Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 20:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: anno1982 - Min Bio (Bill. opd. 21-01-06) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1223
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

anno1982 skrev:

D.J. skrev:
Hvordan har du justeret dem ind? med DVE? (eller en anden testdvd?).

Jeg ejer desværre ikke DVE, så det er bare god gammeldags justering efter et screenshot, efterførgende filmkigning, ydeligerer indjustering, mere kigning, og endnu mere justering. - Indtil jeg blev tilfreds...!     ok, fair nok og det vigtigste er jo også trods alt også , at man synes det er et godt billede.     Men ellers kan du da prøve en af Star Wars filmene ( hvis du har dem ?), de har jo sådan en simpel THX optimiser i menuen, jeg synes ikke at de er optimale, men de kan da fint bruges til en ok generel indstilling af sortniveau ( briteness) hvidniveau (contrast) og farvemætning (colour) skarphed og fokus.   Den sværeste er farvetemperatur og kan ikke gøres uden testdvd´er ( og hvis det skal være rigtig præcist/optimalt  - en colouranalyser  ).



__________________
dj
Til top Vis D.J.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.J.
 
D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1223
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

anno1982.

Et forslag.

Du kunne lave/købe to lange tykke flotte gardiner ( mit forslag ville selvfølgelig være sorte, men en anden mørk flot farve kunne da også bruges ) de kunne så hænge bag fronterne på hver side af lærredet på væggen/loftet. Det ville give dig/Jer flere fordele:

1: Et flot biograf look/stemning, ( jeg synes, at dit frontsystem/lærred ser flot og enkelt ud, men lidt bart( bare min mening), efter billederne at vurderer!?).

2: et subjektivt bedre kontrast niveau ( specielt ved sorte gardiner) pga.   det mørkere område omkring lærredet ( samme funktion som den sorte ramme omkring lærredet)

3: bedre lyd/akustik fra rummet /HTérne, da gardinerne  vil absobere/sluge en del af de bagudstrålende lydreflektioner, som rammer dine nøgne vægge og bliver tidsforsinket kastet fremad.  Det vil typisk give dig en renere, mere præcis gengivelse og knap så hård en diskant(?) og et bedre dybde/bredde perspektiv.

4: Evt. mulighed for afmaskning af lærred  ved 4:3 udsendelse/film ( lidt afhængig af, hvordan du laver det og om du i det hele taget ser noget i 4:3).

Hvad synes du/I ??

 



__________________
dj
Til top Vis D.J.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.J.
 
Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 501
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

anno1982.

Et forslag.

Du kunne lave/købe to lange tykke flotte gardiner ( mit forslag ville selvfølgelig være sorte, men en anden mørk flot farve kunne da også bruges ) de kunne så hænge bag fronterne på hver side af lærredet på væggen/loftet. Det ville give dig/Jer flere fordele:

1: Et flot biograf look/stemning, ( jeg synes, at dit frontsystem/lærred ser flot og enkelt ud, men lidt bart( bare min mening), efter billederne at vurderer!?).

2: et subjektivt bedre kontrast niveau ( specielt ved sorte gardiner) pga.   det mørkere område omkring lærredet ( samme funktion som den sorte ramme omkring lærredet)

3: bedre lyd/akustik fra rummet /HTérne, da gardinerne  vil absobere/sluge en del af de bagudstrålende lydreflektioner, som rammer dine nøgne vægge og bliver tidsforsinket kastet fremad.  Det vil typisk give dig en renere, mere præcis gengivelse og knap så hård en diskant(?) og et bedre dybde/bredde perspektiv.

4: Evt. mulighed for afmaskning af lærred  ved 4:3 udsendelse/film ( lidt afhængig af, hvordan du laver det og om du i det hele taget ser noget i 4:3).

Hvad synes du/I ??

 

Selvom jeg først kommenterer tråden nu, så må jeg jo erkende at jeg har fulgt med i noget tid ..

Den idé som D.J. her kommer med synes jeg også meget godt om! Sad faktisk selv og tænkte på det tidligere ..  

Men ellers en rigtig lækker bio, bare synd du ikke har en 7.1 reciever, du har jo ellers de perfekte forhold til det må man sige!

