| Forfatter |
|
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige høre om der er nogle der har prøvet en 3D-film på projektoren, og lidt om jeres oplevelse af det. Jeg spørger bare af ren nysgerrighed, fordi jeg så at "Spi Kids 3D" er med 3D-briller, og derved kom til at tænke på om ikke det var meget sjovt når billedet var stort nok.
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg husker var der engang en tråd for 3-4 måneder siden omkring dette emne, men jeg har glemt alt om hvad der stod eller hvem der spurgte. __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var vist mig... og jeg fik købt mig 3D mania.. og jeg må sige, at oplevelsen er SUVERÆN.... selv med de papbriller, som følger med er der VIRKELIG 3D for pengene... du skal dog være opmærksom på, at du skal have RGB fra din DVD til projektor ( Componentudgang i DVD eller scart på projektor)
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
-JLH- Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jubelnar skrev:
| du skal dog være opmærksom på, at du skal have RGB fra din DVD til projektor ( Componentudgang i DVD eller scart på projektor) |
|
|
vil det sige at man ikke kan vise de 3d film med svideo fra DVDen, eller skal det bare være RGB for at give et bedre billede?
|
| Til top |
|
| |
super Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 162
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
jeg har haft den 3D Mania skive i min DVD afspiller og det virkede fint selvom den var koblet til mit tv med S-video. så ingen problemer der 
|
| Til top |
|
| |
isman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Man kan kun overføre 3D til sin projektor eller tv, via componenet eller RGB, svhs og composite virker ikke ifølge manualen, om det virker hvis man bruger digital forbindelse eller vga ved jeg ikke. Mvh Ib
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det passe at alle mennesker ikke kan opleve 3-D? Hvis man eks. lukker det ene øje, så udebliver effekten vel?
Jeg synes nemlig ikke jeg kan se det, men det kunne jo være at der var sket noget med teknologien siden sidst.
|
| Til top |
|
| |
pulse83net Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Kan det passe at alle mennesker ikke kan opleve 3-D? Hvis man eks. lukker det ene øje, så udebliver effekten vel?
Jeg synes nemlig ikke jeg kan se det, men det kunne jo være at der var sket noget med teknologien siden sidst.
|
|
|
Jeg har heller aldrig kunne få øje på 3D effekterne, når jeg har set 3D-film indtil jeg så 3D Mania i Planetariet i Kbh. Det var sørme en visuel oplevelse ud over det sædvanlige! Ganske fantastisk! Så nogen briller og film er bedre og mere effektive end andre. Men om 3D kun er forbeholdt nogen mennesker ved jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen taler om pap-briller. Er det ikke med gammeldags farvefiltrering af højre-venstrebilledet? Altså, hvor et grønt brilleglas filtrerer det røde billede fra og et rødt brilleglas filtrerer det grønne billede fra.
Nyere teknologi bruger vel LCD-briller, der skiftevis lukker og åbner i takt med at der vises højre/venstre billeder på lærredet /skærmen? Således kan man jo få en farvefilm ud af det. Det prøvede jeg på en udstilling på Louisiana, hvor der var en interaktiv 3d-installation - vildt fedt! - men det må da snart være 10 år siden...
|
| Til top |
|
| |
super Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 162
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
isman skrev:
| Hej. Man kan kun overføre 3D til sin projektor eller tv, via componenet eller RGB, svhs og composite virker ikke ifølge manualen, om det virker hvis man bruger digital forbindelse eller vga ved jeg ikke. Mvh Ib |
|
|
jeg tror ikke din teori holder , for jeg kunne da fint se 3d effekter med S-video kabel 
|
| Til top |
|
| |
cyclops Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
super skrev:
isman skrev:
| Hej. Man kan kun overføre 3D til sin projektor eller tv, via componenet eller RGB, svhs og composite virker ikke ifølge manualen, om det virker hvis man bruger digital forbindelse eller vga ved jeg ikke. Mvh Ib |
|
|
jeg tror ikke din teori holder , for jeg kunne da fint se 3d effekter med S-video kabel 
|
|
|
Jo selvføllig virker det med s-video. Men effekten bliver bedre hvis man bruger RGB eller componenet. Ved ikke hvorfor, men jeg har prøvet begge dele. Hvis jeg skal komme med et gæt, så er det farve seperitionen i den måde man overføger billedet til tv eller projektor. Og opløsningen... Med s-video på projektor var billedet af fint nok. Men med componenet var billedet meget skarpere! Og mere rent! Uden støj af noget art!
|
| Til top |
|
| |
isman Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Super. Det glæder mig, jeg oplyste bare fra den manual der medfølger 3D Mania, der står der at det enten skal være component eller rgb. 3D Mania er fantastisk at se på projektor,enda med de medfølgende papbriller, særligt den terminator ligende metal edderkop der kommer helt ud i stuen og rører ved en, jeg har i øverigt en anden 3D film også, og den er også helt fantastisk at se på storskærm. til gengæld syntes jeg at fornøjelsen er så som så, når man skal se den på et tv, og det enda selv om jeg har et 34". Jeg har købt nogle extra briller, så vi er flere der kan se det på en gang uden at brillerne skal gå på omgang. Jeg leder lidt efter flere 3D film, men de skal købes hjem fra udlandet, da jeg ikke kan finde dem her i DK, men det er jo hellere ikke det store problem her i disse internet tider. Hej Cyclops, jeg så først dit indlæg da jeg havde postet mit, du giver en god forklaring på hvorfor det er bedst med component eller rgb. Mvh Ib
|
| Til top |
|
| |
pulse83net Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er 3D Mania DVD'en i 16:9 format?
isman...hvad hedder den anden 3D film du snakker om?
|
| Til top |
|
| |
isman Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 01:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. 3D Mania er i bredformat, om det er 16/9 kan jeg ikke huske. den anden 3D film hedder Haunted Castle, og er også computeranimeret ligesom hovedparten af 3D Mania, den skal forstille at være en film, men handler mest om at fremvise 3D, handlingen er en tynd kop te, rent ud sagt. Men som 3D er den udemærket lavet. Der medfulgte kun et par briller, mod to sæt til 3D Mania, men de er af samme slags, og jeg har som sagt købt extra. Man kan vist nok købe elektroniske 3D briller til at se 3D film med, der medfølger så en lille boks hvor brillerne er tilsluttet, som så skal sættes til ens dvd maskine, de skulle vist nok give et klarere billede, og ikke være så trælse at have på i længere tid af gangen, jeg har dog aldrig selv prøvet dem, men har overvejet at købe et sæt. Jeg har Haunted Castle til salg med 2 par briller for kr 150 inc forsendelse, da jeg har to af dem, de er dog begge åbnet, da jeg skulle bruge brillerne fra dem begge. Jeg havde den bestilt hos Dvdpusheren, men den kom ikke, så fik jeg den selv bestilt i England, og så dukkede den selvføgelig op fra Pusheren i mellemtiden. Mvh Ib
|
| Til top |
|
| |
-Thomas- Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 11 Februar 2008 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der ved hvor man kan købe 3D film??
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 11 Februar 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
3D= Ha ha…! Meget sjovt lige i starten , og dernæst HOVED PINE… __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 11 Februar 2008 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
|
3D= Ha ha…! Meget sjovt lige i starten , og dernæst HOVED PINE…
|
|
|
Enig - ville dog nok knytte et ekstra "ha".
|
| Til top |
|
| |
-Thomas- Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 11 Februar 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var i Planetariet forleden og se nogle af de gratis 3D kortfilm de viser og det var virkelig imponerende hvilke effekter det kunne frembringe men måske man bliver ør i knolden hvis man skal se en hel film?
|
| Til top |
|
| |