jeg bør gå efter for under 10000 kr. eller om i kan linke til nogle gode tver ved gode forhandlere.
da jeg helst ville slippe for at skifte kabler hele tiden må der gerne være 2 indgange i, men har hørt prisen stiger gevaldigt så. så har tænkt på om der også findes en Component fordeler boks ligesom en scart fordeler boks. eller vil kvaliteten blive meget forringet ?
håber nogle vil hjælpe en nybegynder med et godt tv 
på forhånd tak.
Jacob
|
| Til top |
|
| |
DanishHIFI Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 122
|
| Sendt: 18 December 2006 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 544
|
| Sendt: 18 December 2006 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://gamebits.dk/shop/productlist.asp?Id=1339
|
| Til top |
|
| |
Chessr Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for links. meeen er der ikke nogen der kender et godt tv ? er sådan set det jeg er mest interesseret i
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2006 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke lige nogle gode forslag, men ved du skal passe på at du ikke får et fjernsyn der lider af lag.
|
| Til top |
|
| |
Optimisten Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 19 December 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
HD tv til Wii er overkill - Wii fortjener et 14" sort/hvid!
Til xbox 360 er sagen dog en anden. Skal du også bruge det til film, ville jeg smide 1500,- oven i og få et Panasonic 42PV60 - det bliver rost til skyerne både fra mig og en stor del af dette forum, specielt pga kvalitet kontra pris. Det kan fåes hos easyshopping.dk til 11150 + forsendelse.
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2006 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Optimisten skrev:
Til xbox 360 er sagen dog en anden. Skal du også bruge det til film, ville jeg smide 1500,- oven i og få et Panasonic 42PV60 - det bliver rost til skyerne både fra mig og en stor del af dette forum, specielt pga kvalitet kontra pris. Det kan fåes hos easyshopping.dk til 11150 + forsendelse. |
|
|
Har du prøvet en Wii, eller er du bare endnu en af dem der kalder det en børnekonsol? Grafikken på Wii er ikke i Xbox 360 klasse, det kan vi hurtig blive enige om. Grafikken placerer sig imellem PS2 og Xbox 360'eren. Men jeg håber da vi snakker oplevelse når vi snakker spillekonsoller, og livet i det hele taget. Og det er hel klart federe at se sig selv slå til en tennisbold på en stor skærm, istedet for en lille. Men du kan have ret. Før at have lige så meget sjov med en Xbox 360 så skal man nok op i en stor størrelse skærm, hvor man derimod kan nøjes med en lille skærm til Wii, også stadigvæk have det hyle morsomt.
|
| Til top |
|
| |
Optimisten Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 19 December 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
Optimisten skrev:
Til xbox 360 er sagen dog en anden. Skal du også bruge det til film, ville jeg smide 1500,- oven i og få et Panasonic 42PV60 - det bliver rost til skyerne både fra mig og en stor del af dette forum, specielt pga kvalitet kontra pris. Det kan fåes hos easyshopping.dk til 11150 + forsendelse. |
|
|
Har du prøvet en Wii, eller er du bare endnu en af dem der kalder det en børnekonsol?
Grafikken på Wii er ikke i Xbox 360 klasse, det kan vi hurtig blive enige om. Grafikken placerer sig imellem PS2 og Xbox 360'eren.
Men jeg håber da vi snakker oplevelse når vi snakker spillekonsoller, og livet i det hele taget. Og det er hel klart federe at se sig selv slå til en tennisbold på en stor skærm, istedet for en lille.
Men du kan have ret. Før at have lige så meget sjov med en Xbox 360 så skal man nok op i en stor størrelse skærm, hvor man derimod kan nøjes med en lille skærm til Wii, også stadigvæk have det hyle morsomt.
|
|
|
Jeg har prøvet den ja, men kaster man den grafik op på en for stor skærm, bliver det ganske enkelt grimt efter min mening. Den er hylende sjov at spille på, men for mig nytter det ikke noget, hvis jeg ikke kan holde ud at se på det. Det er selvfølgelig en overdrivelse, når jeg siger ikke kan holde ud, men når man har givet +10.000 for et tv der kan vise det ene og det andet i super skarp kvalitet, ønsker jeg ikke at sætte en konsol til, hvor grafiken alligevel er tam.
|
| Til top |
|
| |
Kasier Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 19 December 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb altid dit TV i en RIGTIG butik, der kan man få den rådgivning man skal bruge samt se TVét og skulle uheldet være ude kan ma nhenvende sig til butikken og snakke med dem..
Ellers forsvinder butikkerne jo bare stille og roligt....
Så istedet for at kigge på nettet så tag ind i en af de større butikker og se udvalget..
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 19 December 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan foreslå et Toshiba 32" det kan fået hos LINK til ca 7000kr. Det er rigtig godt og jeg skulle mene det opfylder de krav du skulle have.
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2006 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Optimisten skrev:
mich1352 skrev:
Optimisten skrev:
|
|
Har du prøvet en Wii, eller er du bare endnu en af dem der kalder det en børnekonsol?
Grafikken på Wii er ikke i Xbox 360 klasse, det kan vi hurtig blive enige om. Grafikken placerer sig imellem PS2 og Xbox 360'eren.
Men jeg håber da vi snakker oplevelse når vi snakker spillekonsoller, og livet i det hele taget. Og det er hel klart federe at se sig selv slå til en tennisbold på en stor skærm, istedet for en lille.
Men du kan have ret. Før at have lige så meget sjov med en Xbox 360 så skal man nok op i en stor størrelse skærm, hvor man derimod kan nøjes med en lille skærm til Wii, også stadigvæk have det hyle morsomt.
|
|
|
Jeg har prøvet den ja, men kaster man den grafik op på en for stor skærm, bliver det ganske enkelt grimt efter min mening. Den er hylende sjov at spille på, men for mig nytter det ikke noget, hvis jeg ikke kan holde ud at se på det. Det er selvfølgelig en overdrivelse, når jeg siger ikke kan holde ud, men når man har givet +10.000 for et tv der kan vise det ene og det andet i super skarp kvalitet, ønsker jeg ikke at sætte en konsol til, hvor grafiken alligevel er tam.
|
|
|
Den var højst sandsynlig sat op med composite kablet? Jeg giver dig ret i at billedet er slåret og generelt er billedet ikke super med composite kablet, men med component er resultatet et helt andet.
|
| Til top |
|
| |
Chessr Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
den skal for det meste bruges til Wii da det er den fedeste consol. er sq ligeglad med om det er next gen grafik 
tak for forslagene. hvis nogen af jer i øvrigt får reklamer, så er der en i Aldi. er den noget ved eller er Medion TV generalt noget bæ ?
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Generelt er tv i den prisklasse noget bæ.
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 19 December 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
| Generelt er tv i den prisklasse noget bæ.
|
|
|
kom nu med noget konstriktivt i stedet for dumme kommentare...
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Chessr Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
| Generelt er tv i den prisklasse noget bæ. |
|
|
har du en begrundelse :) ?
jeg behøver ikke creme de la creme
|
| Til top |
|
| |
PeterLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til WII spytter den et 576p-signal ud, det er vel det samme som DVD'er. Diverse test siger at grafikken er på højde med de bedste PS2 spil, så det er da ikke så ringe endda. __________________ /Peter
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
mich1352 skrev:
| Generelt er tv i den prisklasse noget bæ.
|
|
|
kom nu med noget konstriktivt i stedet for dumme kommentare...
|
|
|
Sorry, havde ikke lige tiden da jeg skrev den kommentar. Skal siges jeg ikke har set fjernsynet i aktion, men generelt for man hvad man betaler for. Signalet vil højst sandsynlig se fint ud, men jeg ville ofre lidt mere og få korrekt farvegengivelse, et mere levende billede, og skarpere farver.
|
| Til top |
|
| |
PeterLarsen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah mich1352
Formentlig er selve panelet af anderkendt fabrikat, så det store spørgsmål er om det kan vise WII godt, DVD godt (via HDMI) og i en fremtid Selector HD - sådan ser min drøm ud. Jeg kunne sagtens leve med en ren skærm uden TV-tuner og lyd, to dele jeg alligevel ikke har brug for - det kan da være at Medion formår at vise et OK billede når signalet serveres digitalt - eller også har det elendige kredsløb så det er totalt ødelagt inden det når panelet. __________________ /Peter
|
| Til top |
|
| |
Chessr Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg forstår ikke rigtig dit indlæg peterlarsen 
men altså hvad jeg har brug for er:
godt billede via component kabel til Speciel Wii og så lidt xbox360
et billlede som jeg kender eller bedre hvis det er muligt pt fra min DVD afspiller
et godt billede generelt. ser ikke så meget tv, mest dvd og spil.
så hvad er alt det der tv tuner og lyd som du nævner ?
og lige til sidst. hvad er forskellen på et HD ready tv og et tv med HD ?
|
| Til top |
|
| |
PeterLarsen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
-> Chessr
Personligt mener jeg at en skærm er en skærm - og den skal blot bruges til at vise et billed. Sådan er det også med en projektor, der er ingen der kunne drømme om at diskutere lydkvatlitet og tunerkvalitet på en projektor.
Mit setup bliver derfor sådan her: Min JVC HDD/DVD optager som TV-tuner, den sender lyden videre COAX SP/DIF Min Panasonic SR-X10 surround er lyddelen og burde også skifte indgangssignal - lige det er den ikke velegnet til (har en flok composite-indgange). Recieveren burde også sende udgangssignalet videre til skærmen via HDMI, heller ikke noget den kan - så den udskiftes snart.
Jeg har købt ALDI-skærmen, men den står stadig i papkassen, skriver om den når jeg har fået kigget på den i løbet af julen. Den skal også vise DVD og WII.
Det jeg mener med tuner og lyd er således blot at jeg foretrækker dem som eksterne enheder og ikke indbygget i en skærm (TV). Jeg har TDC kabelTv og venter blt på at de igen sælger Selector HD, så modtager jeg et digitalt signal den vej og har ikke brug for en analog TV-tuner (eller 2), ej heller en DVB-T.
Mht. WII har jeg blot læst at dens component-signal er i 576p kvalitet, det er det samme som DVD og altså ikke et HD-signal som XBOX 360 og den kommende PS3.
Et HD TV kan som minimum vise 720p/1080i og skal have HDCP på enten HDMI eller DVI-D stikket. Panelets opløsning er forskelligt på skærmene, men mange anvender 1366*768 i LCD-versioner og billigere Plasma-skærme har 1042*768 (ligesom std. pc-skærme). Sjovt nok passer 1024*768 til er 4:3 signal og 1366*768 til et 16:9. De billige Plama-skærme skal således skalere billedet anderledes, men det ser nu gangske flot ud alligevel. Så er der kommet "True HD" eller hvad de kalder det, det er 1920*1080 i opløsning og mange skærme (f.eks. Sony, Philips, Pioneer, Panasonic, JVC, Samsung,..) har TV der kan vise 1080p-signal - noget der leveres fra Blue-Ray og HD-DVD.
__________________ /Peter
|
| Til top |
|
| |