| Forfatter |
|
Amtus Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 02 Februar 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Landsbytosse Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 02 Februar 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ud fra min erfaring med både samsungs R modeller ( kan ikke se forskel på R71 og R72 for at være helt ærlig) og amitech ( ikke den viste model) ville jeg kikke andre steder. Samsung er Ok, men den midster alt hvad der hedder detalier i mørke områder, da samsung har gået mere efter specifikationer frem for et godt billede. Jeg ville gå efter en Sharp, der også fås billigt på nettet. Feks. Denne http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=253342 som du kan tage i Hifi klubben i Århus og se, samtidigt kan du se Samsungen hos Tape Connection og se om du kan se en forskel. lad være med at købe et TV du ikke har set IRL, specifikationer siger oftet intet om kvaliteten af billedet. Just my 2 Cents
|
| Til top |
|
| |
Amtus Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifi klubben ligger lige om hjørnet, så der smutter jeg da lige ned og kigger så:)
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 02 Februar 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
De to modeller fra samsung er teknisk fuldstændig ens. Udelukkende designet der er forskellen. Det er en meget gennemsnitlig model efter min mening. Personligt ville jeg nok prøve at skrabe de sidste penge sammen til en LE32N71, hvis vi holder os til Samsung. Wupti sælger dem til en rimelig skarp pris. Sy's den giver et noget bedre billede.
Amitech kender jeg ikke noget til.
|
| Til top |
|
| |
Amtus Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er bange for at den ikke må komme til at koste mere end de 7000 kr... måske 7600 som den sharp nu koster hvis det skal være den, men det står lidt skidt til med pengene:/
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 03 Februar 2007 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde samme problem som dig. Havde en 23" Samsung fladskærm, som jeg var MEGET utilfreds med. Ville finde noget bedre, og købte en 32" Fujitsu-Siemens. Den slår Samsungen med flere længder, og koster kun 6000.
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Amtus Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
| Sendt: 03 Februar 2007 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, jeg tror det er den model, der er blevet anbefalet flest gange herinde på det sidste, hvis det skal være LCD og mest for pengene  . __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Dali Ikon 6, Vokal 2 og W2
Mit surroundanlæg
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 03 Februar 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
BlackWidow skrev:
Jeps, jeg tror det er den model, der er blevet anbefalet flest gange herinde på det sidste, hvis det skal være LCD og mest for pengene .
|
|
|
Det er det også, den har et rigtig godt billede til prisen, og tror ikke på du for noget bedre til prisen. Jeg har det selv, og har set det i mod de samsung du nævner, og synes at Toshiba var bedst. Så det vil du ikke gå galt i byen med, ved at købe. __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
darkwarrior Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg står også og skal købe et TV og er i rimelig meget samme sitiution som dig Amtus
Jeg har lige et spørgsmål til det Toshiba 32 WL 66 ZS inden jeg så også selv køber det..
Kan det bruges til S-video? for jeg bruger meget computeren på det til
film osv... og hvordan kan det være det er så godt når kontrasten kun
er 1200:1 iforhold til 5000:1 på samsunget?? Jeg har bare hørt
kontrasten skal være over 5000 for at det er et godt billed??
Mange tak og undskyld for spørgsmålet inde i din tråd Amtus
Mvh
Jesper
|
| Til top |
|
| |
kaizer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
darkwarrior skrev:
Hej!
Jeg står også og skal købe et TV og er i rimelig meget samme sitiution som dig Amtus
Jeg har lige et spørgsmål til det Toshiba 32 WL 66 ZS inden jeg så også selv køber det..
Kan det bruges til S-video? for jeg bruger meget computeren på det til film osv... og hvordan kan det være det er så godt når kontrasten kun er 1200:1 iforhold til 5000:1 på samsunget?? Jeg har bare hørt kontrasten skal være over 5000 for at det er et godt billed??
Mange tak og undskyld for spørgsmålet inde i din tråd Amtus
Mvh Jesper
|
|
|
Samsung oplyser såkaldt dynamisk kontrast. Det er ikke det samme som den kontrast Toshiba oplyser.
Læs dette: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=848&zoneid=3
Jeg mener ikke Toshiba'en har nogen S-video indgang. Men mon ikke man kan få en adapter til at klare det?!
|
| Til top |
|
| |
Amtus Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh jeg har prøvet at forklare folk at Thoshiba skulle være bedre end samsung, men siden jeg ikke kunne forklare det der med kontrasten tror folk ikke på mig;) men nu ved jeg da også det, tak:))
Toshiba har S-video:
http://www2.hardwareversand.de/7VtzfIxiNEqGPy/3/articledetai l.jsp?aid=6845&agid=568
Hvad bruger man det til?
Er der forskel på 32 og 37" udgaven af fjernsynet? Altså udover størrelsen. er der foorskel på kvaliteten? Jeg skal nemlig sidde 4 meter fra tv'et så jeg er blevet fortalt at 37" nok ville være et bedre valg..
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
4 meters afstand til et 32" TV lyder perfekt. Større er ikke nødvendigvis bedre.
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tro mig ! Større ER bedre.
Har selv 42" plasma - sidder 3m væk - og har bitterlig fortrudt,at jeg ikke valgte 50" ! Der gik ca en uge hvor jeg tænkte :"hold kæft hvor er den stor" . Siden har jeg kun tænkt på hvor fedt det ville være m en 50" .
Med et godt signal,og en god skærm kan 3-4 m sagtens bære noget væsentlig større end 32". Dog tyder alle indikationer på at LCD er noget mere signalafhængig end plasma.
Vi har så bare vænnet os til,at 32" lissom er hjemmets de facto sørrelse, - mest fordi at 32" CRT også var en halv campingvogn .
|
| Til top |
|
| |