Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. maj 2024 | 17:27   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Infinity? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Selveste Thomas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg vil vise et sæt højtaler, jeg har fået fat på. Så vidt jeg kunne forstå på ham jeg fik dem af, så er det en special model Infinity har lavet.

Men er der nogle som kan hjælpe med at sige hva model det er, hvornår de er fra. og andre oplysninger? fordi der står intet på dem andet Emit K, som i kan se på følgende billeder.

De spiller forrygende godt, af så bette en størelse at være. deres mål er vel. (HxBxD) 31x18x27 cm. Håber i kan hjælpe mig lidt.

Undskyld billederne er lidt grumset.

 



__________________
//Selveste Thomas
Til top Vis Selveste Thomas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Selveste Thomas
 
MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 586
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Følger lige med her :)
Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen
 
Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

hej det er nogle modulus som blev lavet i perioden fra 1990 - 1994... De er testet i Hifidelity i 8 mdr. 1992 hvor de skrev om dem at de var i referneceklasse..

Der hører også en sub til på 250w.. med servokredsløb. push/pull... den kostede oprindelig 25000,-

satelitterne kostede 5400,- stk og dertil kom en original højtalerstander(1600,-), som man kunne fylde med halv tørret sand/blyhagl.

de har et frekvensområde der går fra 90-45000hz +- 3db,,,  sub går ned til 22hz, der følger et elektronisk delefilter med til den, hvor du kan justere fase, niveau og delefrekvens..

håber det svarer på dit spørgsmål..

 

mvh brutalis



__________________
Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
    "Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47
 
Selveste Thomas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

okay nice. kunne være guld at få fat i den sub, der følger med. Men er det sandt det er et produkt der ikke er producere ret mange af? Og en special model infinity er kommet med?

__________________
//Selveste Thomas
Til top Vis Selveste Thomas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Selveste Thomas
 
Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Selveste Thomas skrev:
okay nice. kunne være guld at få fat i den sub, der følger med. Men er det sandt det er et produkt der ikke er producere ret mange af? Og en special model infinity er kommet med?

jeg ved ikke hvor mange der er produceret, men der blev kun solgt ca. 15 sæt i Danmark af koncernen Harmon..Sæt prisen som du kan regne ud gjorde vist udslaget.. 39000,- samlet sat/sub.

 

Flest sæt i sort, de er dog også lavet i hvid pianolak...

mvh brutalis



__________________
Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
    "Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47
 
kimber
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 439
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Brutalis47 skrev:

Selveste Thomas skrev:
okay nice. kunne være guld at få fat i den sub, der følger med. Men er det sandt det er et produkt der ikke er producere ret mange af? Og en special model infinity er kommet med?

jeg ved ikke hvor mange der er produceret, men der blev kun solgt ca. 15 sæt i Danmark af koncernen Harmon..Sæt prisen som du kan regne ud gjorde vist udslaget.. 39000,- samlet sat/sub.

 

Flest sæt i sort, de er dog også lavet i hvid pianolak...

mvh brutalis

har haft en af hver af subberne

Til top Vis kimber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimber
 
Selveste Thomas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Okay, det er vildt nok. Kunne være man skulle forsøge at sælge dem og evt tjene lidt money på dem hehe :D

__________________
//Selveste Thomas
Til top Vis Selveste Thomas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Selveste Thomas
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Det ville da være synd at sælge dem. Du vil ikke kunne få så meget for dem, og det kan være svært at finde gode alternativer i samme prisklasse. Det er nogle ret gode sattelitter. Jeg har selv haft et sæt i hvid med den tilhørende sub.

Begge dele var helt klart suveræne. Jeg havde dog det problem med subwooferen, at den ikke kunne levere lydtryk nok, så den blev skiftet ud undervejs. Hvis man skulle parre dem med en sub i dag, ville jeg personligt vælge en fra Velodynes DD serie.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Det ville da være synd at sælge dem. Du vil ikke kunne få så meget for dem, og det kan være svært at finde gode alternativer i samme prisklasse. Det er nogle ret gode sattelitter. Jeg har selv haft et sæt i hvid med den tilhørende sub.

Begge dele var helt klart suveræne. Jeg havde dog det problem med subwooferen, at den ikke kunne levere lydtryk nok, så den blev skiftet ud undervejs. Hvis man skulle parre dem med en sub i dag, ville jeg personligt vælge en fra Velodynes DD serie.

Hej Svend.. Kan nikke genkendende til det du siger.. Jeg fik løst mit lydtryksproblem i forbindelse med at skumgummikanten mørnede, fik skiftet bassen ud med en med gummiophæng og fik modificeret selve den indbyggede forstærker hos Qualify i Buddinge(dengang det lå der)..

Så var der lydtryk.. Og sættet spiller stadig suverænt..

