Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. maj 2024 | 05:27   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Min kommende hjemmebio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BigPic
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Hej Jeg er en gut på 35 år som igemmen 17 år har samlet på video og dvd film ( har omkring 1100 film). Det har i alle disse år været en stor lidenskab at se film. Til det formål har jeg anskaffet mig et 42" plasma tv for ca. 3 år tid siden, da jeg troede dette bare var sagen for en film elsker som mig. Men faktisk begyndte jeg ikke rigtigt at se flere film, efter jeg fik tvét og filmene jeg så og ser er egenligt ikke blevet mere spændende selv om mit tv vokset fra 28" til 42". Men da jeg for et par mrd. siden fik lov at låne en projektor af en ven (en projektor fra det forrige århundrede), fik piben en anden lyd. Det var lige det der skulle til for at gøre filmene mere spændene og indlevesrige. Jeg havde overhovede ikke forstillet mig det kunne være så fedt at se film hjemme. Da jeg så fandt dette forum og så nogle af de hjemme biografer som i har, blev jeg for alvor tændt. Det havde jeg aldrig tænkt på at man kunne lave sin egen biograf derhjemme, og siden den tanke er gået igemmen mit hovede har den bare ikke ville ud igen.

Så nu har jeg bestemt at jeg skal have en projektor så jeg kan lave en biograf i stil med feks. ingeniørens super fede bio. Desvære bor jeg pt. i en 2 værelses lejelighed i kbh med min kæreste, men vi regner dog med at flytte inden for den nærmeste fremtid til næstved pga min kæreste arbejde. Boligselskabet vi er skrevet op hos siger at der ca. vil gå mellem 3-6 mrd. inden vi får tilbudt et rækkehus. Jeg har også fået forhandlet mig frem til med kæresten at hun får en hund og jeg får en biograf i vores nye rækkehus  fair nok deal synes jeg.

Pengene til min biografen er som så godt lagt til side, det bliver dog ikke det vilde udstyr jeg har tænkt mig at investere i, men jeg har tænkt mig at gøre en del ud af indretningen af mit nye bio rum, da det skal være en helheds oplevelse at være derinde. Der skal virkelig kæles for detailerne, da det her med garanti bliver det fedest fritids projekt jeg har lavet.

Mit budget har jeg sat til 18.000 kr , jeg har højtalere, mangler dog en subwoofer som jeg regner med selv at bygge.

Tag et kig på min biograf hjemmeside som jeg lige har bikset sammen idag og lad mig hører hvis i har bedre forslag til udstyr eller andre ting.

http://www.webinet.dk/filmsiden/html/index.html

Mvh.

Larsen

Til top Vis BigPic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BigPic Besøg BigPic's Websted
 
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1081
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Hej og velkommen til 

Fedt projekt og god deal med kæresten der

Mht. højtalere er det min erfaring, at det vigtigste til film er, at de hele vejen rundt er afstemt til hinanden - at lyden ikke skifter karakter når en effekt panoreres rundt fra center over fronter til baghøjtalere.

Derfor vil jeg foreslå du skifter dine fronter ud, med nogle der passer til de Dali Comcept du har valgt til center og baghøjtalere - fronterne bør være fra samme serie...

Jeg oplevede selv et kæmpe løft i mit hjemmebio, da jeg fik matchende højtalere hele vejen rundt - lyden bliver simpelthen mere sammenhængende og det giver en større oplevelse af at befinde sig "midt i begivenhederne", når det hele spiller rigtigt sammen.

Ellers har jeg ikke så mange kommentarer, andet end held og lykke og lad os høre hvordan projektet skrider frem.

Mvh,
erla
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted
 
BigPic
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Tak for velkomsten.

Ja jeg har godt overvejet at skifte Dantax´erne ud, synes ikke de spiller helt så ren lyd som dali´erne.

Til top Vis BigPic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BigPic Besøg BigPic's Websted
 
cookabout
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

hejsa - ser mega lækkert ud - men må som super lykkelig Dali ejer...protestere over at du vælger KUN at smide Dali i center og bagved - gør dig selv den store og længe levende tjenste at spille lidt fodbold m Dantax og Prøv lidt dali i front - er du i tvil - så lån et sæt dalier i hifiklubben, med hjem og test forskellen - mit bud er du blir meget forbløffet. Hvis ikke, så skylder jeg Dantax en flot undskyldning.

håber vi alle må kom forbi og nyde synet og lyden

Til top Vis cookabout's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cookabout
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1404
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig godt ud

Hvilket program har du brugt til at lave 3D billederne?



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB Besøg MathiasFB's Websted
 
sims
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 332
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

ser fedt ud. men jeg vil også prøve at lytte til nogen Dali til din front.

__________________
Dit notepad-dokument er ændret. Windows vil nu genstarte.
Til top Vis sims's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sims
 
BigPic
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

I virker meget enige om jeg bør skifte til nogle dalihøjtaler oppe foran, så jeg vil lytte til jeres råd og få afprøvet dem.

