| Forfatter |
|
ryss Forum Bruger


Bruger siden: 06 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg tager nu langt om længe springet og vil have skiftet det gamle CTV ud med en LCD skærm, men hvilken skal man vælge?
Jeg har følgende kriterier:
min. 37"
2 tunere = dualscreen/splitscreen
HDMI ind
Full HD
Hurtig teksttv
max. pris 14.000
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
SKAL det være en LCD? __________________
|
| Til top |
|
| |
ryss Forum Bruger


Bruger siden: 06 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det skal det
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger


Bruger siden: 15 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke du finder nogen til den pris med 2 tunere.. Måske hvis du er heldig men så er det nok på bekostning af andet.
|
| Til top |
|
| |
ryss Forum Bruger


Bruger siden: 06 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
dikki skrev:
| Tror ikke du finder nogen til den pris med 2 tunere.. Måske hvis du er heldig men så er det nok på bekostning af andet. |
|
|
Har kigget lidt på LG, laver de gode LCD skærme?
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror næsten de eneste skærme der opfylder alle dine kriterier er Amoi.
Hvis du skulle prioritere dine krav hvad er så vigtigst..?
Det SKAL åbenbart være LCD (nogen speciel grund til det, udover prisen på Full HD Plasma?)
SKAL det være Full HD?
SKAL det have 2 tunere?
MÅ det ikke koste mere end 14.000..?
Specielt Full HD er nok svært at få i en ordentlig kvalitet i den prisklasse, også i LCD tv. Som Dikki er inde på, så vil ét ultimativt krav ofte kun kunne opfyldes på bekostning af noget andet. Ved 37-42" er Full HD ved normal betragtningsafstand ikke til at skelne fra 720p, og så er spørgsmålet om det ikke er bedre at have et 720p TV i god kvalitet, end et 1080p i dårlig kvalitet, bare fordi det SKAL være 1080p.
|
| Til top |
|
| |
ryss Forum Bruger


Bruger siden: 06 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
|
Tror næsten de eneste skærme der opfylder alle dine kriterier er Amoi.
Hvis du skulle prioritere dine krav hvad er så vigtigst..?
Det SKAL åbenbart være LCD (nogen speciel grund til det, udover prisen på Full HD Plasma?)
SKAL det være Full HD?
SKAL det have 2 tunere?
MÅ det ikke koste mere end 14.000..?
Specielt Full HD er nok svært at få i en ordentlig kvalitet i den prisklasse, også i LCD tv. Som Dikki er inde på, så vil ét ultimativt krav ofte kun kunne opfyldes på bekostning af noget andet. Ved 37-42" er Full HD ved normal betragtningsafstand ikke til at skelne fra 720p, og så er spørgsmålet om det ikke er bedre at have et 720p TV i god kvalitet, end et 1080p i dårlig kvalitet, bare fordi det SKAL være 1080p.
|
|
|
Fuld hd er ikke et ultimativt krav
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vent et til to år, så skal der nok komme et LCD TV til den pris
|
| Til top |
|
| |
ryss Forum Bruger


Bruger siden: 06 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Vent et til to år, så skal der nok komme et LCD TV til den pris  |
|
|
Hmm. Hva med et LG 37" LB2R det koster ca. 10K og efter hva jeg kan se så har det det hele pånær full HD? Eller hva?
|
| Til top |
|
| |
dikki Forum Bruger


Bruger siden: 15 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville nok vælge et andet tv.. Hvis det skal være full-hd så Samsung m86/87.. i 37"
|
| Til top |
|
| |
ryss Forum Bruger


Bruger siden: 06 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
dikki skrev:
| Ville nok vælge et andet tv.. Hvis det skal være full-hd så Samsung m86/87.. i 37" |
|
|
Er LG noget bras da?
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ryss skrev:
| Jeg har følgende kriterier:
min. 37"
2 tunere = dualscreen/splitscreen
HDMI ind
Full HD
Hurtig teksttv
max. pris 14.000
|
|
|
Hvis du er kræsen bruger, hvorfor står der så ikke "godt billede" nogen steder på den liste? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum


Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er så kræsen, vil jeg nok ikke nøjes med et budget på 14.000. kr.
Du får ikke noget LCD med alle dine krav samtidig med at kvaliteten er i orden.
Det er i hvert fald min erfaring.
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger


Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ryss: du er nødt til selv at kigge på billedkvaliteten ude i 'verden' - der er kæmpeforskelle og du vil få ligeså mange svar her som der er brugere.
Her får du mine holdninger: Ja : LG er noget billigt bras der går hurtigt i stykker. Samsung leverer et rimeligt billede, men alting er lidt plastic agtigt. Sony og Panasonics billedkvalitet lever slet ikke op til prisen. Toshiba og JVC er lidt 'fesne' i farverne.
Sidst jeg så et rigtigt godt LCD tv var det fra Sharp - faktisk synes jeg at kunne huske at Sharp altid har givet krystalklare billeder. Er det noget med at Sharp forhandles af Hifiklubben i dag? Ryss: Ud og kig på Sharp!
Mvh Henrik En glad plasma-ejer.
|
| Til top |
|
| |
dr. jeep Forum Bruger


Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har endnu tilgode at opleve et LCD TV jeg ville kunne leve med. Det uanset pris og om det har været full hd eller ej.. Plasma er vejen hvis du vil have et godt fjernsyn. Vil du have en computerskærm er snakken en hel anden...
__________________ Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
|
| Til top |
|
| |
bennoman75 Forum Bruger


Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Du spørger om LG er ordenlige rent kvalitets mæssigt LG er verdens største producent af elektronik og mellem LG og Samsung bliver produktionen af ca 80 af verdens LCD og plasmaskærme produceret. LG er blandandet ejer af philips produktion af fjernsyn.
hvis du kan gå på kompromis med de 2 tunere vil jeg forslå et LG lcd der heder LG42LF65
Det er en ren HD skærm med 1:1 pixel mapping hdmi m.m. til ca 13.000 kr denne model sælges også i 47 " til ca 18.000 kr
Jeg vil dog lige knytte en kommentar ang. plasma kontra LCD Rent farve mæssigt vil plasma altid slå LCD, Jeg er rimilig sikker på at plasma er det der vil forsvinde fra markedet inden for de næste 3-4 år til fordel for CED tv som bliver det næste skud på stammen fra Canon en gang i det nye år.
Personligt ville jeg vælge et plasma når jeg står i en butik, men havde jeg skærmende på enkelt hånd er jeg ikke sikker.
Håber du finder det du søger __________________ Livet er for kort til dårlig lyd
My speakers
|
| Til top |
|
| |
venice Branchemedlem

Calamus DK
Bruger siden: 06 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 93
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Nrik :
LG er noget billigt bras der går hurtigt i stykker ???? Det var dog det værste sludder jeg længe har hørt - har du noget konkret siden du kommer med sådan en udtalelse ??
__________________ Med hifi go hilsen
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum


Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
bennoman75 skrev:
| Jeg er rimilig sikker på at plasma er det der vil forsvinde fra markedet inden for de næste 3-4 år til fordel for CED tv som bliver det næste skud på stammen fra Canon en gang i det nye år. |
|
|
Den må du sku længere ud på landet med.
Men hvad med Philps. Har set dem laver nogle gode skærme (højt i prisklassen) Kender dog ikke deres billige modeller.
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville købe et 37 tommer cineos fra philips fra tyskland det gjorde en ven det er både et stilfuldt design og billedet står suverant har hørt at det
har det bedtse billed på marked.
mener det koster 26.000 her hjemme han gav vist 16.000 for det igennem en tysk internet forhandler
mvh
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
dr. jeep Forum Bruger


Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 27 Juni 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
bennoman75 skrev:
|
Jeg vil dog lige knytte en kommentar ang. plasma kontra LCD Rent farve mæssigt vil plasma altid slå LCD, Jeg er rimilig sikker på at plasma er det der vil forsvinde fra markedet inden for de næste 3-4 år til fordel for CED tv som bliver det næste skud på stammen fra Canon en gang i det nye år.
|
|
|
Hvad så hvis plasma forsvinder om 3-4 år? Manden skal bruge en skærm nu og Plasma er p.t. det eneste bud på en flad skærm med ordentlig billed kvalitet.
Men som med al teknologi vil der om ganske få år komme noget der er bedre og billigere, det kan man bare ikke rigtigt bruge til noget hvis man skal have en skærm i dag..
__________________ Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
|
| Til top |
|
| |