.. og mon ikke også det er muligt at finde en DVD 2900 for de 3000,- du har sat af til det, held og lykke med jagten i hvert fald!

Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

anno1982 skrev:

VPL-SG på Aalborg kasserner... Det er efterhånden et par år siden at jeg stod ret men... ja det spiller

Det eneste der står for udskiftning lige Pt. er nok min DVD. - Jeg er på udkig efter en denon dvd-2900 i gold. Men da jeg (hos konen) "kun" har forhandlet mig frem til et budget på 3000 kr, skal den findes brugt. På HFK hjemmeside har de "oprydnings-salg" og jeg mener der også er en eller to DVD 2900.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

anno1982.

Et forslag.

Du kunne lave/købe to lange tykke flotte gardiner ( mit forslag ville selvfølgelig være sorte, men en anden mørk flot farve kunne da også bruges ) de kunne så hænge bag fronterne på hver side af lærredet på væggen/loftet. Det ville give dig/Jer flere fordele:

1: Et flot biograf look/stemning, ( jeg synes, at dit frontsystem/lærred ser flot og enkelt ud, men lidt bart( bare min mening), efter billederne at vurderer!?).

2: et subjektivt bedre kontrast niveau ( specielt ved sorte gardiner) pga.   det mørkere område omkring lærredet ( samme funktion som den sorte ramme omkring lærredet)

3: bedre lyd/akustik fra rummet /HTérne, da gardinerne  vil absobere/sluge en del af de bagudstrålende lydreflektioner, som rammer dine nøgne vægge og bliver tidsforsinket kastet fremad.  Det vil typisk give dig en renere, mere præcis gengivelse og knap så hård en diskant(?) og et bedre dybde/bredde perspektiv.

4: Evt. mulighed for afmaskning af lærred  ved 4:3 udsendelse/film ( lidt afhængig af, hvordan du laver det og om du i det hele taget ser noget i 4:3).

Hvad synes du/I ??

Det er faktisk meget fornuftige punkter du har fat i.

Det "bare" look og meget(-indrømmet ) enkelte design af min bio, er nok et produkt af min kærestes (og dermed min) smag for indretning.

Gardinet har jeg faktisk selv tænkt på, med de fordele det ville medføre. - Men det blev lagt på hylden da bioen også bliver brugt som stue i det daglige. - Så jeg tror desværre at akkustisk dæmpning af rummet, og yderligere "ægte" biograf lir blive MEGET begrænset...

- Dog har jeg fået bearbejdet kæresten til at jeg SKAL have en kælder i et kommende hus!

- Og tak for tippet med "Starwars" - jeg ejer faktisk ingen af filmene (er ikke vild med genren) men det kunne da godt være at man skulle anskaffe et par af dem alligevel. - Det er vel egenligt også film man "bare skal" have 



__________________
Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982
 
anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

L.Becker skrev:
anno1982 skrev:

VPL-SG på Aalborg kasserner... Det er efterhånden et par år siden at jeg stod ret men... ja det spiller

Det eneste der står for udskiftning lige Pt. er nok min DVD. - Jeg er på udkig efter en denon dvd-2900 i gold. Men da jeg (hos konen) "kun" har forhandlet mig frem til et budget på 3000 kr, skal den findes brugt. På HFK hjemmeside har de "oprydnings-salg" og jeg mener der også er en eller to DVD 2900.

- Jeg har også været inde og kigge, men de er lige på kanten af hvad budgettet tillader



__________________
Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982
 
anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Azo^ skrev:
Selvom jeg først kommenterer tråden nu, så må jeg jo erkende at jeg har fulgt med i noget tid ..

Bare iorden!

Den idé som D.J. her kommer med synes jeg også meget godt om! Sad faktisk selv og tænkte på det tidligere ..  

Men ellers en rigtig lækker bio, bare synd du ikke har en 7.1 reciever, du har jo ellers de perfekte forhold til det må man sige!

- Jeg har faktisk fået skiftet min 2802 ud til en 3802, - så jeg nu har forstærkning på alle kanaler

.. og mon ikke også det er muligt at finde en DVD 2900 for de 3000,- du har sat af til det, held og lykke med jagten i hvert fald!