Programmet der er brugt til 3D billederne er "Autodesk 3ds Max 2008 32-bit" . Det var første gang jeg har lavet noget i et 3D program, hvilket jo nok også kan ses . Men det er forholdsvis let at finde ud af, jeg fik 5 min. introduktion fra en der kender programmet, så  man lige kan finde ud af de mest basale ting. Folk der arbejder professionalt med 3d max kan lave billeder hvor man faktisk ikke kan se det ikke er et rigtigt foto. Forside billedet på hjemmesiden er lavet i photoshop cs3, et program hvor jeg er lidt mere hjemmevant

Til top Vis BigPic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BigPic Besøg BigPic's Websted
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1404
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Hvor får man fat på Autodesk 3ds Max 2008 32-bit ?

Mvh Mathias



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB Besøg MathiasFB's Websted
 
BigPic
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Det kan man købe her

http://www.autodesk.dk/adsk/servlet/index?siteID=445226& id=9898503

Tror måske også du kan download en gratis version, hvis du går op under køb af program og vælger studerende

Ellers kan du hente det her 3D program gratis.

http://www.pcworld.dk/art/4684?a=search&i=0

 

Til top Vis BigPic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BigPic Besøg BigPic's Websted
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1404
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Tak for det. Kan ikke helt se, hvordan jeg får det gratis

__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB Besøg MathiasFB's Websted
 
BigPic
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Ok men du kan hente en 30 dags prøveversion, hvis du kigger ude i højre side står det " Få en 30 dags prøveversion"

http://www.autodesk.dk/adsk/servlet/index?siteID=445226& id=9898503

Til top Vis BigPic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BigPic Besøg BigPic's Websted
 
bpep
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 507
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

erla skrev:
Hej og velkommen til 

Fedt projekt og god deal med kæresten der

Mht. højtalere er det min erfaring, at det vigtigste til film er, at de hele vejen rundt er afstemt til hinanden - at lyden ikke skifter karakter når en effekt panoreres rundt fra center over fronter til baghøjtalere.

Derfor vil jeg foreslå du skifter dine fronter ud, med nogle der passer til de Dali Comcept du har valgt til center og baghøjtalere - fronterne bør være fra samme serie...

Jeg oplevede selv et kæmpe løft i mit hjemmebio, da jeg fik matchende højtalere hele vejen rundt - lyden bliver simpelthen mere sammenhængende og det giver en større oplevelse af at befinde sig "midt i begivenhederne", når det hele spiller rigtigt sammen.

Ellers har jeg ikke så mange kommentarer, andet end held og lykke og lad os høre hvordan projektet skrider frem.

Mvh,
erla

Enig med at man skal have matchene højtalere hele vejen rundt.

startede selv med en mission center tannoy eyris 1 front og jamo bag højtalere

gik så brugtmarkede igennem " godt sted at finde kræs " i et stykke tid og fandt eyris 3 til front så mine eyris 1 kom til bag og jamo solgt. efter en del tids søgende fandt jeg så resten ved en forhandler samt jeg skiftede fra 6,1 til 7,1.

Men en fed bio ser det ud til at du har gang i.

jeg har pt ikke selv projekter da den sidste mønt gik til 42 "plasma da mit 28" grundig ikke ville mere.

Jeg lavde selv en deal med fruen af huset jeg fortalte hvordan jeg ville have stuen og hun fik 3 sæt højtalere at vælge imellem og vi blev enige om at eyris var vejen frem. og ja nu fylder de i stuen.

har nr 2 på vej ca. 19 marts så alle rum i lejeligheden kommer nu i brug så disideret hjemmebio bliver det ikke andet end det, det er nu.

Ser frem til at følge projektet og herinde er der allerede et par stk igang som man kan se affaring fra.



__________________
brian pedersen

7,1 Onkyo, Tannoy, REL BIOstue med 42" plasma

Film skal se i BIO eller HjemmeBIO.
Til top Vis bpep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bpep
 
BigPic
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Ja jeg glæder mig også ekstremt meget til at komme igang, jeg havde nu aldrig troede jeg ville komme til at glæde mig så meget over at skulle flytte til en by som Næstved (ikke et ondt ord om Næstved) .Det er jo nok noget andet, når man har boet hele sit liv på østerbro midt i byen.

Det bliver uden trivl den længeste ventetid jeg har oplevet, dagene snegler sig afsted .

Men ventetiden kan jo fordrives med at kigge alle HiFI4All brugernes hjemmebiografer igemmen og suge ideer til sig, og der er jo massere af tage af.

Til top Vis BigPic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BigPic Besøg BigPic's Websted
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Jow jow, det ser rigtigt lovende ud.......vi er jævnaldrende, og jeg er også selv flyttet fra KBH til "landet" (Jylland), og det bliver man ikke ked af....behovet for byen er IMO størst når man er rigtigt ung.

Glæd dig til at få bio, jeg startede for 10 år siden......og jeg har aldrig fortrudt.

2 råd dog (udover det de andre siger med bla. højttalere):

1: Pas på! Hjemmebio er stærkt vanedannende og mere vil have mere.

2: Pas på ikke at "sætte ambitionsniveauet" for lavt, det bliver du ikke tilfreds med i længden, og så kommer det i sidste end til at blive dyrere.

Glæder mig til at se hvad det bliver til.



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
jimmyhp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

samme som de fleste andre... bedre højttalere gør det noget federe for dig at se film..

det er en ordentlig samling film du har dig der

Til top Vis jimmyhp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jimmyhp
 
BigPic
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Hej Filmtossen

Lad mig starte med at sige, at jeg synes det er en virkelig lækker bio du har fået indrettet dig og et lækkert setup du har.

Jeg tror dine råd er meget rigtige, 1: Det bliver med garanti meget vanedannende, det er jeg faktisk overhovede ikke i trivl om .

2: Har du også sikkert meget ret i, men bliver desvære nok til at begrænse mig, da jeg er igang med at starte firma op selv og budget er lidt stramt i sådan en opstarts fase. Jeg var et smut inde i Hifiklubben på Åboulevarden og kigge lidt på deres bioér, og hold da op det var fedt. Selv deres billige bio setup udstilling bio 1, som nok kommer til at svare meget godt til det jeg har i planerne, var bare en kanon oplevelse.

 

Til top Vis BigPic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BigPic Besøg BigPic's Websted
 
BigPic
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Til Jimmyhp , ja jeg har også samlet film i mange år og brugt rigtig mange penge på det

Og ja mht højtalerne efter mit besøg i hifiklubben idag, kan jeg godt se hvor fedt det kan lyde når man har det rigtige setup med højtaler der passer sammen og en ordenligt surround receiver.         Pt. har jeg bare en JVC dvd med indbygget surround receiver i, ja det er pinligt det ved jeg godt, især efter idag.

Til top Vis BigPic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BigPic Besøg BigPic's Websted
 
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1081
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Ikeaboy skrev:

Og ja mht højtalerne efter mit besøg i hifiklubben idag, kan jeg godt se hvor fedt det kan lyde når man har det rigtige setup med højtaler der passer sammen og en ordenligt surround receiver.         Pt. har jeg bare en JVC dvd med indbygget surround receiver i, ja det er pinligt det ved jeg godt, især efter idag.



Ro på !

Den største forbedring ligger oftest i højtalerne, så behold bare din JVC så længe den kan - også fordi, hvis du skal ha' en seriøs reciever koster de knapper, og så skal den jo helst være nogenlunde fremtidssikret. Her tænker jeg på nye lydformater, som det faktisk er de færreste spritnye topmodeller der kan håndtere idag. Så mit råd er stadig, koncentrer dig om at få nogle gode højtalere hele vejen rundt, og brug evt. nogle penge på indretning med akustik in mente - guldtæppe osv. - vent med reciever så længe du kan, de vil falde i pris over det næste år, og så vil du kunne få noget der kan holde mange år frem, istedet for at bruge en mindre formue nu, på noget du ikke er tilfreds med om et år, når du (måske) finder på at købe en HD-spille...

/erla
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted
 
bpep
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 507
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

erla skrev:
Ikeaboy skrev:

Og ja mht højtalerne efter mit besøg i hifiklubben idag, kan jeg godt se hvor fedt det kan lyde når man har det rigtige setup med højtaler der passer sammen og en ordenligt surround receiver.         Pt. har jeg bare en JVC dvd med indbygget surround receiver i, ja det er pinligt det ved jeg godt, især efter idag.



Ro på !

Den største forbedring ligger oftest i højtalerne, så behold bare din JVC så længe den kan - også fordi, hvis du skal ha' en seriøs reciever koster de knapper, og så skal den jo helst være nogenlunde fremtidssikret. Her tænker jeg på nye lydformater, som det faktisk er de færreste spritnye topmodeller der kan håndtere idag. Så mit råd er stadig, koncentrer dig om at få nogle gode højtalere hele vejen rundt, og brug evt. nogle penge på indretning med akustik in mente - guldtæppe osv. - vent med reciever så længe du kan, de vil falde i pris over det næste år, og så vil du kunne få noget der kan holde mange år frem, istedet for at bruge en mindre formue nu, på noget du ikke er tilfreds med om et år, når du (måske) finder på at købe en HD-spille...

/erla

ja ment lige mindst 6 - 8 månder med at skifte reciver ud. jeg stod selv for et par månder siden og overvejede at skifte både reciver og dvd ud til onkyo HD. Er i dag glad for ikke at have brugt penge på det. jeg venter selv med at skifte noget som helst af mit anlæg til at hd signalet er kommet ved antenneforeningen da de stadig ikke kan blive enige om hvad det skulle kunnne og prisen falder stadig på recivere som nye modeller kommer til.



__________________
brian pedersen

7,1 Onkyo, Tannoy, REL BIOstue med 42" plasma

Film skal se i BIO eller HjemmeBIO.
Til top Vis bpep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bpep
 
BigPic
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejet ellers kraftigt at købe dvd og reciever med det samme, efter jeg hørt en smagsprøve på  det nede i hifiklubben igår. Men i har nok ret i at jeg gør klogt i at vente (har lige googlet lidt på DTS HD bla.), så mange tak for tippet.

Til top Vis BigPic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BigPic Besøg BigPic's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes