| Forfatter |
|
Torsten-K Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu stiger tdcs pris på kabelpakkerne jo. Så tænkte jeg om der ikke snart var et andet billigere alternativ hvor man selv kunne sammensætte kanalerne? Noget digitalt burde der snart være?
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man købe en TDC decoder box, skal man stadig betale til den pakke man har hos TDC kable TV, plus betale ekstra for kort plus andre
digitale kanaler, så det kan let gå hen og bliver meget dyre.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skyldes prisstiningerne typisk at tv kanalerne har sat priserne op. Hvis det er tilfældet hjælper det ikke meget at skifte udbyder, hvis du vil have de samme kanaler. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan godt følge tankegangen, jeg synes efterhånden det er meget dyrt at have fuldpakken, der indeholder et par kanaler man ikke synes man kan leve uden, men der er altså rimelig mange kanaler man aldrig ser
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Jeg må indrømme, at det er dyrt og ret utilfredstillende. Andre udbydere som "COM-X" har vundet indpas flere steder i hovedstaden. Der har været flere sager i TV, hvor det netop var den manglende flexibilitet kombineret med faste-pakkepriser som ikke duer. Idag er det teknologisk muligt at få skrædersyet kabel. Det er selskaberne nok ikke vildt med....så køber man mindre end det man "plejer". Det vil dog være oppe i tiden at man får lov til at betale for det man ønsker, og ikke alt det andet crap.
Jeg ville iøvrigt gerne opfordre alle til at boykotte TV3/TV3+.....ikke nok med det er "white trailer trash TV", så er det også skide dyrt. Jeg fatter ikke man skal betale formuer for det. Folk er "hooked". Jeg ville kunne spare en del ved at sløjfe de to kanaler. Jeg kunne halverer mit bidrag til annenneforegningen uden de to "luxus kanaler". Men det er stemmeslugere når vi vælger kanaler der hvor jeg bor.
Det bliver sikkert bedre en dag.
Mvh __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja jeg skippede TDC fuld pakken i foråret da de eneste kanaler jeg så fra den var TV2 sport (ny) og Discovery som jeg syntes er blevet ringere de senere år.... og indtil videre lever jeg fint uden.
Desværre betød monteringen af filteret at min P3 har fået en mislyd, men kan heldigvis fint modtage P2+P3 med en lille stump ledning i antenne stikket.
Men ja glæder mig til den dag man kan udvælge sine kanaler.
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
En herlig diskution. Hvis man tager Fuldpakken som eksempel er det som oftest ca 25% af kanalerne man ser. Og en del af de kanaler ser man kun fløgtigt i mangel af bedre.
Det analoge sendenet er proppet. Dvs. der er ikke plads til flere kanaler. Så hvis en ny skal ind, må en anden kanal lade livet. Netop derfor er digitalt så meget bedre! Dem jeg kender i branchen syntes selvfølgelig det bedste ville være hvis man frit kunne vælge de ca. 10 kanaler man helst ville have og så kun betale for disse. Desværre har Viasat ret meget magt med deres Tv3 og Tv3+ og i nyere tid også Viasat sport / Tv2 sport.
Ligeså gælder det for canal digital. De sidder ret godt på på mange af kanalerne. Zulu og Charlie ( der er flere end man tror der vil ha' den kanal )
Så vil man ud og have f.eks. zulu og Tv2 sport er man nødt til at vælge en pakke fra både Viasat og CD - plus den obligatoriske grundpakke med DR1 + 2 og TV2 og et par svenske og lidt andet ligegyldigt skrammel.
Jeg ved at man hos Viasat glædeligt smider 10 ekstra kanaler i sine pakker ( de koster ikke dem noget ) Disse bliver kaldt fyld-kanaler. På mit arbejde bliver vi ret tit kontaktet af diverse skrammelkanaler. Den seneste var en eller anden kristen tv-kanal. De fik budet om, enten betale 37 mill. for at erstatte en af de andre kanaler på det anologe net eller skifte deres eget sendeudstyr ud så det kunne sende digitalt.
Ingen tvivl om, at vi snart alle får digitalt tv . Men jeg tror der skal en politisk indgrebning til, før os forbrugere kan vælge frit mellem de kanaler vi vil have, for der er meget få, men meget mægtige rettighedshavere der sidder på magten ( som i mange andre brancher )
Mvh Tim __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det behøver ikke nødvendigvis at blive billigere, fordi man vælger 10 kanaler i sin egen lille pakke. Hvis udbyderne ikke længere har et forholdsvis stort antal kunder de kan presse prisen ned med, ja så skal den bruger der ønsker en given kanal, give et noget højere pris for den kanal man lige netop ønsker.
I tv-verdenen gælder samme regler som ved alt andet. Hvis der kun er 20 mennesker i verden der vil købe en bestemt bil, så stiger prisen da udviklings / produktionsomkostninger skal betales af et langt færre antal hoveder.
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes dog det mest komiske af det hele er at TV selvskaberne er undre sig over at der bliver downloadet så meget tv som der gør, og det er stiger meget kraftigt hele tiden. Jeg ville glædeligt betale 300kr. for min "egen" pakke hos TDC: Discovery, TV3, TV2, Zulu, DR1, Kanal 4 og kanal 5. Det er ca. de kaneler der bliver set her hjemme, men det er ikke muligt at få dem på samme tid. Håber dog på at der snart kommer et plugin til HTPC så man f.eks. kan få StreamTV  Hvad kan det være at f.eks. profiber tilbyder stort set den store pakke fra TDC til 129kr. mdr. dog uden TV3, 3+?!?! Det giver slet ingen mening at TDC så vil have 350kr.    Så fjern dog det L**T og gi os den store pakke til ca. 150kr, det er vel rimeligt!!!
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man bor i et boligselskaber og har TDC kabletv, kan man ikke vælge sin ejne pakke, men er bunde til den stor pakke  Det bliver først rigtig sjovt i år 2012 hvor DR lukke helt ned for den analog sendening og gå over til 100% digitale tv (HDTV), for så skal der vel også tage ekstra penge for decoder og decoderkort plus div. pakker over i den prise man betaler for medialicensen  Selv om man vælger en DVB-T decoder for at få de gratis digital kanaler skal man stadig betale medielicen for selve TV og så er de gratis kanler jo ikke gratis
|
| Til top |
|
| |
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaaa når nu de slukker for L****t så komme vi nok til at betale endnu mere for decoder og kort!
Rar tanke ikk.
Man har jo ikke det store valg, ikke alle i hvert fald!
Det skal være bedre, og mere moderne, men det skal altså ikke koste en formue.
Jeg tvivler overhoved på at min gamle farmor kan finde ud af alt det nye. hun ser meget mærkeligt på mig når jeg siger, Jaah farmor nu slukker de jo også snart for det analog tv signal.
Reaktion kommer prompte: HVA, ikke mere tv.
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi forbrugere er simpelthen til grin
Ikke nok med at vi i forvejen betaler en formue for en kabelpakke, hvor kun de 25-30% af kanalerne er noget værd, nu skal vi gudhjælpemig til at betalere endnu mere
Og så er irritationen over de evindelige genudsendelser, sindssyge lange reklameblokke, reklamer for kommende udsendelser under en film, evig fremvisning af logo i det ene hjørne...slet ikke nævnt endnu __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og man kan slet ikke slippe for at betale medialicens, selv om man ikke har TV, så har man computer og moblitelefon, hvor man også skal betale for at se TV på ud over medialicensen  Ingen Computer, Mobiltelfon eller TV er lige med minus medialicens  Vi skal nok få love til at betale for den samme vare mange gange i fremtide, når først at Digital og Ip TV er 100% indført.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja med den store kabelpakke, medialicens, leje af boks, kort osv. så begynder det at være en pæn lille formue efterhånden som forbrugeren må slippe.
__________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kende mange ældre der ikke ønsker computer eller mobiltelfon og kan god leve ude et TV (de sende jo hele tide de samme), fordig at der er blivet noget for dyrt når man har en normale pansion  Netop mange ældre ville havde god at bruge computer (og kan også finde ud af det) og en mobiltelfon, med den gruppe bliver snart udlukke for at bruge disse, da de ikke har råd til at betale medialicensen, og i fremtid er det er krav at man har en computer for at få kontakt med det offentlige, derved få vi en gruppe der er kople hel ud af samfundet.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
gør det bestemt heller ikke bedre at vi forbrugere skal betale til et løssluppent prestigebyggeri hvor fornuft&rimelighed over for Hr & Fru Danmark aldrig synes at have været i tankerne.
__________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
"D" står ikke for digitalt, - men for Destroyed ! Det skriger da til himlen,som de fået smadret signalet m deres forbandede kompression ! Især galt på 3+(CHL). Har forstået ,at der simpelthen presses for mange kanaler ned på samme satellit-transponder. Kan godt forstå at de ikke kan tage penge for ca 10 xtra digitale kanaler ! !
Nåhja, man får så heller ikke lige signalet digitalt i hus - via Selector - hvis man går ned på "lille pakke" ( ? ) .
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor skulle Digital ikke værre ringe end digital radio, et god analog Tv signal eller FM signal, ville altid slå Digital TV/Radio med flere længet. Så digitale TV er et kæmpe tilbage skidt, for TV glæden, og ikke et fremskridt  I fremtid komme vi til at betale mere for mindre. Kompression er komme på mode om det så er til TV, radio eller CD skal alt smader med kompression
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 02:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kørte den tråd ellers ud på et sidespor! Sjovt som folk skal brokke sig over licensen hver gang der tales om hvor dyre tv-pakker er, specielt når de tv-kanaler der gør pakkerne dyre, intet har med licensen at gøre.
Det er de populære betalingskanaler, som f.eks. TV3 og 3+ der er dyre. Som flere har nævnt, så ville det være fedt hvis man kunne sammensætte sin egen pakke med de kanaler man gerne ville se. Men det er Viasat (sikkert også Canal Digital og hvem der ellers er) bare ikke interesseret i. Forklaringen er som sædvanlig penge. Over de sidste 5-10 år har sammensætningen af feks. Viasats indtjenning ændret sig drastisk. Den gang tjente man ca. 80% på reklamer og 20% på abonnementer i dag er det lige omvendt. Så de er selvfølgelig ikke interesseret i ændringer der påvirker deres indtjening. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 777
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Hmmm... Jeg ved bare.. Der hvor jeg slår mine folder, en bolig forening med 998 enheder, der har vi de sidste 4 år haft 4 forskellige udbydere af kabel-tv. Med større eller mindre pris & kvalitets forskel.
TDC, Kabelnettet.dk, Digi-net, Com-X & så tilbage til TDC igen igen.. Selvfølgelig med fuld tilmeldings & oprettelses-gebyr igen.. Igen..
Priserne for en stor pakke, har svinget mellem 99 og 224 md. Kvaliteten og udfaldene lige så meget..
TDC er dem der har leveret det bedste produkt, men også det dyreste.
Så der er nok en grund til at tingene koster det de koster. 
- I min verden burde det hele være pay per view/minute.. Med 100% selvbestemmelse over kanal udvalget..
Sådan blir det nok aldrig. __________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
| Til top |
|
| |