- Takker



__________________
Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.

Min Bio

Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982
 
anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

anno1982 skrev:
L.Becker skrev:
anno1982 skrev:

VPL-SG på Aalborg kasserner... Det er efterhånden et par år siden at jeg stod ret men... ja det spiller

Det eneste der står for udskiftning lige Pt. er nok min DVD. - Jeg er på udkig efter en denon dvd-2900 i gold. Men da jeg (hos konen) "kun" har forhandlet mig frem til et budget på 3000 kr, skal den findes brugt. På HFK hjemmeside har de "oprydnings-salg" og jeg mener der også er en eller to DVD 2900.

- Jeg har også lige været inde og kigge, men de er lige på kanten af hvad budgettet tillader

Sagen er den at jeg egenligt er godt tilfreds med min panasonic RV-60, - hun er en gammel dame men klarer det sq godt! Så det er ikke frødende aggresivt jeg søger



__________________
Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982
 
Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 501
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

anno1982:

Jamen dog, en 3802 ! Lækkert .. sådan en kender jeg vistnok også ..

Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^
 
D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1223
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

anno1982 skrev:
D.J. skrev:

anno1982.

Et forslag.

Du kunne lave/købe to lange tykke flotte gardiner ( mit forslag ville selvfølgelig være sorte, men en anden mørk flot farve kunne da også bruges ) de kunne så hænge bag fronterne på hver side af lærredet på væggen/loftet. Det ville give dig/Jer flere fordele:

1: Et flot biograf look/stemning, ( jeg synes, at dit frontsystem/lærred ser flot og enkelt ud, men lidt bart( bare min mening), efter billederne at vurderer!?).

2: et subjektivt bedre kontrast niveau ( specielt ved sorte gardiner) pga.   det mørkere område omkring lærredet ( samme funktion som den sorte ramme omkring lærredet)

3: bedre lyd/akustik fra rummet /HTérne, da gardinerne  vil absobere/sluge en del af de bagudstrålende lydreflektioner, som rammer dine nøgne vægge og bliver tidsforsinket kastet fremad.  Det vil typisk give dig en renere, mere præcis gengivelse og knap så hård en diskant(?) og et bedre dybde/bredde perspektiv.

4: Evt. mulighed for afmaskning af lærred  ved 4:3 udsendelse/film ( lidt afhængig af, hvordan du laver det og om du i det hele taget ser noget i 4:3).

Hvad synes du/I ??

Det er faktisk meget fornuftige punkter du har fat i.

Det "bare" look og meget(-indrømmet ) enkelte design af min bio, er nok et produkt af min kærestes (og dermed min) smag for indretning.  Jeg er også til det mere enkelte og stilrene, men her slår du mig

Gardinet har jeg faktisk selv tænkt på, med de fordele det ville medføre. - Men det blev lagt på hylden da bioen også bliver brugt som stue i det daglige. - Så jeg tror desværre at akkustisk dæmpning af rummet, og yderligere "ægte" biograf lir blive MEGET begrænset...   Er det ikke bare et spørgsmål om af finde noget, som er flot/pænt "stueagtigt og som så tilfældigvis også lydforbedrer ( absoberer/diffuser) - feks. tæpper,gardiner, bog reoler, cd/dvd hylder, kunst,"pynte dimser", billeder, blomster ( feks. to store flotte blomster bag ved fronterne ville da se flot ud og samtidig hjælpe hørbart!)

- Dog har jeg fået bearbejdet kæresten til at jeg SKAL have en kælder i et kommende hus!  Sådan!!

- Og tak for tippet med "Starwars" - jeg ejer faktisk ingen af filmene (er ikke vild med genren) men det kunne da godt være at man skulle anskaffe et par af dem alligevel. - Det er vel egenligt også film man "bare skal" have   jeg skal prøve og checke, om der er andre titler med "THX mode" - evt. andre ,der har stødt på nogen???    jeg ved at der findes flere, kan bare ikke lige huske dem - du ved, alderen



__________________
dj
Til top Vis D.J.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.J.
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
anno1982 skrev:
D.J. skrev:

anno1982.

Et forslag.

Du kunne lave/købe to lange tykke flotte gardiner ( mit forslag ville selvfølgelig være sorte, men en anden mørk flot farve kunne da også bruges ) de kunne så hænge bag fronterne på hver side af lærredet på væggen/loftet. Det ville give dig/Jer flere fordele:

1: Et flot biograf look/stemning, ( jeg synes, at dit frontsystem/lærred ser flot og enkelt ud, men lidt bart( bare min mening), efter billederne at vurderer!?).

2: et subjektivt bedre kontrast niveau ( specielt ved sorte gardiner) pga.   det mørkere område omkring lærredet ( samme funktion som den sorte ramme omkring lærredet)

3: bedre lyd/akustik fra rummet /HTérne, da gardinerne  vil absobere/sluge en del af de bagudstrålende lydreflektioner, som rammer dine nøgne vægge og bliver tidsforsinket kastet fremad.  Det vil typisk give dig en renere, mere præcis gengivelse og knap så hård en diskant(?) og et bedre dybde/bredde perspektiv.

4: Evt. mulighed for afmaskning af lærred  ved 4:3 udsendelse/film ( lidt afhængig af, hvordan du laver det og om du i det hele taget ser noget i 4:3).

Hvad synes du/I ??

Det er faktisk meget fornuftige punkter du har fat i.

Det "bare" look og meget(-indrømmet ) enkelte design af min bio, er nok et produkt af min kærestes (og dermed min) smag for indretning.  Jeg er også til det mere enkelte og stilrene, men her slår du mig

Gardinet har jeg faktisk selv tænkt på, med de fordele det ville medføre. - Men det blev lagt på hylden da bioen også bliver brugt som stue i det daglige. - Så jeg tror desværre at akkustisk dæmpning af rummet, og yderligere "ægte" biograf lir blive MEGET begrænset...   Er det ikke bare et spørgsmål om af finde noget, som er flot/pænt "stueagtigt og som så tilfældigvis også lydforbedrer ( absoberer/diffuser) - feks. tæpper,gardiner, bog reoler, cd/dvd hylder, kunst,"pynte dimser", billeder, blomster ( feks. to store flotte blomster bag ved fronterne ville da se flot ud og samtidig hjælpe hørbart!)

- Dog har jeg fået bearbejdet kæresten til at jeg SKAL have en kælder i et kommende hus!  Sådan!!

- Og tak for tippet med "Starwars" - jeg ejer faktisk ingen af filmene (er ikke vild med genren) men det kunne da godt være at man skulle anskaffe et par af dem alligevel. - Det er vel egenligt også film man "bare skal" have   jeg skal prøve og checke, om der er andre titler med "THX mode" - evt. andre ,der har stødt på nogen???    jeg ved at der findes flere, kan bare ikke lige huske dem - du ved, alderen

Toy Story2 (kode 1), Terminator 2 (kode 1) og der er en hel række andre...



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:

Toy Story2 (kode 1), Terminator 2 (kode 1) og der er en hel række andre...

Min RV-60 er ikke kodefri



__________________
Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

anno1982 skrev:
Filmtossen skrev:

Toy Story2 (kode 1), Terminator 2 (kode 1) og der er en hel række andre...

Min RV-60 er ikke kodefri

Jeg har bedre tid imorgen, så skal jeg nok lige se mine titler igennem og give dig et svar....



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Ikke den bedste kvalitet, men man kan da alligevel få et indtryk af et trodsalt OK sort-niveau for en Z2 projektor!

- Bemærk forresten de små dioder i bunden af fronterne - så vidt jeg ved er det kun 605s2 der har dem...



__________________
Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982
 
anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
anno1982 skrev:
Filmtossen skrev:

Toy Story2 (kode 1), Terminator 2 (kode 1) og der er en hel række andre...

Min RV-60 er ikke kodefri

Jeg har bedre tid imorgen, så skal jeg nok lige se mine titler igennem og give dig et svar....

 - Modtaget!



__________________
Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982
 
D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1223
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart ser det sgu´rigtig flot ud og sortniveauet virker da absolut iorden ( det er svært at vurderer billeder fordi der er mange ydrer omstændigheder, som kan gøre, at de ikke viser det, man ser i virkeligheden, har jeg fundet ud ( har lige taget en masse selv, synes sku´at de generelt er for mørke!!  - nok fotografen!). Men det er fedt at se alligevel.

Hvor tit ser I film anno1982 ?

 



__________________
dj
Til top Vis D.J.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.J.
 
anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

Umiddelbart ser det sgu´rigtig flot ud og sortniveauet virker da absolut iorden ( det er svært at vurderer billeder fordi der er mange ydrer omstændigheder, som kan gøre, at de ikke viser det, man ser i virkeligheden, har jeg fundet ud ( har lige taget en masse selv, synes sku´at de generelt er for mørke!!  - nok fotografen!). Men det er fedt at se alligevel.

Hvor tit ser I film anno1982 ?

Jeg har først lige nu her haft succes med at tage nogle gode screenshots, derfor syntes jeg lige de skulle med

Du har ret mht billederne, men man kan dog få et indtryk af det forbedrede sort niveau ved at se på de sorte streger på det ene billede - og sammenligne dem med væggen. - ( som nogenlunde svarer til det gamle sort)

- Vi ser film 1 - 2 gamge om ugen, og knapt så meget i sommer halvåret...

Så projektoren bliver ikke "slidt" helt så meget som den brude...



__________________
Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg set på det...

Først af alt så synes jeg dit billede ser glimrende ud..., tillykke med det....

har forresten selv idag forsøgt med noget gråt lærred (mindre stykke som jeg hængte op midt på mit eksisterende lærred, og .......jeg kunne ikke lide det...Jeg synes billedet fra min PJ på et hvidt lærred er bedre. Mere naturlige farver og den hvide er helt hvid (det kan måske skyldes at min PJ er kalibreret til 6500K farvetemperatur, som er biograf standard, ved det dog ikke). Dette er jeg temmelig glad for da jeg var blevet i tvivl om jeg havde valgt rigtigt da jeg så nogle sammenligninger på nettet....pyhh det lettede

Vedrørende THX optimizer så er den at finde på følgende DVD: T2 ultimate, Star Wars EP 1 og 2, alle 3 Indiana Jones film, Independence Day (special edition) Hvis dette ikke umiddelbart hjælper dig så lad mig det lige vide, så kigger jeg videre.

(optimizeren findes i undermenuen SETUP/language SETUP)

God fornøjelse!



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Signs har den også, mener jeg så den til en 50er i TP

 



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:

Så fik jeg set på det...

Først af alt så synes jeg dit billede ser glimrende ud..., tillykke med det....

har forresten selv idag forsøgt med noget gråt lærred (mindre stykke som jeg hængte op midt på mit eksisterende lærred, og .......jeg kunne ikke lide det...Jeg synes billedet fra min PJ på et hvidt lærred er bedre. Mere naturlige farver og den hvide er helt hvid (det kan måske skyldes at min PJ er kalibreret til 6500K farvetemperatur, som er biograf standard, ved det dog ikke). Dette er jeg temmelig glad for da jeg var blevet i tvivl om jeg havde valgt rigtigt da jeg så nogle sammenligninger på nettet....pyhh det lettede

Vedrørende THX optimizer så er den at finde på følgende DVD: T2 ultimate, Star Wars EP 1 og 2, alle 3 Indiana Jones film, Independence Day (special edition) Hvis dette ikke umiddelbart hjælper dig så lad mig det lige vide, så kigger jeg videre.

(optimizeren findes i undermenuen SETUP/language SETUP)

God fornøjelse!

Ang. billede, så er det vel et langt stykke hen ad vejen hvad man selv foretrækker, og dernæst hvad ens udstyr er optimeret til. Såvidt jeg husker har du en dlp projektor, og disse har generelt et bedre sort niveau. - Netop sortniveau mener jeg er det svageste punkt for Z2, og "tweaket" virker for mig...

Jeg har Terminator 2! - Har ikke kigget nærmere på det endnu, men det er en thx optimeret udgave jeg har, så mon ikke den skulle være godt nok!

- Takker for tippet!



__________________
Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982
 

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes