| Forfatter |
|
bosan Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 03:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 05:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er så helt klart til plasma-TV, og har kun hørt godt om det Panasonic TV du linker til, så det ville jeg vælge. Og da du nu linker til Panasonic, så tænker jeg også på Pioneers plasma-TV, dem har jeg selv set på, de har efter min mening noget af det bedste billede på markedet for tiden.
Men du bør selv lige tag et kig på det, for din egen vurdering er jo vigtigst, da du jo selv skal bruge det.
Men personlig synes jeg at pixlerne på et LCD-TV kan flagrer/flimrer rundt, hvorimod plasma i mine øjne er med en bedre overgang mellem de enkelte pixels.
Mvh Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glem Full-HD. Det er lidt af et buzz-word, og du kan reelt ikke se forskel på 720p og 1080p såfremt du sidder bare 2½ meter fra et 50" TV. Til den pris vil jeg nuppe et Panasonic PX-70 Plasma TV. Ved køb af plasma nyder du godt af ikke eksisterende latency, bedre farvegengivelse, større kontrast, bedre sortniveau og bedre betragtningsvinkel. Jeg synes dog at du selv skal smutte ud i butikkerne og se på de skærme du har kig på. Du må aldrig købe TV ud fra specs på papiret.
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du får en del bedre skærm ved Panasonic PZ70 serien end deres PX70 serie og det synes jeg bestemt, at du skal tage med i overvejelsen.
Ingen af de andre skærme du linker til, ligger på samme niveau som PZ70 serien fra Panasonic.
Det er rigtigt, at man ikke skal fokusere for meget på Full HD, men jeg synes generelt, at folk har en lidt forkert opfattelse af hele diskussionen. Jeg ser gang på gang personer argumentere for, at Full HD er ligegyldigt i de mindre størrelser og derfor konkluderer de samtidig, at PX70 serien fra Panasonic er lige så god som PZ70 serien. I min verden antyder det dog, at man hænger lige så meget fast i forståelsen af et billede, som dem der fokuserer udelukkende på opløsning.
Et godt billede skabes ikke fra opløsningen på panelet. Der er langt vigtigere aspekter, som f.eks. billedprocessoren og farvegengivelsen. Men fordi en skærm er Full HD, betyder det jo ikke samtidig, at disse andre faktorer er uændret i forhold til en ikke-Full HD skærm fra samme producent. Det kan være tilfældet, at der er gået på kompromis andre steder, men det synes jeg bestemt ikke er tilfældet med Panasonics plasma Tv - tværtimod.
Så derfor må man nødvendigvis glemme opløsningen for en kort stund - men det virker altså begge veje. At anbefale en skærm blot fordi den er Full HD er ganske rigtigt ret forkert, men at droppe en skærm netop fordi den er Full HD, er da lige så forkert. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
andersbak Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville også sige PX70 eller PZ70
Har både hørt fordele og ulember ved at vælge den ene eller den anden skærm. Du skal også huske på at der er en stor forskel på deres strømforbrug PZ70 bruger 494 W hvor PX70 bruger 270 W. Derudover er der også en del der mener at "Anit-Glare" ødelægger billedet på PZ70
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe: Når du fortæller mig, at det er sådan, så betvivler jeg ikke din hensigt, men det fremgik bare ikke så tydeligt. Han nævner jo selv, PZ70 serien i sit indledende indlæg, men alligevel anbefaler du PX70. Det kom bare til at lyde som, at det ene blev anbefalet over det andet.
Derudover så var det nu ikke så personligt møntet. Det er bare en ret generel opfattelse jeg har fået efter at have kigget et par fora igennem.
Jeg er generelt ikke fan af disse skræmmeartikler mod Full HD - men naturligvis heller ikke den anden vej - for begrænsningerne ligger stadig i panelerne. Alle forbedringer af reel karakter af paneler, tager jeg imod med kyshånd. Og en højere opløsning, kan i panelerne nuværende form, stadig være en forbedring af dels den reelle opløsning (ikke panelets opløsning), dels motion opløsningen. Hvis man f.eks. sammenligner Pioneers plasma panel, med et LCD panel i den gode ende, så er Pioneers Tv altså ikke blot bedre fordi de formår at integrere panelet på fornem vis i en færdig løsning med billedprocessor, billedsystemer mm., nej, det hænger primært sammen med, at de har et bedre råpanel at arbejde ud fra. Nu udvikler Pioneer selv deres paneler, så fuld cadeau til dem, men pointen er, at panelerne stadig kan forbedres i uanede mængder.
Man kan også anskue det fra et lidt mere praktisk synspunkt. Hvis et givent LCD panel med en opløsning på 1920x1080 faktisk kun gengiver et billede der svarer til en reel detaljegrad på 1000x550 (hvilket slet ikke er urealistisk), hvorfor er et løft til en opløsning på 3000x1700, hvor skærmen har en reel detaljegrad på 1920x1080 så ikke at foretrække?
Jeg er enig i, at 1920x1080 burde være nok til et Tv i størrelsen 42 eller 50 tommer, men hvis nogen kan vise mig det Tv, som udnytter 1920x1080 fuldt ud, så tilslutter jeg mig denne firkantede holdning, som jeg nu har set i flere artikler - selv af teknisk karakter. Indtil da, vil jeg tillade mig at håbe på fortsatte forbedringer af panelerne. Hvis dette skal komme i form af f.eks. højere opløsninger, så lad det være sådan - det er som sådan lige meget. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står selv for at skulle have et tv her til foråret, og jeg har valgt at vente på den nye Panasonic 2008 plasma modeller, der kommer til marts/april. De skulle have et lavere strømforbrug end de gamle modeller, og formentlig også andre forbedringer.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lavere strømforbrug er da det mindst interessante ved de nye modeller  Korrekt 24 fps understøttelse og sortniveau der matcher Pioneers er umiddelbart de ting, der gør de nye modeller værd at vente lidt på.
|
| Til top |
|
| |
bosan Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder sgu rigtig godt gutter, dejligt med nogen der ved hvad de snakker om, istedet for at stå i en butik hvor sælgeren prøver at prakke et af de tv de har på tilbud lige nu på.....
|
| Til top |
|
| |
Dylmer Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 16 Februar 2008 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
bosan skrev:
| Det lyder sgu rigtig godt gutter, dejligt med nogen der ved hvad de snakker om, istedet for at stå i en butik hvor sælgeren prøver at prakke et af de tv de har på tilbud lige nu på..... |
|
|
Hehe... Nej, de lokker dig ned i butikken med et godt tilbud på et tv og så sælger de dig et dyere fordi de siger det er meget bedre og i bund og grund er det kun fordi de tjener flere penge på det...
|
| Til top |
|
| |