 

mvh Brutalis



__________________
Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
    "Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Ja, forstærkeren blev jættevarm når man spillede højt. Jeg kan huske at jeg en gang jeg holdt fest, havde en pose frosne ærter liggende på køleribben, for ikke at riskere at festen skulle stoppe før tid

En anden gang raslede der noget løs inden i den pga. for højt lydtryk, så enheden bevægede sig ind og ud helt uhæmmet, idet servokredsen blev forvirret. Det blev heldigvis lavet billigt hos Hifi Klubben, men jeg blev der klar over at vores dage sammen var talte

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Selveste Thomas skrev:
okay nice. kunne være guld at få fat i den sub, der følger med. Men er det sandt det er et produkt der ikke er producere ret mange af? Og en special model infinity er kommet med?


Modulus sættet fik en EISA award og det gjorde at mange købte satelitterne. Der var mange der grundet prisen liiiiiiige ville vente med at købe subben til de kunne få den brugt... Derfor endte de fleste med at spille på satelitterne alene.

Det er en ganske glimrende højttaler, men den er konstrueret som "sæt-højttaler" med subben, derfor er den ikke superstærk i bunden, men det er bestemt stadig acceptabelt


__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Selveste Thomas skrev:
Okay, det er vildt nok. Kunne være man skulle forsøge at sælge dem og evt tjene lidt money på dem hehe :D


Et velholdt sæt sælges for 2500-3500 (med/uden orig. standere)


__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 12 November 2007 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Ja, forstærkeren blev jættevarm når man spillede højt. Jeg kan huske at jeg en gang jeg holdt fest, havde en pose frosne ærter liggende på køleribben, for ikke at riskere at festen skulle stoppe før tid

En anden gang raslede der noget løs inden i den pga. for højt lydtryk, så enheden bevægede sig ind og ud helt uhæmmet, idet servokredsen blev forvirret. Det blev heldigvis lavet billigt hos Hifi Klubben, men jeg blev der klar over at vores dage sammen var talte

Fik du ikke løsningen på varmeudviklingen,,hvor hurtigt opstod den og kan/kunne der ikke laves noget omkring køling af den indbyggede forstærker..?


__________________
Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
    "Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 12 November 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Måske var det også bare mig der var lidt nervøs, da jeg ikke havde haft noget der blev så varmt før. Men da den ikke kunne spille højt nok, måtte den videre til et andet kærligt hjem i stedet.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 449
Sendt: 13 November 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Infinity højttalere og også Modulusen blev i begyndelsen af halvfemserne forhandlet af 2R Marketing i Århus, firmaet var ejet af Flemming Rasmussen, som mange nok kender som far til Gryphon.

Modulusserne er fra den tid da de gamle Kappa 6, 7, 8 og 9 var med emit diskanten.

Kanon højttalere har tidligere haft et sæt Modulus som jeg trak med en Aragon 4004 og det virkede fint. Prøvede også lige en Kappa 8 i et par år, den var superfin med masser af bund.



__________________
Peter Sikjær
Til top Vis P Sikjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P Sikjær
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 14 November 2007 kl. 01:56 | IP-adresse registreret  

Selveste Thomas skrev:
Okay, det er vildt nok. Kunne være man skulle forsøge at sælge dem og evt tjene lidt money på dem hehe :D

 

Hvis højttalerne, som du skriver, "spiller forrygende godt" burde du måske beholde dem?

Et salg burde kunne kunne finansiere en (mindre) middag på EraOra for to personer.  :-)

 

MVH.

Niels L.

 

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Hej en af mine venner har købt dette sæt Hyperian (normalpris 9000,-/sæt) Infinity spillede bedre selvom de har fået en kanontest. Med bl.a for bedste mellemtone.... Så de gamle kan endnu...Hilsen Brutalis

P.S. billede er åbenbart for stort så det må i have til gode..



__________________
Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
    "Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47
 
Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 19 Januar 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Hej da der er en af mine venner der har købt et sæt satelitter, vil jeg lige høre om der er nogen der ved om der står en sub til salg et sted i landet, da den nok er den bedste til disse satelitter, da infinity har patent på deres servosystem...

__________________
Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
    "Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47
 
Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Det ville da være synd at sælge dem. Du vil ikke kunne få så meget for dem, og det kan være svært at finde gode alternativer i samme prisklasse. Det er nogle ret gode sattelitter. Jeg har selv haft et sæt i hvid med den tilhørende sub.

Begge dele var helt klart suveræne. Jeg havde dog det problem med subwooferen, at den ikke kunne levere lydtryk nok, så den blev skiftet ud undervejs. Hvis man skulle parre dem med en sub i dag, ville jeg personligt vælge en fra Velodynes DD serie.

Hej Svend kan du huske hvad du satte delefrekvensen til? havde oprindeligt sat den til 140 men efter en måledisk er jeg havnet på 100hz...


__________________
Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
    "Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg tror heller ikke jeg havde den over 100 Hz. Man kan rimelig tydeligt høre subwooferen når man rammer 120 Hz, så alt derunder er fint

Til gengæld er det jo en fordel at aflaste basenhederne, så så højt som muligt uden det kan høres, må være ideelt. Jeg nåede selv at smadre bassen i en af mine.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes